Warning: Undefined array key "options" in /home/u763472934/domains/whirlpoolrepairco.com/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
عامل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی چیست؟ آب کثیف است یا تمیز؟

نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

جمع شدن آب در لباسشویی

دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل

علت جمع شدن آب در لباسشویی زمانی که خاموش است، چیست؟ چرا آب در مخزن لباسشویی جمع می شود؟ آیا این مشکل را می توان حل کرد؟ اگر در مخزن دستگاه آب جمع شد، چگونه آن را خالی کنیم؟

بسیاری از کاربران ماشین های لباسشویی در طول استفاده از دستگاه ممکن است یک بار به این مورد برخورده و در پی رفع سریع آن بودند. حالا ما در این مقاله می خواهیم به طور تخصصی مشکل جمع شدن آب در لباسشویی خاموش را با هم بررسی کنیم.

اگر تا انتهای این مقاله از نمایندگی تعمیر لباسشویی ویرپول همراه باشید، می توانید به پاسخ تمام سوال های بالا برسید.

چرا در لباسشویی خاموش آب جمع شود؟

علت های مختلفی باعث جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می شود که البته خرابی شیر برقی مهم ترین آنهاست. در چنین مواقعی ابتدا شما باید یکسری بررسی هایی را انجام دهید تا بتوانید درنهایت تصمیم درستی بگیرید.

زمانی که برنامه شستشو به پایان رسید و لباس ها را خارج کردید، ممکن است مشاهده کنید که داخل مخزن آب جمع شده است؛ در چنین حالتی باید ابتدا بررسی کنید که آن آب کثیف است یا تمیز. چرا این مسئله اهمیت دارد؟ زیرا هر یک از این موارد، نشان دهنده ی خرابی یک قطعه به خصوص است. برای مثال اگر آب جمع شدن در لباسشویی تمیز باشد، احتمالا شیر برقی خراب است.

بعد از انجام این بررسی در ادامه با ما همراه باشید تا علت های ایجاد این مورد را بررسی کنیم.

چرا در لباسشویی خاموش آب جمع شود؟

آب جمع شده در لباسشویی، کثیف است!

اگر مشاهده کردید که آب جمع شده در مخزن ماشین لباسشویی کثیف است، منشا ایجاد این مورد می تواند مشکل در سیستم تخلیه دستگاه باشد. موارد زیر لیستی از مواردی است که به سیستم تخلیه برمیگردد:

  • انسداد مسیر فاضلاب: ممکن است مسیر فاضلاب(که آب کثیف خارج شده از لباسشویی وارد آن می شود) مسدود شده باشد. در چنین حالتی باید ببینید این انسداد چقدر شدید است. اگر کم باشد، با ریختن آب داغ حل می شود. در صورتی که مسیر فاضلاب خیلی شدید مسدود شده باشد، باید مسیر با فنر زدن باز شود.
  • مسدود شدن فیلتر تخلیه: انسداد فیلتر تخلیه نیز یکی دیگر از مواردی است که می تواند باعث جمع شدن آب کثیف در ماشین لباسشویی شود. فیلتر تخلیه قطعه ای مهم است که در مسیر تخلیه آب ماشین لباسشویی تعبیه می شود و آلایندگی های موجود در آب را فیلتر می کند. به مرور زمان این قطعه به دلیل وجود زیاد کثیفی، مسدود می شود؛ بنابراین به صورت دوره ای باید این قطعه را تمیز کنید.
  • خرابی پمپ تخلیه: زمانی که پمپ تخلیه خراب باشد، نمی تواند آب داخل لباسشویی را به خارج دستگاه منتقل کند. بنابراین آب کثیف حاصل از شستشو در مخزن باقی می ماند. ممکن است پمپ تخلیه خراب نباشد و فقط یک شی در پروان آن گیر کرده باشد. پس این مورد را نیز بررسی نمایید. برای گرفتن نتیجه بهتر حتما از یک تعمیرکار لباسشویی کمک بگیرید.
  • معیوب شدن هیدروستات: هیدروستات وظیفه دارد حجم آب داخل لباسشویی را اندازه گیری کرده و در صورت نیاز، آن را تخلیه کند. در صورتی که این قطعه خراب شود، با مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی مواجه خواهید شد.
  • گرفتگی شیلنگ تخلیه: ماشین لباسشویی برای ورود و خروج آب، 2 یا 3 عدد شلنگ دارد. وجود مشکل در این شلنگ ها می تواند روند وارد یا خارج شدن آب به داخل دستگاه را با مشکل مواجه کند.

آب جمع شده در لباسشویی، کثیف است!

آب جمع شده در لباسشویی، تمیز است!

در این قسمت می خواهیم در مورد این مورد صحبت کنیم که اگر آب جمع شده در مخزن ماشین لباسشویی شما بعد از اتمام برنامه شستشو، تمیز باشد، دلیل چه می تواند باشد. موارد زیر نیز باعث ایجاد مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می شوند:

  • خرابی شیر برقی: همانطور که در قسمت های قبلی هم به آن اشاره کردیم، مهم ترین دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی(آب تمیز)، خرابی شیر برقی است. این قطعه مسئول اصلی آب لباسشویی می باشد.
  • خرابی برد الکترونیکی: برد الکترونیکی ماشین لباسشویی که نقش مغز را دارد، در صورتی که خراب نمی شود، نمی تواند به درستی فرمان صادر کند و در نتیجه می تواند منجر به جمع شدن آب در لباسشویی و یا مشکلات دیگری گردد.

آب جمع شده در لباسشویی، تمیز است!

چطور می توانیم شیر برقی را چک کنیم؟

از آنجا که گفتیم مهم ترین و اصلی ترین دلیل برای جمع شدن آب در ماشین لباسشویی در اکثر مواقع خرابی شیر برقی است، برای اینکه از صحت عملکرد ایان قطعه مطمئن شوید، مراحل زیر را انجام دهید. بهتر است این مراحل را زمانی انجام دهید که لباسی داخل لباسشویی نیست و از آخرین باری که دستگاه را روشن و از آن استفاده کرده اید، چند ساعت می گذرد.

لباسشویی را خاموش کنید.

جاپودری را از جای خود به طور کامل بیرون بیاورید.

داخل لباسشویی را نگاه بیندازید.

نشانه خرابی شیر برقی این است که آب به صورت قطره ای در حال چکیدن است.

در چنین مواقعی بهتر است با یک مرکز تعمیرات تماس گرفته و از آنها بخواهید شیر برقی را به طور کامل تعویض کنند.

آیا خرابی شیر برقی باعث نشتی آب از ماشین لباسشویی می شود؟

ممکن است برای شما هم سوال پیش آمده باشد که در صورت معیوب شدن شیر برقی ممکن است نشتی آب از ماشین لباسشویی رخ دهد؟ پاسخ ما به این سوال “بله” است اما ممکن است نشتی آب دلایل بسیار دیگری نیز داشته باشد.

در لیست زیر می توانید برخی از مهمترین دلایل نشتی آب از ماشین لباسشویی را مطالعه کنید:

  • شکستگی یا نشتی آب از اتصالات شیر برقی (مسیر کامل شیر ورودی آب تا شیر برقی را به طور کامل چک کنید)
  • پارگی یا پوسیدگی در یکی از شیلنگ های داخلی دستگاه(خرطومی بین شیر برقی و جاپودری، خرطومی مربوط به سیستم تخلیه و یا خرطومی بین جاپودری و دیگ لباسشویی)
  • شکستگی، باز شدن و یا کثیفی و انسداد درز محفظه جاپودری
  • شکستگی یا باز شدن درز آب بندی دیگ ماشین لباسشویی
  • پارگی یا پوسیدگی لاستیک دور درب لباسشویی

آیا خرابی شیر برقی باعث نشتی آب از ماشین لباسشویی می شود؟

جمع بندی

خب! اگر تا انتها با ما در این مقاله از نمایندگی تعمیرات لباسشویی ویرپول همراه بودید، پس می توانید متوجه شده باشید که جمع شدن آب در ماشین لباسشویی مشکل حادی نیست و با یک بررسی ساده می توان به راحتی مشکل را برطرف کرد.

همانطور که گفتیم، دلایل بسیاری می تواند باعث بروز این موضوع شود اما خرابی شیر برقی مهم ترین بین آنهاست. انسداد مسیر تخلیه و وجود اشکال در این سیستم، خرابی قطعاتی مانند هیدروستات و یا پاره شدن لاستیک دور درب می تواند دلایل احتمالی دیگری برای جمع شدن آب کثیف یا تمیز در لباسشویی شود.

ممنون که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. در صورتی که در این موضوع یا موارد دیگر، سوالی برای شما ایجاد شده است، حتما در بخش نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان مجموعه در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.

سوالات متداول

هزینه تعویض شیر برقی و رفع مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چقدر است؟

با توجه به عدم ثبات قیمت ها، برای اطلاع از قیمت دقیق تعمیر یا تعویض شیر برقی لباسشویی بهتر است با 22225007-021 تماس بگیرید.

آیا جمع شدن آب در لاستیک دور درب ماشین لباسشویی نیز به دلیل موارد ذکر شده در بالاست؟

خیر! جمع شدن آب در لاستیک دور درب دستگاه طبیعی است اما ارتباطی با مواردی که در این مقاله ذکر شد، ندارد.

آیا خرابی هیدروسنسور نیز باعث می شود آب داخل ماشین لباسشویی جمع شود؟

بله! هیدروسنسور همان سنسور هیدروستات است. در این مورد در قسمت های قبل توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هشت =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل