Warning: Undefined array key "options" in /home/u763472934/domains/whirlpoolrepairco.com/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
اصلی ترین دلایل کار نکردن موتور جاروبرقی - ویرپول

نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

کار نکردن موتور جاروبرقی

مهم ترین علت کار نکردن موتور جاروبرقی

حتی جاروبرقی‌های پیشرفته امروزی برای کار نکردن خود دلایل متعددی دارند که گاه می‌توان با یک بررسی مختصر پی به علت اصلی آنها برد و یا گاهی اوقات ناچار به تعمیر اساسی آنها خواهیم شد. نمایندگی مجاز تعمیرات ویرپول در این مقاله قصد دارد شما را با علل اصلی کار نکردن موتور جاروبرقی و راه حل آن آشنا کند.

[irp posts=”3804″ name=”بلبرینگ جاروبرقی و آموزش تعویض آن”]

انواع مختلف کار نکردن جاروبرقی

به طور کلی کار کردن جاروبرقی می‌تواند به یکی از اشکال زیر نشان داده شود:

انواع مختلف کار نکردن جاروبرقی

  • امکان دارد جاروبرقی به هیچ وجه روشن شود
  • ممکن است جاروبرقی روشن شود اما هیچ مکشی نداشته باشد
  • امکان دارد جاروبرقی در حال کار باشد و به طور ناگهانی خاموش شود

دلایل مختلف کار نکردن جارو برقی

در ادامه برای شما دلایل مختلف روشن نشدن جاروبرقی را به صورت کامل همراه با راه حل برای شما توضیح داده ایم:

1.اختلال در عملکرد موتور

برای تست موتور باید آن را به طور مستقیم به برق وصل کنید. موتور سوخته هیچ گونه واکنشی از خود نشان نمی‌دهد. ممکن است آرمیچر موتور آسیب دیده و مانع از روشن شدن موتور جاروبرقی شود. توجه کنید که نخست موتور جاروبرقی نیم سوز شده و پس از آن می سوزد. یکی از نشانه‌های نیم سوز شدن موتور نیز بوی بد یا بوی سوختگی در زمان کار با جارو برقی است. رسیدگی نکردن به این مشکل می‌تواند آسیب‌های جدی‌تری را به قسمت‌های دیگر جاروبرقی وارد کند.

2.اختلال در مدار سری موتور

قطع شدن مدار سری موتور می‌تواند دلیل دیگری برای کار نکردن آن باشد. عملکرد کلی موتور جاروبرقی برآیند اجرای سیستماتیک کلیۀ قطعات به صورت همزمان است که همگی به وسیله مدارهای سری با موتور در ارتباط هستند. ترکیب تمام این عملکردها می‌تواند باعث عملکرد صحیح و کامل موتور جاروبرقی شود. چنان‌چه هر یک از این مدارها دچار اختلال یا قطع شدگی شوند، موتور قادر به انجام کارکرد اصلی خود نخواهد بود و در بسیاری از موارد اصلاً روشن نخواهد شد. گاه قطعات مورد نظر سالم هستند، اما بنا به هر دلیلی که عمدتاً می‌تواند بر اثر ضربه خوردن به دستگاه باشد، مدار سری دچار قطع شدگی خواهد شد و نیاز به تعمیر یا در صورت لزوم جایگزینی قطعات دارد.

اختلال در مدار سری موتور از دلایل کار نکردن موتور جاروبرقی

3.سوختن یا نیم سوز شدن موتور

این عارضه دلیل چندان روشنی ندارد؛ ولی در صورتی که نشانه‌های سوختگی موتور را مشاهده کردید، هرگز آن را روشن نکنید؛ بلکه جاروبرقی را از برق بکشید و آن را به نمایندگی تعمیرات جاروبرقی ارسال نمایید.

4.انباشته شدن گرد و غبار در اطراف موتور جاروبرقی

گاه ممکن است گرد و غبار زیادی دور موتور جاروبرقی را گرفته باشند و به همین دلیل فیلترها نیز عملکرد درست خود را انجام ندهند. در این صورت از ابتدا فیلتر جاروبرقی را بررسی کنید تا کثیف نباشد و در صورت کثیف بودن اقدام به تمیز کردن یا تعویض آن نمایید. سپس گرد و غبار نشسته در اطراف موتور جاروبرقی را به خوبی پاک کنید و دوباره از دستگاه استفاده نمایید.

5.داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی

گاه استفاده طولانی مدت از جاروبرقی باعث داغ شدن بیش از حد موتور آن می‌شود و دستگاه بنا به دلایل ایمنی و جلوگیری از بروز صدمات مالی و حتی جانی، خاموش می‌شود. برای رفع این موضوع کافیست جاروبرقی را چند ساعت خاموش کنید.

6.اختلال در عملکرد برس جاروبرقی

موتورهای جاروبرقی دارای برس یا ذغال‌های کربنی هستند که از بین رفتن برس‌ها می‌توانند باعث اختلال در نظام عملکردی جاروبرقی شود. از این رو کل دستگاه روشن نخواهد شد. در چنین شرایطی این قطعه نیاز به تعویض دارد.

7.خراب شدن دکمه پاور دستگاه

خرابی دکمۀ خاموش و روشن (پاور) دستگاه عامل دیگری است که باعث روشن نشدن جاروبرقی خواهد شد. در این حالت معمولاً موتور دستگاه سالم است؛ اما هیچ فرمانی از سوی کاربر به آن ارسال نمی‌شود که موتور شروع به کار کند. در این مواقع تنها راه چاره عوض کردن کلید پاور دستگاه است.

8.سوختن رله جاروبرقی

هر نوع مشکلی که در رلۀ جاروبرقی ایجاد شود، باعث روشن نشدن آن می‌گردد. در این صورت باید ابتدا رله تست شود که برای این کار نیاز به مولتی‌متر است. در صورت مثبت بودن خرابی رله، و خراب بودن آن، چاره ای جز عوض کردن آن نیست.

علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی

در صورت مشاهدۀ روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی، به این نکات توجه داشته باشید:

* اول این که ممکن است فیلتر به صورت کامل گرفته شده باشد که در این صورت باید هر چه سریع‌تر اقدام به تعویض آن شود.

* دوم این که ممکن است گرد و غبار به داخل پروانه‌های موتور جاروبرقی نفوذ کرده و مانع عملکرد درست آن شده باشد.

علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی

چنان‌چه هر یک از دو مورد فوق را اصلاح کردید و چراغ قرمز جاروبرقی دوباره روشن شد، چاره‌ای جز عیب یابی تخصصی موتور جاروبرقی نخواهید داشت.

سخن پایانی

حتماً متوجه شده‌اید که خاموش شدن موتور جاروبرقی و روشن نشدن آن، یکی از معضلات پیش پا افتاد‌ۀ دستگاه‌های جارو برقی است که خود شما نیز می‌توانید تا حدود زیادی از آن پیشگیری به عمل آورید. توجه داشته باشید که در صورت نیاز به هر گونه تعمیر یا تعویض قطعۀ جاروبرقی حتماً از تعمیرات جاروبرقی ویرپول دعوت به همکاری نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل