Warning: Undefined array key "options" in /home/u763472934/domains/whirlpoolrepairco.com/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
خرابی اورلود یخچال چه علائمی دارد؟ + قیمت اورلود یخچال

نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟

علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟

علائم خرابی اورلود یخچال چه مواردی است؟ چطور بفهمیم که رله اورلود یخچال خراب شده است؟ برای تعمیر یا تعویض اورلود یخچال چه باید بکنیم؟ قیمت رله اورلود یخچال چقدر است؟

رله اورلود نیز مانند تمام قطعات و قسمت های دیگر یخچال فریزرها ممکن است  بر اثر عوامل مختلفی خراب شده و دیگر نتواند مانند سابق کار کند. در این حالت عملکرد سیستم با مشکل مواجه شده و در صورت عدم برطرف شدن این مورد ممکن است به قطعات دیگر یخچال نیز آسیب وارد کند.

مواردی مانند تخلیه گاز مبرد یخچال، حضور تجهیزات گرماساز مانند گاز در مجاورت یخچال، بروز مشکل در سیم پیچ های اورلود و … می تواند باعث خرابی رله شوند.

در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این صحبت کنیم که رله اورلود چیست، علائم خراب اورلود یخچال کدام است و چطور می توان آن را تعمیر کرد. همچنین در صورتی که نیاز به تعمیر این قطعه داشتید می توانید برای دریافت خدمات تخصصی با نمایندگی مرکزی یخچال ویرپول تماس بگیرید.

از کجا بفهمیم اورلود یخچال خراب شده؟

رله اورلود یک قطعه الکترونیکی است که در سیستم یخچال‌ها و فریزرها استفاده می‌شود. وظیفه اصلی رله اورلود این است که جریان برق به کمپرسور یخچال را کنترل کند.

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که یخچالتان خراب شده و تعمیرکار به شما اعلام کرده که رله اورلود خراب شده است. در چنین حالتی ممکن است به دنبال مطلبی باشید که به شما بگوید علائم خرابی اورلود یخچال چیست و چگونه باید آن را تشخیص دهیم.

از کجا بفهمیم اورلود یخچال خراب شده؟

خب! علائم و نشانه های معیوب شده رله اورلود یخچال عبارت اند از:

  • منجمد نشدن مواد غذایی در یخچال
  • خنک نبودن هوای درون یخچال
  • وضعیت ظاهری رله اورلود
  • استفاده از مولتی متر

در ادامه می توانیم هر یک از این موارد را به صورت تخصصی بررسی کنیم.

1. منجمد نشدن مواد غذایی از علائم خرابی اورلود یخچال

خرابی رله اورلود یخچال می‌تواند باعث منجمد شدن مواد غذایی داخل یخچال شود؛ زیرا این رله مسئول کنترل فعالیت کمپرسور یخچال است. وقتی رله اورلود خراب می‌شود، ممکن است کمپرسور به طور ناقص یا به صورت مداوم فعال شود و دما در داخل یخچال به سرعت کاهش یابد.

این موضوع می‌تواند منجر به منجمد شدن مواد غذایی داخل یخچال شود، زیرا دما به مرزهای زیر صفر می‌رسد. این مشکل ممکن است باعث خرابی مواد غذایی شود و باعث از بین رفتن طعم و کیفیت آن‌ها شود.

2. خنک نبودن هوای درون یخچال

دومین مورد که می تواند علائم خرابی اورلود یخچال باشد، خنک نبودن هوای درون یخچال است. این مورد نیز می تواند دلیلی مانند حالت قبل داشته باشد. همانطور که می دانید رله اورلود به صورت مستقیم با کمپرسور یخچال مرتبط است و جریان برق را به آن می رساند.

بنابراین طبیعی است زمانی که رله خراب شود، برق رسانی به موتور یخچال دچار مشکل شده و کمپرسور نمی تواند به اندازه کافی کار کند. در نتیجه با کم کار کردن موتور، محفظه داخلی نیم تواند دما را به حالت تنظیم شده برساند و گرم می شود.

3. وضعیت ظاهری رله اورلود

یکی از نشانه های اصلی خرابی اورلود یخچال وضعیت ظاهری آن است. به این معنی که دیگر لازم نیست به نشانه های دیگر توجه کنید و فقط کافیست خود قطعه را بررسی کنید.

این گزینه برای کسانی مناسب است که قطعات یخچال را می شناسند و می توانند رله را پیدا کنند.

بعد از پیدا کردن رله، ظاهر آن را بررسی کنید و ببینید آیا زنگ زدگی و یا سولفاته شدن در بدنه آن وجود دارد یا خیر. اگر زنگ زدگی وجود داشت، باید قطعه عوض شود. مورد دیگر این است که در یخچال های جدیدتر اورلود به صورت جامد وجود دارد(رله سنگی) و شما باید با تکان دادن آن بفهمید که رله خراب است یا خیر. اگر صدای تق تق شنیدید، قطعه خراب است و باید تعویض شود.

بیشتر بخوانید: علت صدای موتور یخچال چیست؟

4. استفاده از مولتی متر

برای بررسی خرابی رله اورلود یخچال با استفاده از مولتی‌متر، می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

  • قطع برق: ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که یخچال از برق جدا شده است تا از هرگونه خطر الکتریکی جلوگیری شود.
  • دسترسی به رله: رله اورلود معمولاً در نزدیکی کمپرسور یخچال قرار دارد. برای دسترسی به آن، شاید لازم باشد پوشش‌ها و قطعات دیگر را بردارید.
  • تست مولتی‌متر: با استفاده از مولتی‌متر راه‌اندازی شده به حالت تست مقاومت (ohmmeter)، می‌توانید مقاومت بین دو پایه رله را اندازه‌گیری کنید. اگر مقدار مقاومت بین دو پایه رله بسیار بالا یا بسیار پایین باشد، این نشان‌دهنده خرابی رله اورلود است.
  • تست ولتاژ: می‌توانید همچنین با استفاده از مولتی‌متر ولتاژ برق موجود بین پایه‌های رله را اندازه‌گیری کنید. اگر ولتاژ صفر یا ولتاژ مستقیم بدون تغییر وجود داشته باشد، این نشان‌دهنده خرابی رله اورلود است.

اگر هیچ یک از این تست‌ها نتیجه مشخصی ندهند، بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کرده و تعمیرات لازم را انجام دهید.

رله اورلود یخچال چیست؟

رله اورلود یک قطعه مهم در سیستم یخچال است که وظیفه کنترل و راه‌اندازی کمپرسور را بر عهده دارد. این رله باعث می‌شود که کمپرسور درست زمانی که نیاز است، به طور خودکار روشن یا خاموش شود.

رله اورلود دارای چندین پایه است که به قسمت‌های مختلف کمپرسور و منبع تغذیه متصل می‌شود. این رله عملکرد مهمی در حفظ دما و کنترل مصرف برق یخچال دارد.

رله اورلود یخچال چیست؟

زمانی که رله اورلود خراب می‌شود، ممکن است کمپرسور به طور ناقص یا به صورت مداوم فعال شود و دما در داخل یخچال به سرعت کاهش یابد. این موضوع می‌تواند منجر به منجمد شدن مواد غذایی داخل یخچال شود، زیرا دما به مرزهای زیر صفر می‌رسد. این مشکل ممکن است باعث خرابی مواد غذایی شود و باعث از بین رفتن طعم و کیفیت آن‌ها شود.

بنابراین، خرابی رله اورلود می‌تواند منجر به عملکرد نامناسب کمپرسور شود و منجر به منجمد شدن مواد غذایی داخل یخچال شود. بهتر است هرگونه مشکل در عملکرد رله اورلود را به زودی تعمیر کنید تا از خرابی‌های بیشتر جلوگیری شود.

جمع بندی

همانطور که در در قسمت های قبل به این موضوع اشاره کردیم، رله اورلود از مهمترین قطعات داخلی یخچال است و بهتر است علائم و نشانه های خرابی اورلود یخچال را به صورت کامل و تخصصی بدانید تا در صورت بروز مشکل بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید. اگر تا انتهای این مقاله را به صورت کامل خوانده باشید، متوجه می شوید که نشانه های مختلفی وجود دارد که می توان از روی آن ها به خرابی رله اورلود پی برد و این نشانه ها را به طور کامل و تخصصی بررسی کردیم.

زمانی که دما درون یخچال بالا می‌رود و نیاز به سرمایش دوباره ایجاد می‌شود، رله اورلود به کمپرسور دستور می‌دهد تا فعال شود و شروع به کار کند تا دما را پایین بیاورد. هنگامی که دما به حد مطلوب رسید، رله اورلود دستور قطع جریان برق را به کمپرسور می‌دهد.

بنابراین، رله اورلود یک قسمت مهم در سیستم سرمایش یخچال و فریزر است و به کنترل دما و مصرف انرژی کمک می‌کند.

ممنون که تا انتهای این مقاله از تعمیرات ویرپول در منزل با ما همراه بودید.

سوالات متداول

قیمت رله اورلود یخچال چقدر است؟

با توجه به نوسان قیمت ها بهتر است برای اطلاع از قیمت دقیق رله اورلود یخچال با نمایندگی های معتبر به شماره 22225007-021 تماس حاصل فرمایید.

آیا خودمان می توانیم رله اورلود را تعویض کنیم؟

در صورت خرابی اورلود یخچال بهتر است برای بررسی و یا تعویض آن با نمایندگی های معتبر تماس بگیرید تا بتوانند در این راستا به شما کمک کنند. در غیر این صورت ممکن است ناخواسته به قطعات دیگر دستگاه آسیب بزنید.

آیا نوسان برق شدید نیز می تواند باعث خرابی رله اورلود شود؟

بله! یکی از دلایل خرابی رله اورلود، وجود نوسانات برق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل