Warning: Undefined array key "options" in /home/u763472934/domains/whirlpoolrepairco.com/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
چرا مخزن نمک ماشین ظرفشویی پر از آب است؟

نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی

علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی

اگر کمی به مخزن ماشین ظرفشویی دقت کنیم، آب‌های زیادی داخل آن خواهیم دید. اما علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی چیست؟ قبل از آنکه به سراغ دلایل وجود آب برویم بهتر است کاربرد نمک در ماشین ظرفشویی را بدانیم. به دلیل نرم کردن آب از نمک در مخزن این دستگاه استفاده می‌شود. علاوه بر اینها نمک از کدر شدن ظرف‌ها و بدنه ماشین ظرفشویی نیز جلوگیری کرده و فرایند شستشو بهتر انجام خواهد شد. آب جاری باعث پخش نمک در تمامی قسمت‌های دستگاه می‌شود و محلول مناسبی به دست خواهد آمد. در ادامه این مطلب علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی را بررسی خواهیم کرد.

آیا وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی علت خاصی دارد؟

نمک با کمک آب می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد، بنابراین در صورت مشاهده آب در مخزن نمک جای نگرانی وجود ندارد. به عبارت دیگر وجود آب در مخزن نمک نشان دهنده آماده سازی آب برای شستن ظرف‌ها و فعالیت صحیح نمک است. وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی علت خاصی ندارد. با توجه به کارکرد زیادی که نمک دارد وجود آن در این مخزن طبیعی است. آب سختی زیادی دارد، اما وجود نمک سبب شده تا از سختی آن کاسته شود و با توجه به نرم کنندگی که نمک به آب می‌بخشد، شرایط عالی برای شستن تمامی ظروف مهیا شود.

با اینکه وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی علت زیادی ندارد، اما یکی از دلایل اصلی آن خاصیت نمک است. نمک با خاصیت فوق العاده‌ای که دارد باعث نرم شدن آب و پخش آن به تمامی قسمت‌های می‌شود، در نتیجه شستشوی ظرف‌ها به بهترین شکل ممکن انجام خواهند شد. این ویژگی از کدر شدن ظروف‌ها در طولانی مدت جلوگیری خواهد کرد، علاوه بر اینها تمامی رسوبات ایجاد شده در ماشین ظرفشویی را از بین می‌برد.

مخزن نمک ماشین ظرفشویی کجاست؟

هر ماشین ظرفشویی مکان خاصی برای قرار دادن نمک دارد که به آن مخزن نمک گفته می‌شود. پر کردن مخزن نمک اکثر برندها کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید. اگر به تازگی ماشین ظرفشویی خریده‌اید و نمی‌دانید مخزن آن کجاست، باید به پایین ماشین و کف آن دقت کنید. مخزن نمک اکثر ماشین ظرفشویی‌ها در این قسمت وجود دارد. برای پر کردن مخزن از نمک باید سبد پایینی آن را بردارید پس از آن درپوش مخزن را باز کنید. در اینجا از قیف مخصوص کمک بگیرید و مخزن را پر کنید. البته در اندازه نمک دقت کنید و مخزن را تا لبه پر نکنید. سپس درپوش را تمیز کنید و آن را ببندید. در هنگام پر کردن مخزن اگر نمک درون دستگاه ریخت آن را پاک کنید. بهتر است اینکار را با پارچه یا حوله مرطوب انجام دهید، البته می‌توانید کف دستگاه را به طور کامل با آب بشویید.

مخزن نمک ماشین ظرفشویی کجاست؟

زمان دقیق برای پر کردن دوباره مخزن نمک

زمان دقیق برای پر کردن مخزن نمک در هر یک از ماشین‌ های ظرفشویی متفاوت است. برخی از آن‌ها دارای یک نشانگر هستند و زمانی که نیاز به پر کردن مخزن نمک باشد از طریق نشانگر داخلی به شما اطلاع داده می‌شود. شکل نشانگر در اکثر ماشین‌ها متفاوت است، اما بیشتر شبیه چراغ است که در هنگام نیاز به نمک شروع به چشمک زدن می‌کند. در برخی از ماشین‌های ظرفشویی نماد S نیز وجود دارد که نشان دهنده پر کردن مخزن از نمک است. در هنگام خرید به شناور درون مخزن دقت کنید، سعی کنید دستگاهی که می‌خرید این قطعه را داشته باشد.

زمانی که مخزن را از نمک پر کنید، این شناور درون درپوش به راحتی قابل مشاهده است. اما اگر نمی‌توانید آن را ببینید باید بدانید زمان پر کردن مخزن نمک فرا رسیده است. از عوامل دیگر که نشانه دهنده کم بودن نمک مخزن است، کدر شدن و ایجاد رگه‌های مختلف در ظرف‌ها است. سعی کنید تنظیم کننده مناسبی برای دستگاه انتخاب کنید، برای تنظیم نمک از H1 تا H7 می‌توان یکی از عددها را تنظیم نمود. انتخاب عدد مورد نظر بستگی بع سختی آب دارد. در مناطقی که سختی آب بالا باشد، باید اعداد بالاتری انتخاب کنید. هر چه سختی آب پایین‌تر باشد، انتخاب اعداد نیز پایین‌تر خواهد بود.

کاربرد نمک ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی کاربرد زیادی دارد. این محصول سبب نرم شدن آب و در نتیجه از آسیب رسیدن به ظرف‌ها جلوگیری می‌کند. حل شدن مواد شوینده نیز با نمک ظرفشویی بهتر انجام می‌شوند. در صورت استفاده از قرص ماشین ظرفشویی سختی آب نیز کمتر می‌شود. برای تمامی ماشین‌های ظرفشویی باید از نمک استفاده کنید، زیرا سبب کاهش سختی آب شده و از خط و خش ظروف نیز جلوگیری می‌کند. وجود نمک برای ماشین ظرفشویی الزامی است، البته بهتر است آن را از برندهای معتبر خریداری کنید.

کاربرد نمک ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی ریز بهتر است با درشت؟

شرایط آب و هوایی در هر منطقه فرق می‌کند و این موضوع سبب ایجاد مشکلات زیادی از جمله سختی آب شده است. در صورت عدم استفاده از نمک آسیب زیادی به ظرف‌ها وارد خواهد شد. البته دستگاه شما از آسیب‌ها در امان نخواهد ماند، شستن ظرف‌ها نیز سخت می‌شود و در نهایت ظروف کثیف به شما تحویل داده می‌شود. ریز یا درست بودن نمک اهمیت چندانی ندارد، بهتر است نمک با کیفیت خریداری کنید. البته اکثر نمک‌های ماشین ظرفشویی درشت و به رنگ سفید هستند که سختی آب را به صورت فوق‌العاده‌ای کاهش می‌دهند.

در هنگام خرید این محصول باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید تا خرید شما منجر به پشیمانی نشود. انتخاب برند مناسب برای خرید نمک ماشین ظرفشویی مهم است، علاوه بر اینها به کیفیت نمک و میزان حلالیت آن دقت کنید. قیمت نمک ماشین ظرفشویی نیز بسیار مناسب است، البته گاهی شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار هستیم که بستگی به عوامل مختلفی دارد. اما در کل قیمت مناسبی نسبت به انواع قرص‌های ماشین ظرفشویی دارد.

جمع‌بندی

ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن ظرف‌ها آب را با فشار زیادی وارد می‌کند. فشار زیاد آب به ظرف‌ها در مدت زمان طولانی نه تنها سبب تمیز شدن ظرف‌ها نمی‌شود، بلکه به ظرف‌ها آسیب وارد می‌کند. در چنین شرایطی وجود نمک ظرفشویی بسیار ضروری است. این محصول با کاهش دادن سختی آب و نرم کردن آن مشکلات مربوط به آب را حل کرده و از بروز آسیب‌ها به آن جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یازده =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل