نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

کم شدن گاز یخچال ویرپول

کم شدن گاز یخچال ویرپول

کم شدن گاز یخچال ویرپول جزو آن دسته اتفاقاتی است که ممکن است برای کاربران این دستگاه رخ دهد و مشکلات زیادی از جمله گرم شدن یخچال را ایجاد کند. به همین دلیل اگر متوجه شده اید که گاز یخچال شما به هر دلیلی کم شده، باید سریعا این مسئله را حل کنید تا به قسمت های دیگر یخچال آسیبی نرسد.

برای دریافت خدمات تعمیر و بررسی حضوری توسط تعمیرکار متخصص می توانید با نمایندگی مرکزی و رسمی تعمیرات ویرپول در تهران تماس بگیرید.

برند ویرپول یکی از برندهای معروف در زمینه تولید یخچال ها است. این برند از تکنولوژی پیشرفته و طراحی های مدرن برای تولید محصولات خود استفاده می کند. یخچال های ویرپول با داشتن امکانات متنوعی مانند سیستم هوشمند، فضای بزرگ داخلی، قابلیت تنظیم دما و صدای کم، توانسته اند رضایت مشتریان خود را جلب کنند. همچنین، این برند از متریال با کیفیت بالا برای ساخت یخچال های خود استفاده می کند تا عمر مفید بلندی داشته باشند. به طور کلی، یخچال های ویرپول به عنوان یک برند معتبر و قابل اعتماد در بازار تجهیزات خانگی شناخته می شوند.

در ادامه در مورد علت های کم شدن گاز یخچال و همچنین علائم آن صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

دلایل رایج کاهش گاز یخچال

حالا می خواهیم در مورد دلایل رایج کاهش گاز یخچال صحبت کنیم.

ممکن است شنیده باشید که گاز یخچال(گاز مبرد) نقشی حیاتی در یخچال فریزرها ایفا می کند. به این ترتیب که گاز به صورت مداوم با استفاده از لوله هایی که داخل محفظه یخچال تعبیه شده، در حال گردش است. گاز مبرد در طول گردش چندین بار به حالت مایع، گاز اشباع، بخار گرم و مایع خیلی سرد تبدیل شده و با این روش سبب انتقال سرما به تمام مواد غذایی داخلی محفظه می شود.

پس در صورتی که گاز کاهش یابد یا تمام شود، اولین اتفاقی که می افتد این است که داخل محفظه گرم شده و مواد غذایی شما ممکن است فاسد شوند.

دلایل رایج و اصلی کاهش مقدار گاز در یخچال فریزرهای ویرپول را در زیر بخوانید.

فرسودگی لوله مویی

فرسودگی لوله مویی از جمله دلایلی است که می تواند باعث کم شدن گاز یخچال ویرپول شود.

لوله مویی در یخچال وظیفه انتقال گاز را دارد. گاز مبرد در یخچال برای جذب حرارت از داخل یخچال و انتقال آن به بیرون استفاده می شود. لوله مویی به عنوان یک شبکه از لوله های کوچک و باریک که در داخل یخچال قرار دارند، عملکرد اصلی انتقال این گاز را بر عهده دارد. گاز در این لوله ها به صورت مایع جریان دارد و در طول آنها گرما را جذب می کند و به بیرون یخچال منتقل می شود تا در آنجا گرما را تخلیه کند. این فرآیند باعث خنک شدن داخل یخچال می شود و باعث نگهداری مواد غذایی در دمای مناسب و سرد خواهد شد. بنابراین، لوله مویی در یخچال نقش کلیدی در عملکرد و سرمایش مناسب آن ایفا می کند.

فرسودگی لوله مویی

از آنجا که این لوله ها بسیار نازک و ظریف هستند، ممکن است در اثر گذر زمان فرسوده شده و بشکنند یا سوراخ شوند. در نتیجه گاز از این محل خارج شده و مشکل کم شدن گاز یخچال را برای شما به بار می آورد!

سوراخی در لوله های اواپراتور عاملی برای کاهش سطح گاز مبرد در یخچال ویرپول

دومین دلیل احتمالی برای کاهش مقدار گاز موجود در یخچال ویرپول، سوراخی در لوله های اواپراتور و در نتیجه نشتی گاز از آن محل می باشد.

اواپراتور شامل لوله های مارپیچی است که وظیفه آن ها منتقل کردن گاز مبرد و در نهایت سرما سازی برای یخچال می باشد؛ در واقع گاز بعد از عبور از لوله موئی، وارد اواپراتور می شود و پس از تغییر شکل از مایع به بخار سبب انتقال سرما خواهد شد.

سوراخی در لوله های اواپراتور عاملی برای کاهش سطح گاز مبرد در یخچال ویرپول

حال تصور کنید یکی از این لوله های مارپیچ به هر دلیل سوراخ شوند. چه پیش می آید؟

گاز یخچال از محل سوراخی خارج شده و مقدار آن به مرور کم و کمتر می شود.

برای رفع این مشکل سعی کنید که حتما با یک متخصص تماس بگیرید.

پوسیدگی لوله‌های یخچال

و اما آخرین دلیل برای که می تواند سبب نشتی گاز مبرد و در نتیجه کم شدن مقدار آن در یخچال فریزرهای ویرپول شود، پوسیدگی لوله های یخچال است.

همانطور که در قسمت های قبل گفتیم، یخچال فریزرها برای انتقال سرما از گاز مبرد استفاده می کنند. این روند با تعبیه لوله هایی در سراسر محفظه داخلی یخچال و فریزر انجام می شود که گاز در این لوله ها جریان یافته و سرما سازی می کند.

در صورتی که به هر دلیلی(استفاده نادرست، ضربه خوردن، عمر بالای یخچال و …) لوله های انتقال گاز پوسیده و سوراخ شوند، گاز مبرد از این مناطق نشتی می کند.

5 نشانه کم شدن گاز مبرد در یخچال ویرپول

حالا زمان آن رسیده است که اصلا بفهمیم علائم کم شدن گاز مبرد در یخچال ویرپول چیست؟ از کجا بفهمیم گاز یخچال کم شده که به تعمیرکار زنگ بزنیم؟

5 نشانه کم شدن گاز مبرد در یخچال ویرپول

پاسخ این سوال ها را در ادامه خواهید گرفت:

  • یکسره کار کردن موتور یخچال: زمانی که گاز یخچال کم شده باشد، کمپرسور و کندانسور مجبورند برای سرد کردن محفظه داخلی و رساندن آن به دمای تنظیم شده، بیشتر کار کنند. در نتیجه به صورت مداوم و یکسره کار خواهند کرد و دیگر اتوماتیک قطع نمی شوند.
  • گرم شدن محفظه داخلی: پیش تر هم گفتیم که اولین علامت کاهش گاز مبرد در یخچال ویرپول، گرم شدن محفظه داخلی است. گاهی اوقات مقدار گاز باقیمانده آنقدر کم است که اگر تمام قطعات دیگر به صورت شبانه روزی هم کار کنند، باز هم نمی توانند محفظه را سرد کنند.
  • سرد بودن سطح کندانسور: در حالت نرمال کندانسور باید گرم باشد. در صورتی که گاز یخچال کم شده باشد، سطح کندانسور سرد می شود. این هم علامتی دیگر برای کاهش گاز مبرد است.
  • بوی نامطبوع: به دلیل نشتی گاز ممکن است در یخچال بوی بدی حس کنید.
  • افزایش هزینه برق: به دلیل یکسره کار کردن کمپرسور و قسمت های مختلف دستگاه، قبض برق سر ماه شما را شگفت زده خواهد کرد!

جمع بندی

در آخر این مقاله ای بود برای کم شدن گاز یخچال ویرپول، دلایل کاهش سطح آن و همچنین علائمی که در اثر کمبود گاز در یخچال فریزرهای ویرپول اتفاق می افتد.

توصیه ما به شما این است که خودتان سعی نکنید این مسئله را حل کنید و در صورت مشاهده این مسئله حتما با یکی از نمایندگی های مجاز تعمیرات یخچال ویرپول تماس گرفته و آن را به سرعت برطرف کنید؛ با این عمل از آسیب رسیدن به قسمت های دیگر دستگاه جلوگیری می کنید.

اگر سوال، نظر یا مورد دیگری برای بروز این مسئله مدنظر شماست و در این مطلب ذکر نشده، حتما در بخش نظرات کاربران با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هجده =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل