نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت رو خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول

علت رو خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول

علت رو خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول چیست؟ چرا لباسشویی ویرپول به خوبی لباس ها را خشک نمی کند؟ رو خشک کن نرفتن لباسشویی وبرپول به چه دلیل است؟ علت های کار نرکدن خشک کن چیست؟

یکی از مشکلاتی که در مورد ماشین های لباسشویی جدید به چشم می‌خورد، خشک نکردن لباس‌ها می‌باشد. ماشین‌های لباسشویی ویرپول نیز هر چند از کیفیت بالایی برخوردارند، اما گاهی اوقات با این مشکل مواجه می‌شوند. به همین دلیل در این مقاله از مجموعه مقالات نمایندگی تعمیرات ویرپول می‌خواهیم شما را با علت خشک نکردن ماشین لباسشویی ویرپول و رو خشک کن نرفتن ماشین لباسشویی ویرپول آشنا کنیم.

نقش خشک کن در ماشین لباسشویی ویرپول

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ماشین‌های لباسشویی امروزی آن است که پس از اتمام فرآیند شستشو، با یک فرایند خاص آب لباس را تا حد زیادی خشک می‌کنند. این خشک کردن می‌تواند به اتوکشی و خشک شدن نهایی بهتر لباس در فضای باز کمک کند.

نقش خشک کن در ماشین لباسشویی ویرپول

معمولاً فرآیند خشک کردن لباس در ماشین های لباسشویی ویرپول و سایر برندها با سرعت زیاد در داخل دیگ ماشین لباسشویی انجام می‌شود. در واقع آب موجود در لباس‌ها به وسیله فرایند سانتریفیوژ با دور بالا صورت می‌گیرد.

علت های رو خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول

در خصوص رو خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول، دلایل و علت های متفاوتی وجود دارد که هریک از آنها به نحوی بر روی این موضوع تاثیر می گذارند. در این بخش قصد داریم مواردی که موجب ایجاد اختلال در خشک کن ماشین لباسشویی ویرپول می شوند را مورد بررسی قرار دهیم و با ذکر هر مورد، نحوه رفع آن را نیز بیان نماییم.

علت های رو خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول

برخی از موارد گفته شده در این بخش توسط خود شما قابل برطرف شدن می باشد اما برخی دیگر مواردی کاملا تخصصی می باشد که برای تعمیر لباسشویی ویرپول باید توسط یک نیروی متخصص مورد بررسی قرار گیرد و در راستای برطرف سازی آن اقدام نماید.

1. رو خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول به علت بر هم خوردن تنظیمات

تمامی برندهای ماشین‌ لباسشویی امکان ریست کردن دستگاه را به کاربر داده‌اند تا اگر با مشکلات سطحی مواجه شوند، بتوانند دستگاه را ریست کنند. اما گاهی اوقات دستکاری در تنظیمات دستگاه به وسیله افراد غیر ماهر می‌تواند روند خشک کردن لباس ها را با مشکل مواجه کند.

در چنین مواقعی می‌توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی ویرپول دوباره تنظیمات آن را اصلاح کنید. معمولاً ریست کردن ماشین لباسشویی کار سختی نیست. برای این منظور، یک دکمه برنامه‌ریزی دو حالته وجود دارد که مخصوص ریست کردن تعبیه شده است. البته برای این منظور باید یک بار ماشین لباسشویی را از برق بکشید و دوباره آن را به برق بزنید. سپس دکمۀ START یا START -PAUSE را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. حالا دستگاه را روشن کنید.

2. رو خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول به علت قطع شدن برق دستگاه

قطع شدن برق دستگاه می‌تواند ناشی از اختلال در عملکرد سیم‌ها، پریز برق و نوسانات ولتاژ برق خانه باشد. لذا اگر مشکل خشک نکردن دستگاه با ریست کردن آن حل نشود، در گام بعدی به سراغ برق دستگاه بروید.

3. رو خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول به علت خرابی برد

گاه ممکن است ترانس برد الکترونیکی ماشین لباسشویی با اشکال مواجه شود. برد مهم‌ترین بخش فنی سیستم لباسشویی ویرپول به حساب می‌آید؛ که از یک نقش زیربنایی در عملکرد سایر بخش‌های مختلف ماشین لباسشویی برخوردار است. بدین ترتیب اگر ترانس دستگاه ماشین لباسشویی شما با اشکال مواجه شود، می‌تواند بر روی بخش‌های دیگر از جمله بخش خشک نیز تأثیرگذار باشد. بدین ترتیب دستگاه ماشین لباسشویی روی خشک کن نمی‌رود.

4. رو خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول به علت خرابی موتور

اختلال در عملکرد موتور ماشین لباسشویی نه تنها منجر به بروز اختلال در سیستم خشک می‌شود، بلکه بر روی قسمت‌های دیگر دستگاه نیز تأثیر می‌گذارد. لذا در ادامۀ عارضه‌یابی خشک نکردن ماشین لباسشویی به سراغ موتور دستگاه نیز بروید و از یک نفر تعمیرکار مجرب ماشین های لباسشویی ویرپول بخواهید که عملکرد موتور دستگاه را بررسی کند.

5. رو خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول به علت نرسیدن هوا به سیستم خشک کن

تأمین نشدن هوای مناسب برای خشک کن لباسشویی ویرپول یکی دیگر از دلایل بروز اختلال در عملکرد آن است در ماشینهای لباسشویی اتوماتیک از جمله ویرپول، سیستم خشک کن برای آن که عملکرد بهتری داشته باشد نیاز به هوای کافی دارد.

بیشتر بخوانید: پدال دیگ لباسشویی و راهنمای تعویض آن

6. به هم خوردن تنظیمات خشک کن

ماشین های لباسشویی ویرپول دارای تنظیمات و برنامه‌های گوناگون شستشو هستند. در برخی از لباسشویی‌ها این تنظیمات به صورت پیش فرض فعال نیستند. به همین دلیل تنظیمات مربوط به قسمت خشک کن باید از ابتدا پیاده شوند تا دستگاه اقدام به خشک کردن لباس کند. برای این منظور به دفترچه راهنمای لباسشویی ویرپول مراجعه کنید تا بهتر در جریان راه اندازی خشک کن ماشین لباسشویی قرار بگیرید.

7. رو خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول به علت حجم لباس زیاد

هر ماشین لباسشویی دارای حجم ظرفیت بخصوصی است که اگر به این موضوع دقت نشود و بارگذاری لباس در ماشین لباسشویی بیش از حد استاندارد باشد، دستگاه در آب‌گیری صحیح و خشک کردن نهایی لباس‌ها با مشکل مواجه خواهد شد و به همین دلیل مشاهده خواهید کرد که دستگاه در وضعیت خشک کن عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشته است.

8. رو خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول به علت اختلال در عملکرد پمپ تخلیه

پس از پایان مرحله شستشو و پیش از آغاز مرحله خشک کن، دستگاه باید با دور تند لباس‌ها را آب‌گیری کند تا آماده خشک شدن شوند. اگر بنا به هر دلیل آب داخل دیگ ماشین لباسشویی به طور کامل تخلیه نشود، دستگاه روی حالت خشک کن نمی‌رود. تخلیه نشدن آب داخل دیگ نیز می‌تواند ناشی از دو عامل باشد:

  • نصب نادرست دستگاه یا خارج شدن دستگاه از وضعیت تراز
  • استفاده مداوم از دستگاه (ترجیحاً روزی یک بار از لباسشویی استفاده شود نه بیشتر)

در هر دو حالت پمپ تخلیه به درستی عمل نخواهد کرد و طبیعتاً دستگاه وارد مرحله خشک کن نخواهد شد.

9. رو خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول به علت آبگیری نکردن صحیح

یکی دیگر از علل روی خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول اختلال در عملیات آب‌گیری دستگاه است. معمولاً در ماشین‌های لباسشویی ویرپول، پیش از خشک کردن لباس ها عملیات آب‌گیری انجام می‌شود که اگر این مرحله با اشکال مواجه شود، مرحله خشک کن هم با مشکل مواجه خواهد شد.

10. بسته شدن شیلنگ تخلیه و فیلتر کف

یکی از مهم‌ترین بخش های لباسشویی، مدار خروج آب یا همان شیلنگ تخلیه لباسشویی است؛ که اگر با مشکل مواجه شود، می‌تواند در بخش خشک کن نیز اختلال به وجود آورد. گاهی اوقات به دلیل جمع شدن پرز و چرک ناشی از شست و شوی لباس‌ها و یا گیر کردن دکمه یا سایر اجزای لباس این مسیر بسته می‌شود و به دلیل اختلال در خالی شدن آب از دیگ لباسشویی، دستگاه روی وضعیت خشک کن نمی‌رود.

برای برطرف کردن این مشکل شیلنگ را از محفظه لباسشویی جدا کنید و آن را با استفاده از مواد غیر اسیدی باز نمایید.

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره شد، گاهی اوقات ماشین های لباسشویی در اجرای عملکرد خشک کن لباس با مشکل مواجه می‌شوند. در این مقاله ما تلاش کردیم تا شما را با علل رو خشک کن نرفتن لباسشویی ویرپول آشنا کنیم. اگر مشکل دستگاه لباسشویی ویرپول شما خیلی جدی نباشد، می‌توانید راساً دست به کار شوید و مشکل آن را برطرف کنید.

در صورتی که مشکل ریشه‌دارتر از آن باشد که خودتان پیگیری و برطرف سازید، بهتر است از تعمیرکار مجاز ماشین‌های لباسشویی ویرپول دعوت به عمل آورید تا خسارت مالی یا جانی بیشتری را متحمل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل