Warning: Undefined array key "options" in /home/u763472934/domains/whirlpoolrepairco.com/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
23 علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار | نمایندگی ویرپول

نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار

این‌که علت متوقف شدن ماشین لباسشویی در حین کار چیست، می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ که برخی از این دلایل، ریشه‌های فنی و پیچیده‌ای دارند و برطرف کردن آنها نیاز به تعمیرکار متخصص ماشین لباسشویی دارد. اما برخی دیگر دلایل ساده‌ای دارند که به سادگی می‌توانید آنها را برطرف کنید. در این مقاله قصد داریم تمامی عوامل متوقف شدن ماشین لباسشویی را به شما معرفی کنیم.

پیش از آن‌که به بحث اصلی یعنی علل متوقف شدن ماشین لباسشویی در حین کار بپردازیم، به این نکته توجه داشته باشید که این موضوع که ماشین لباسشویی در کدام مرحله متوقف شده است، از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. چون توقف ماشین لباسشویی در هر مرحله می‌تواند علل جداگانه‌ای داشته باشد که شناخت آن می‌تواند کمک بزرگی به رفع ایراد به وجود آمده بکند.

چرا ماشین لباسشویی در حین کار متوقف می‌شود؟

چرا ماشین لباسشویی در حین کار متوقف می‌شود؟

عوامل مکانیکی

اختلال در تأمین آب ورودی

اگر بر اثر آسیب دیدن شیلنگ یا شیر ورودی، ورود آب به دستگاه با مشکل مواجه شود، ماشین لباسشویی به صورت اتوماتیک قطع می‌کند. برای این منظور عملکرد شیر ورودی و باز یا مسدود بودن فیلتر ورودی و پیچ خوردگی یا پارگی شیلنگ را مورد بررسی قرار دهید.

اختلال در سامانه تخلیه

اگر بنا به هر دلیل ماشین لباسشویی شما امکان تخلیه پساب ناشی از شستشو را نداشته باشد، ناچار به صورت اتوماتیک قطع خواهد شد. در این صورت سنسور اجازه نمی‌دهد که ماشین لباسشویی وارد چرخه بعد شود.

برای شناسایی مشکل و برطرف کردن آن باید موتور پمپ، پروانه، یا سوکت‌های متصل به آن را بررسی کنید. در غیر این صورت مشکل می‌تواند ناشی از گرفتگی لوله تخلیه فاضلاب، فیلتر پمپ یا خروجی دیگ باشد.

انجام تنظیمات اشتباه

گاهی اوقات تنظیمات اشتباه لباسشویی باعث می‌شود که ماشین لباسشویی در وسط کار متوقف شود. برخی از دستگاه‌ها فقط یک دکمه برای وضعیت شستشو دارند و ماشین نیز طبق دستور، فرمان همان دکمه را عمل می‌کند و زمانی که محفظه دیگ پر می‌شود، هر چند که فرایند شستشو به پایان نرسیده باشد، ولی متوقف می‌شود. برای این منظور دکمه را خاموش یا غیر فعال کنید.

خرابی تایمر لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی قدیمی از تایمر استفاده می‌کردند و در واقع تایمر به برد دستگاه اعلام می‌کرد که باید وضعیت چرخه شستشو را تغییر دهد. لذا در صورتی که تایمر خراب باشد، دستگاه در تشخیص مرحله بعد سردرگم شده و خاموش می‌شود.

اختلال در عملکرد برد فرمان لباسشویی

اگر تایمر، سیگنال‌های درست ارسال کند این امکان وجود دارد که بُرد آن را به درستی دریافت یا پردازش نکند و چون برد فرمانده اصلی دستگاه است، این نقص می‌تواند باعث دریافت سیگنال اشتباه برای قفل شدن درب و یا متوقف کردن فعالیت ماشین لباسشویی شود.

مقالات مرتبط: تعویض و تعمیر برد ماشین لباسشویی ویرپول

خراب شدن شیر برقی ماشین لباسشویی

اگر شیر برقی به درستی کار نکند نیز امکان دارد که دستگاه از تغذیه آبی مناسبی برخوردار نباشد و ماشین یا آبگیری خوبی نکند و یا شیر برقی زودتر از موعد جریان آب را قطع کند. برای بررسی این موضوع کافی‌ست که پس از قطع کردن برق دستگاه، شیلنگ تغذیه را از ماشین لباسشویی جدا کنید و آن را مورد بررسی فنی قرار دهید.

خرابی المنت گرمایی لباسشویی

اگر المنت گرم کننده آب ماشین لباسشویی خراب شود نیز ممکن است برنامه شستشو به طور ناگهانی متوقف شود چون این امکان وجود دارد که سنسور دما تشخیص دهد که دمای آب به مقداری که شما برنامه‌ریزی کرده‌اید، نرسیده است.

اختلال در عملکرد سنسور دما

سنسور دما در کنار المنت گرمایشی قرار دارد و وظیفه آن تشخیص این موضوع است که دمای آب چه زمانی به دمای مورد نظر رسیده است. لذا اگر این قطعه خراب شود، امکان دارد که زمان بیشتری برای شستشوی لباس‌ها نیاز باشد و یا باعث توقف لباسشویی و ارسال کد خطا گردد.

وجود اشکال در میکروسوئیچ درب لباسشویی

اگر سوئیچ درب لباسشویی خراب شود، دستگاه باز بودن درب را تشخیص می‌دهد و یا شروع به کار نمی‌کند و یا در حین کار متوقف می‌شود.

خراب شدن زبانه و قفل درب ماشین لباسشویی

مهم‌ترین شرط برای شروع به کار ماشین لباسشویی، بسته بودن درب آن است. اگر سنسور درب ماشین لباسشویی بنا به هر دلیل تشخیص دهد که درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشده است، حتی اگر شروع به فعالیت هم کرده باشد، متوقف خواهد شد.

خرابی زبانه و قفل درب ماشین لباسشویی ممکن است علل مکانیکی یا الکترونیکی داشته باشد.

اختلال در عملکرد محافظ برق لباسشویی

گاهی اوقات ممکن است هرگونه اختلال در عملکرد ناگهانی محافظ برق (البته اگر ماشین لباسشویی دارای محافظ برق باشد)، می‌تواند باعث خاموش شدن ناگهانی دستگاه شود. برای این منظور بررسی کنید که هیچ‌گونه سوختگی یا ذوب شدگی در ظاهر محافظ برق ایجاد نشده باشد.

بارگذاری بیش از ظرفیت لباس

اضافه بار لباس نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث متوقف شدن عملکرد ماشین لباسشویی می‌شود. چون در این صورت سامانه پردازشگر دستگاه تشخیص می‌دهد که ماشین لباسشویی قابلیت لازم برای شستشوی این حجم از لباس را ندارد و به صورت خودکار خاموش می‌شود. عملکرد این سامانه به این ترتیب است که ماشین برای تحمل این ظرفیت مجبور به افزایش چرخش و مصرف بیشتر برق و آمپر کشیدن می‌شود و موتور گرم می‌گردد. لذا ماشین لباسشویی خاموش می‌شود.

فشار بالای آب ورودی

اگر شیرهای کنترل آب ورودی ماشین لباسشویی مشکل داشته باشند، ممکن است بر اثر بارگیری اضافی آب، دستگاه خاموش شود. برای بررسی این موضوع برق دستگاه را قطع و اتصالات آن را جدا کنید و دستگاه را دوباره راه‌اندازی نمایید. اگر احساس می‌کنید که حجم آب داخل محفظه لباسشویی بیش از سایر مواقع است، نشان دهنده وجود مشکل در فشار آب ورودی خواهد بود.

بسته بودن جریان ورودی به محفظه لباسشویی

انباشته شدن پسماندهای حاصل از مواد شوینده لباسشویی می‌تواند در شیلنگ لاستیکی پشت دستگاه جمع و آن را مسدود کند. لذا سوئیچ فشار فعال نمی‌شود و ماشین لباسشویی به صورت خودکار متوقف می‌گردد.

اختلال در عملکرد موتور

گیرپاژ کردن و نیم‌سوز شدن موتور در خلال فرایند چرخش می‌تواند صدای ناهنجاری تولید کند. لذا اگر موتور قادر به چرخاندن محفظه لباسشویی نباشد، دستگاه در حین کار خاموش خواهد شد.

 خرابی تسمه

اگر تسمه دچار پوسیدگی و فرسودگی شده باشد و در حین کار پاره شود، ماشین لباسشویی بی‌درنگ متوقف خواهد شد.

خراب شدن کاسه نمد، سبد، شافت لباسشویی

اگر بنا به هر دلیل شافت کج شود، کاسه نمد دچار جرم گرفتگی شود، و یا سبد تغییر شکل دهد، ماشین لباسشویی نمی‌تواند به عملکرد خود ادامه دهد و متوقف می‌شود. پیش از این توقف، ماشین لباسشویی صدای ناهنجار زیادی از خود تولید می‌کند.

عوامل الکتریکی (برقی) 

عوامل الکتریکی (برقی) 

 خرابی دوشاخه و کابل برق لباسشویی

اگر به دلیل افزایش جریان الکتریکی، اتصال دوشاخه برق لباسشویی خراب یا ذوب شود و یا محافظ آن با اشکال مواجه شود، ماشین لباسشویی بلافاصله متوقف خواهد شد.

 ایراد در خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی

معمولاً در بخش انتهایی دوشاخه، یک خازن پارازیت گیر وجود دارد که اگر به دلیل آمپر بالا بسوزد، باعث خاموش شدن ماشین لباسشویی می‌شود و خازن باید سریع عوض شود.

سوختن فیوز لباسشویی

اگر برق منزل شما دارای یک نوسان جزئی باشد و فیوز بر سر راه برد اصلی و برق ورودی قرار داشته باشد، سوختن این فیوز می‌تواند باعث خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی شود.

اختلال در عملکرد منبع تغذیه برد

اگر دستگاه لباسشویی شما مجهز به محافظ برق نباشد و فیوزی بر سر راه برد آن وجود نداشته باشد، نوسان برق می‌تواند باعث خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار شود.

شل شدن اتصالات ماشین لباسشویی

تکان‌ها و لرزش‌های شدید ماشین لباسشویی می‌توانند باعث لق شدن سوکت‌های برد شوند و بدین ترتیب ماشین لباسشویی در حین کار متوقف می‌شود.

اختلال در عملکرد ترموستات لباسشویی

زمانی که دمای آب به شدت افزایش پیدا ‌کند، ترموستات برای محافظت از سایر قطعات دستگاه جریان برق را قطع می‌کند و بدین ترتیب ماشین لباسشویی متوقف می‌گردد.

روش‌های جلوگیری از متوقف شدن ماشین لباسشویی در حین کار

  • از محافظ برق استفاده کنید.
  • پس از هر بیست بار استفاده از لباسشویی، یک بار آن را جرم‌گیری کنید.
  • ظرفیت استاندارد ماشین لباسشویی را رعایت کنید.
  • از شستن حوله، پتو و ملافه‌های سنگین با ماشین لباسشویی خانگی خودداری کنید.
  • بهتر است ماشین لباسشویی شما از یک پریز برق جداگانه استفاده کند.
  • برای شستشوی لباس‌ها از آبی با سختی کم استفاده کنید.

روش‌های جلوگیری از متوقف شدن ماشین لباسشویی در حین کار

سخن پایانی

در این مقاله به بیان دلایل خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار پرداختیم و شرح دادیم که با چه روش‌های ساده‌ای می‌توان از این عارضه پیشگیری به عمل آورد. توجه داشته باشید که برخی از علل خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار، دلایل فنی و پیچیده‌ای دارند و تنها باید به وسیلۀ تعمیرکار متخصص ماشین لباسشویی مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل