نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

برق داشتن ماشین ظرفشویی

برق داشتن ماشین ظرفشویی

در برخی از مواقع ممکن است که ماشین ظرفشویی شما دچار برق گرفتگی شود و دلیل این امر چیزی جز کمبود آب و برق نیست که سبب برق گرفتگی می شود. از آن جایی که ماشین ظرفشویی با آب و برق کار می کند لذا از سالم بودن دستگاهتان اطمینان پیدا کنید تا مبادا حادثه ای گریبان گیر شما شود. در این مقاله می خواهیم در مورد برق داشتن ماشین ظرفشویی با شما صحبت کنیم بنابراین توصیه می کنیم که تا انتهای محتوا همراه نمایندگی تعمیرات ظرفشویی ویرپول باشید تا با وقوع این ماجرا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

برق داشتن ماشین ظرفشویی

شاید تا به حال این موضوع برای شما پیش آمده باشد که با دست زدن به ماشین ظرفشویی احساس کنید که برق دارد و وارد شدن جریان برق به بدنه دستگاهتان، ممکن است هزینه ها و خسارات جبران ناپذیری در بر داشته باشد. در صورتی که آن اتفاق برای شما بیفتد بهترین راه این است که با نمایندگی های معتبر تماس بگیرید و مشکل را با متخصصین در این زمینه در میان بگذارید. این نمایندگی ها شما را در این زمینه راهنمایی می کنند و ترفند های لازم را به شما یاد می دهند. با نمایندگی مجاز تعمیر ویرپول همراه باشید تا در بخش های بعد در مورد عواملی که باعث برق داشتن ماشین ظرفشویی می شوند صحبت کنیم.

برق داشتن ماشین ظرفشویی

مهم ترین دلایل برق داشتن ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی، به عنوان یک وسیله برقی دارای قطعات مختلفی است که اگر در نگهداری از آن ها کوشا نباشید خسارت های جبران ناپذیری در انتظارتان خواهد بود. در این بخش مهم ترین دلایل برق داشتن دستگاه برقی شما را بررسی می کنیم تا بتوانید استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی داشته باشید. این دلایل عبارتند از:
1) متصل بودن گراند: منظور از گراند سیم کشی مخصوصی است که بایستی این سیم را به لوله فاضلاب یا ستون آهنی متصل نمایید. اما مراقب باشید که مبادا سیم گراند را به لوله آب وصل کنید چون این امر سبب برق دار شدن ماشین شما می شود.
2) خرابی هیتر: با خرابی هیتر یا المنت دستگاهتان مطمئن باشید که برق دار شدن آن حتمی است. وظیفه این قطعه تولید گرما در ماشین است و با فرسوده شدن آن امکان برخورد با جریان آب بیشتر می شود و در نتیجه مشکل برق گرفتی اتفاق می افتد.
3) نشتی در ماشین ظرفشویی: نشتی آب ظرفشویی در بین موارد بیان شده به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در صورتی که این نشتی اتفاق بیفتد صد در صد مشکل برق گرفتگی ایجاد می شود. توجه داشته باشید که اگر ماشین شما دچار نشتی آب شده است، حتما آن را بر طرف نمایید. در غیر این صورت مطمئن باشید که امکان برق گرفتی وجود خواهد داشت.

مهم ترین دلایل برق داشتن ماشین ظرفشویی
4) خرابی سیم کشی: تا به حال به سیم کشی دستگاهتان توجه کرده اید؟ در صورتی که سیم کشی دستگاهتان به درستی صورت نگرفته باشد، امکان برق دار شدن ماشین ظرفشویی تان بیشتر می شود در نتیجه باید پیش از وقوع این امر به نحوه سیم کشی، روکش سیم ها توجه کنید و اگر زمانی متوجه شدید که روکش سیم ها دچار پوسیدگی شده اند به تعویض آن ها بپردازید.
5) خراب شدن موتور: موتور از جمله قطعاتی است که در ماشین ظرفشویی اهمیت زیادی دارد. اگر زمانی موتور دستگاه شما نیم سوز شد در حالتی که به بدنه متصل است، بدون شک برق وارد بدنه ماشین ظرفشویی شما می شود. در این حالت هرگز به ماشین دست نزنید زیرا احتمال برق گرفتگی بالا بوده و به شما آسیب های جدی وارد می شود.
کلام آخر:
در این مقاله در مورد عواملی که باعث برق دار شدن ماشین ظرفشویی می شوند صحبت کردیم. اما لازم است بدانید که موارد دیگری در برق داشتن ماشین ظرفشویی اثر می گذارند. به جز این موارد، دلایلی مانند خرابی پریز برق، خرابی دو شاخه و اتصالی سیم پیچی داخلی هم در این موضوع دخیل هستند. حتما این علت ها را به خاطر بسپارید تا مبادا مشکلی برای شما به وجود بیاید در صورت بروز نشتی آب، خرابی و تعمیر برد، خرابی موتور ماشین ظرفشویی و … حتما با کارشناسان خبره در این زمینه صحبت نموده و مسئله را با آن ها در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل