Warning: Undefined array key "options" in /home/u763472934/domains/whirlpoolrepairco.com/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلایل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال

نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت صدای موتور یخچال چیست

علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال

علت صدای موتور یخچال چیست؟ چرا کمپرسور یخچال صدا می دهد؟ آیا همه یخچال فریزرها با مشکل صدا دادن زیاد موتورشان مشکل دارند؟ چطور می توان این مورد را برطرف کرد؟

صدای موتور یخچال یکی از نگران کننده ترین مسائلی است که ممکن است برای کاربران یخچال فریزرها پیش آید و می خواهند آن را سریعا برطرف کنند. موارد مختلفی می تواند باعث ایجاد این مورد گردد. در این مقاله از تعمیرات یخچال ویرپول قصد داریم در مورد علت های اصلی صدا دادن موتور یخچال و روش های رفع آن صحبت کنیم.

یخچال فریزرها به دلیل کار مداوم و طولانی ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوند و اگر شما به صورت اجمالی با این موارد آشنا باشید، در روند رفع مشکل می تواند بسیار مفید باشد. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چرا موتور یخچال صدا می دهد؟

موتور یا کمپرسور یخچال از قسمت های مختلفی تشکیل شده که هر یک از این قطعات، وظیفه خاصی را بر عهده دارند. در صورتی که به هر دلیلی هر کدام از آن ها خراب شوند، می تواند منجر به صدا دادن موتور یخچال شده و باعث ناراحتی اطرافیان شود.

موتور شامل قطعاتی چون پیستون، سوپاپ، میل لنگ و موتور آسنکرون تشکیل شده است و برای کارکرد بهتر به عنوان لوازم جانبی نیز شامل قطعه ای مانند فن کمپرسور می باشد.

چرا موتور یخچال صدا می دهد؟

بالا رفتن عمر یخچال، ضربه خوردن قطعات کمپرسور، استفاده نادرست از دستگاه و یا عدم رعایت موارد مراقبتی می تواند باعث آسیب دیدن قطعات مختلف موتور دستگاه شده و در نهایت منجر به صدای زیاد موتور گردد.

در ادامه در مورد هر یک از قطعات به کار رفته در موتور و علت آسیب دیدن آن صحبت خواهیم کرد.

1- صدای موتور یخچال به دلیل آسیب دیدن قطعات داخلی آن

همانطور که گفتیم، موتور یخچال مجموعه ای مکانیکی از قطعات مختلف است که در نهایت باعث می شوند موتور به درستی کار کند. این قطعات شامل موارد زیر می باشد:

  • میل لنگ: میل لنگ قطعه ای است که در داخل کمپرسور قرار دارد و توسط موتور آسنکرون دوران می کند.
  • موتور آسنکرون: با تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی، میل لنگ را به حرکت در می آورد.
  • سوپاپ ها: در نتیجه حرکت دورانی میل لنگ، سوپاپ ها باز و بسته می شوند.
  • پیستون: در پی حرکت دورانی میل لنگ، پیستون حرکت تلمبه ای خود را انجام می دهد.

وقتی تمام این قطعات به درستی کار کنند، باعث می شوند گاز مبرد در لوله ها و سیلندر به حرکت درآید. حال تصور کنید هر کدام از این قطعات خراب شوند. چه اتفاقی می افتد؟

به دلیل مکانیکی بودن وظیفه تمام قطعات داخل کمپرسور یخچال، اگر هر یک از این قطعات از جای خود دربیاید، خراب شود، در محل خود بلغزد، شکسته باشد، شل شده و به درستی حرکت نکند، در طول روند حرکت با یکدیگر برخورد کنند و ده ها عامل دیگر، باعث می شود صداهای زیاد و غیر عادی از موتور یخچال خود بشنوید که می تواند باعث ناراحتی و نگرانی شما گردد.

خرابی قطعات کمپرسور می تواند به راحتی باعث صدا دادن موتور یخچال گردد. در بسیاری از موارد زمانی که قطعات داخلی به مشکل می خورند، متاسفانه امکان تعمیر آن ها وجود ندارد و مجبور می شوید برای تعویض کمپرسور اقدام کنید. حتی برای اینکه بدانید آیا مشکل از کمپرسور هست یا نه، می توانید به گرم شدن یخچال و خنک نشدن آن نیز توجه کنید. این مورد یکی از نشانه های خرابی کمپرسور است.

بعضی از مواقع نیز با یک روغن کاری ساده می توانید مشکل را برطرف کنید. در هر صورت توصیه ما به شما این است برای بررسی و رفع سریع مشکل با نمایندگی های مربوطه تماس بگیرید.

2- صدای موتور یخچال به دلیل خرابی فن کمپرسور

فن کمپرسور برای خنک کردن موتور یخچال در طول روند سردسازی محفظه تعبیه شده است. در واقع موتور به دلیل کار مداوم و زیاد برای سرد کردن محفظه یخچال، گرمای زیادی تولید می کند که این گرما می تواند هم به خود کمپرسور و هم به قسمت های مختلف یخچال آسیب وارد کند؛ در نتیجه برای جلوگیری از این مورد، فن کمپرسور طراحی و تعبیه شد.

فن کمپرسور شامل قطعات مختلفی است که اگر خراب شوند، صدای زیادی از ناحیه موتور یخچال به گوش شما می رسد.

صدای موتور یخچال به دلیل خرابی فن کمپرسور

فن کمپرسور یخچال شامل موارد زیر می‌باشد:

  • پره‌های فن: این قطعه برای ایجاد جریان هوا در داخل کمپرسور استفاده می‌شود.
  • موتور: موتور برای چرخش پره‌های فن و ایجاد جریان هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • بدنه فن: بدنه فن که اغلب از فلز یا پلاستیک ساخته می‌شود، برای حمایت و نگهداری پره‌های فن استفاده می‌شود.
  • سیم و کانکتور: برای اتصال فن به سیستم برق یخچال استفاده می‌شود.
  • بلبرینگ‌ها: بلبرینگ‌ها برای حمایت و حرکت صاف پره‌های فن به کار می‌روند.
  • محافظ فن: این قطعه برای حفاظت از پره‌های فن و جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل فن استفاده می‌شود.

تمامی این قطعات با پیچ یا پرچ در جای خود فیکس شده اند؛ اما اگر محل اتصال آن ها به بدنه کمپرسور یا یخچال شل شود، ممکن است مشکلاتی مانند صدای موتور یخچال را ایجاد کند که ربطی هم به عملکرد موتور ندارد!

شکستن یکی از پره های فن، درآمدن پروانه از مرکز، برخورد پره ها با محافظ و بدنه رویی فن کمپرسور، برخورد فن با بدنه یخچال یا کمپرسور و … می تواند از دلایل اصلی صدای موتور یخچال باشد. بهتر است در صورتی که به این مورد برخوردید، حتما فن کمپرسور را نیز بررسی کنید.

جمع بندی

صدای موتور یخچال که یکی از موارد و مشکلات رایجی است که بسیاری از کاربران انواع مختلف یخچال فریزر برای رفع و بررسی این مشکل با مجموعه ما تماس می گیرند، می تواند موجب ناراحتی و نگرانی شما شود؛ اما همانطور که در قسمت های قبلی در مورد این موضوع صحبت کردیم، می توانید با بررسی اولیه ببینید منشا صدا از کجاست.

مواردی مانند خراب بودن هر یک از قطعات داخلی کمپرسور و یا معیوب شدن قطعات فن موتور یخچال می تواند باعث ایجاد صداهای غیرعادی از موتور دستگاه شود. در مرحله اول بهتر است این 2 قطعه را روغن کاری کنید و در صورتی که مشکل رفع نشد، با تعمیرکار متخصص در این زمینه ماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا اطلاع از هزینه تعویض کمپرسور یخچال به دلیل صدا دادن موتور می تواند با شماره 22225007-021 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + چهارده =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل