نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت های آب دادن کولر گازی ویرپول

علت های آب دادن کولر گازی ویرپول

گاهی اوقات در زمان استفاده از کولرهای گازی ویرپول ممکن است شاهد آب دادن دستگاه باشید. علت بروز این مشکل هر چه که باشد، به هر حال یک دردسر مقطعی به حساب می‌آید و باید در اسرع وقت و با کمک گرفتن از یک نفر تعمیرکار مجرب کولرهای گازی ویرپول برطرف شود تا موجب آسیب دیدن بیشتر دستگاه نشود. در این مقاله از مجموعه مقالات نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی ویرپول سعی می‌کنیم شما را با دلایل آب دادن کولر گازی ویرپول و راه‌های برطرف کردن آن آشنا کنیم.

دلایل کلی آب دادن کولر گازی

دستگاه‌های کولر گازی ممکن است به یکی از دلایل زیر، دچار نشت آب شوند:

  • بروز مشکلات فنی
  • نصب نادرست دستگاه
  • عدم تخلیه اصولی آب کولر گازی
  • شرایط محیطی

چرا جلوگیری از آب دادن کولر گازی ویرپول مهم است؟

به محض آن‌که متوجه آب دادن کولر گازی ویرپول خود می‌شوید، موضوع را پیگیری کنید تا در اسرع وقت برطرف شود. چرا که عدم پیگیری درست این مشکل می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات بیشتر و گران قیمت‌تری برای دستگاه شود و سبب وارد آمدن آسیب‌های جدی‌تر به آن گردد.

دلایل آب دادن کولر گازی ویرپول چیست؟

این‌که چرا کولر گازی ویرپول آب می‌دهد، می‌تواند بستگی به عواملی داشته باشد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

دلایل آب دادن کولر گازی ویرپول چیست؟

1. بسته شدن خروجی سینی تخلیه

یکی از علل آب دادن کولر گازی ویرپول می‌تواند بسته شدن خروجی سینی تخلیه آب موسوم به ناودان خنک کننده باشد. این سینی محل جمع شدن آب خروجی از کولر است که سپس با کمک لوله‌ها به خارج از دستگاه هدایت می‌شود. به مرور زمان عواملی مثل گرد و غبار، گل و لای، و پرز معلق در هوای محیط می‌توانند باعث بسته شدن راه خروج آب از مسیر آن شوند و در نهایت با پر شدن سینی، آب به بیرون از دستگاه نشت کند.

2. گرفتگی و کثیفی فیلتر کولر گازی

گرفتگی فیلتر هوای کولر گازی هم می‌تواند مانع از تخلیه درست آب از دستگاه شود و به مرور زمان باعث نشت و چکیدن آب از کولر گازی شود. با مسدود شدن فیلتر، از جریان یافتن هوا در داخل سیستم نیز جلوگیری به عمل می‌آید. بدین ترتیب فوق العاده سرد می‌شود و زمانی که کولر گازی ویرپول را خاموش می‌کنید یا زمانی که هوا به نقطه مطلوبی می‌رسد، یخی که از قبل تشکیل شده بر روی فیلتر ذوب می‌شود و کولر شروع به ذوب یخ و نشت آب می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش خاموش و روشن کردن اسپلیت بدون ریموت کنترل

3. استقرار نادرست لوله تخلیه یا لوله درین

عامل دیگری که باعث ریختن آب از کولر می‌شود، قرار نگرفتن درست لولۀ تخلیه در محل خاص خود است. عوامل متعددی مثل تا خوردگی، خمیدگی و گرفتگی لوله تخلیه می‌تواند باعث جاری شدن آب از کولر گازی شود. همچنین اگر لوله تخلیه از شیب مناسبی برخوردار نباشد نیز منجر به جاری شدن آب از دستگاه خواهد شد.

4. کاهش گاز کولر گازی

پانل کولر گازی نیز می‌تواند باعث نشت آب از آن شود. اگر گاز کولر کم باشد، پره‌های اواپراتور منجمد خواهند شد و پس از خاموش شدن دستگاه، یخ کولر ذوب شده و وارد ناودان می‌شود و آب از ناودان به بیرون جاری خواهد شد. لذا کاهش گاز و بی‌توجهی به بارگیری استاندارد گاز در کولر گازی نیز می‌تواند موجب نشت آب از کمپرسور و کاهش عملکرد دستگاه شود. تنها راه برطرف کردن این مشکل شارژ گاز کولر گازی ویرپول می‌باشد.

5. خرابی یا شکستگی پمپ کولر گازی

پمپ کولر گازی، کار تخلیه آب از دستگاه را بر عهده دارد و می‌تواند از نشتی آب از دستگاه پیشگیری به عمل آورد. اگر بنا به هر دلیل این قطعه بشکند، تخلیه آب از دستگاه به درستی صورت نمی‌گیرد و حتماً باید این قطعه را تعویض کرد.

6. کثیف شدن کندانسور کولر گازی ویرپول

همان‌طور که می‌دانید، کندانسور کولر گازی ویرپول در بیرون از محیط منزل قرار دارد و همیشه در معرض تابش مستقیم نور خورشید، گرد و غبار و آلودگی می‌باشد. کثیف شدن کندانسور می‌تواند باعث بسته شدن سیم پیچ کندانسور شود و نشت آب را به همراه آورد. برای برطرف کردن این مشکل فقط باید کندانسور را بررسی و تمیز نمایید.

7. عدم عایق کردن لوله کولر گازی و اسپیلت

توجه داشته باشید که اگر لوله‌های کولر گازی عایق نباشند، چون لوله‌ها در دمای پایین قرار می‌گیرند، در صورت عایق نبودن موجب جذب رطوبت شده و در پایان به بروز نشت آب از دستگاه می‌انجامند.

8. عدم رسیدگی به سرویس کولر گازی

توجه نداشتن به فرایند سرویس سالانه کولر گازی می‌تواند باعث بروز نشت آب از آن شود. برای برطرف کردن این مشکل کافیست خیلی ساده، بازرسی دوره‌ای دستگاه را مورد پیگیری قرار دهید.

نکته مهم برای آب دادن کولر گازی ویرپول در زمستان

کولرهای گازی می‌توانند در فصل زمستان نیز آب‌ریزی داشته باشند و دلیل آن یخ زدن پانل بیرونی دستگاه در مواقعی است که در فصل زمستان از یونیت خارجی نگهداری درستی نشود و دستگاه کولر گازی پوشش‌دهی مناسبی نداشته باشد. به همین دلیل باید نسبت به برطرف کردن این ایراد نیز اقدام لازم صورت پذیرد.

برطرف کردن آب دادن کولر گازی ویرپول در محل

نکته جالب توجه این که یکی از مزیت‌های رقابتی در فرایند تعمیر نشت آب کولر گازی ویرپول می‌تواند مراجعه تعمیرکار به منزل و برطرف کردن ایراد مربوطه در محل قرار گرفتن دستگاه باشد. بدین ترتیب شما ریسک حمل و نقل و هزینه انتقال و جابجایی دستگاه کولر گازی ویرپول را متقبل نخواهید شد و تمامی فعالیت‌ها زیر نظر خود شما و در محل استقرار خود دستگاه صورت خواهد گرفت.

سخن پایانی

یکی از مهم‌ ترین ایراداتی که کولرهای گازی، از جمله کولرهای گازی ویرپول ممکن است مبتلا شوند، موضوع نشت آب از دستگاه می‌باشد. در این زمینه تلاش کردیم تا شما را با مهم ترین دلایل آب دادن کولر گازی ویرپول و روش‌های برطرف کردن این ایراد آشنا کنیم. در پایان اعلام می‌کنیم که در صورت عدم رسیدگی به موقع و یا دعوت از کارشناسان آموزش ندیده و فاقد مهارت، ممکن است هزینه تعمیرات کولر گازی ویرپول شما فوق العاده افزایش پیدا کند و از این گذشته مداخلۀ خود شما برای رفع این مشکل نیز می‌تواند خطرات جانی برای شما به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + نه =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل