نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

چرا دور تند ماشین لباسشویی کار نمی کند؟

چرا دور تند ماشین لباسشویی کار نمی کند؟

ماشین لباسشویی یکی از وسایلی است که نقش مهمی در خانه ها ایفا می کند و با برنامه های شستشوی متنوعی که دارد، می تواند تمام نیازهای مربوط به شستشوی لباس های شما را برطرف کند. حالا ممکن است بعضی از کاربران گزارش دهند که دور تند ماشین لباسشوییشان کار نمی کند و به دنبال علت این اتفاق باشند.

در این مقاله از نمایندگی تعمیرات لباسشویی ویرپول می خواهیم در مورد علت های اصلی کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی که می تواند مشکلاتی جدی برای شما ایجاد کند، صحبت کنیم.

علت های کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

همانطور که می دانید، شما می توانید سرعت چرخش دیگ ماشین لباسشویی را با توجه به نیاز خود در برنامه شستشوی انتخاب شده تنظیم نمایید. دور تند لباسشویی در واقع جزو مراحل انتهایی شستشوست که برای گرفتن آب لباس ها به کار می افتد. اگر دور تند ماشین لباسشویی کار نکند، لباس ها به خوبی آبگیری نشده و این مورد می تواند برای شما مشکل ساز شده و خشک کردن لباس ها را آزاردهنده کند.

کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی می تواند دلایل متعددی مانند نوسانات برق، عدم رعایت ظرفیت ماشین لباسشویی و … داشته باشد. برای دانستن دلایل اصلی این اتفاق در ادامه با ما همراه باشید.

وجود نوسانات برق

اولین علتی که می تواند باعث ایجاد مشکل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی شود، وجود نوسانات برق است. در واقع ماشین لباسشویی سرعت و قدرت لازم برای چرخش دیگ را از برق تامین می کند؛ بنابراین نوسانات برق شهری به طور مستقیم می تواند روی عملکرد ماشین لباسشویی تاثیر بگذارد. گاهی اوقات وجود نوسانات برق در منزل شما و یا پریز برق آسیب دیده می تواند این مشکل را برای ماشین لباسشویی شما ایجاد کند.

وجود نوسانات برق

از آنجایی که کار کردن با برق ممکن است خطرناک باشد، توصیه ما به شما این است که برای بررسی این مورد با یک برقکار مجرب تماس بگیرید.

انسداد مسیر خروجی آب در ماشین لباسشویی

همانطور که در بخش های قبلی گفتیم، دور تند ماشین لباسشویی مختص خشک کردن لباس ها و مرحله آخر شستشو است. قبل از اینکه این مرحله فرا برسد، آب موجود در دیگ باید تخلیه شود. حالا فرض کنید مسیر خروج آب لباسشویی به هر دلیلی مسدود شده باشد. چه اتفاقی می افتد؟ برد اجازه دور تند لباسشویی را صادر نمی کند.

ممکن است لوله تخلیه در دراز مدت به دلیل وجود آلودگی و یا گیر کردن یک تکه لباس کوچک مانند جوراب مسدود شده باشد. یا اینکه لوله تخلیه پیچ خورده باشد. در این حالت آب لباسشویی امکان تخلیه ندارد و مرحله بعدی که خشک کردن لباس هاست، اتفاق نمی افتد. به این معنی که دور تند ماشین لباسشویی کار نمی کند.

عدم رعایت ظرفیت ماشین لباسشویی

برای هر ماشین لباسشویی با توجه به قدرت موتور یک ظرفیت بر حسب کیلوگرم تعیین می شود که برای استفاده بهینه از دستگاه و همچنین مراقبت و افزایش طول عمر مفید آن بهتر است در هر بار استفاده مقدار کمتری لباس از این مقدار تعیین شده در لباسشویی قرار دهید.

عدم رعایت ظرفیت ماشین لباسشویی

عدم رعایت ظرفیت ماشین لباسشویی و قرار دادن وزن بیشتری از محدوده دستگاه می تواند عاملی برای کار نکردن دور تند آن شود. چرا که ممکن است با این کار فشار زیادی به موتور آمده و  آسیب ببیند؛ یا اینکه توان کافی برای چرخاندن دیگ در دور تند را نداشته باشد.

تنظیم اشتباه برنامه شستشو

برای استفاده درست از ماشین لباسشویی بهتر است با توجه به نوع لباس ها، مقدار لباس ها، حجم کثیفی و عوامل این چنینی، برنامه درستی برای انجام شستشو را انتخاب کنید. تنظیم اشتباه و غیر متناسب با این عوامل می تواند باعث کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی و در نتیجه عدم رضایت شما باشد. در این موارد بهتر است ابتدا دفترچه راهنمای لباسشویی را به طور کامل مطالعه کنید تا انواع برنامه های شستشوی دستگاه خود را شناخته و از آنها به درستی استفاده نمایید.

گرفتگی پمپ تخلیه، عاملی برای کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه وظیفه انتقال آب کثیف داخل دیگ لباسشویی به فاضلاب را بر عهده دارد. این مورد به گرفتگی لوله تخلیه آب هم وابسته است. همانطور که در بخش  “انسداد لوله تخلیه” هم گفتیم، اگر تخلیه آب به موقع انجام نشود، ماشین لباسشویی نمی تواند مرحله نهایی که همان دور تند و خشک کردن لباسهاست، انجام دهد. برای رفع این مشکل بهتر است با نمایندگی تعمیرات لباسشویی ویرپول تماس بگیرید تا تعمیرکاران مجموعه این مشکل را بررسی و  رفع نمایند.

گرفتگی پمپ تخلیه، عاملی برای کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

معیوب شدن موتور ماشین لباسشویی

موتور ماشین لباسشویی جزو مهمترین و البته گرانترین قطعات لباسشوییست که در صورت خرابی می تواند عملکرد کلی دستگاه را با مشکل مواجه کند. یکی دیگر از عواملی که می تواند سبب کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی شود، خرابی موتور لباسشویی است. اگر به هر علتی موتور دستگاه معیوب شده باشد، از آنجا که تعمیر و بررسی این قطعه یک کار تخصصی است، بهتر است برای تعمیر آن با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

خرابی برد الکترونیکی

خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی می‌تواند باعث کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی شود. دور تند در واقع یکی از قسمت‌های الکترونیکی ماشین لباسشویی است که باعث حرکت دستگاه شده و در واقع مانند مغز لباسشویی عمل می کند. بنابراین، اگر برد الکترونیکی خراب شود، دور تند قادر به حرکت نخواهد بود و ماشین لباسشویی کار نخواهد کرد.

خرابی برد الکترونیکی

بیشتر بخوانید: تعویض و تعمیر برد ماشین لباسشویی ویرپول

خرابی هیدروستات یا شلنگ رابط آن

هیدروستات قطعه ایست که مقدار آب ورودی و خروجی ماشین لباسشویی را اندازه گیری کرده و این اطلاعات را به برد منتقل می کند تا برد مرحله بعدی شستشو را به قطعات دیگر اعلام کند. اگر هیدروستات به هر دلیلی خراب شود، مقدار آب موجود در ماشین لباسشویی اندازه گیری نمی شود؛ در نتیجه برد نمی تواند دستور کار کردن دور تند را به موتور دهد. در این صورت دور تند ماشین لباسشویی کار نمی کند.

برای بررسی صحت کارکرد هیدروستات، شلنگ هیدروستات را جدا کنید؛ در صورتی که پمپ تخلیه کار کرد و دستگاه با دور تند شروع به خشک کردن کند، به معنی خرابی هیدروستات خواهد بود. در این حالت بهتر است قطعه را تعویض نمایید.

وجود مشکل در چرخش دیگ

زمانی مشکل از دیگ است، که این قسمت کلا نچرخد! دیگ ماشین لباسشویی با استفاده از چندین تسمه به موتور وصل شده و می چرخد. پوسیدگی این تسمه ها، پارگی آن ها و یا عدم اتصال آن به موتور می تواند باعث نچرخیدن دیگ و در نتیجه هم کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی شود. اگر این مورد را مشاهده کردید، برای رفع آن بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

وجود مشکل در چرخش دیگ

اشکال در خازن راه انداز

بعضی از ماشین های لباسشویی(بیشتر لباسشویی های دارای موتور القایی)، دارای خازن راه انداز هستند. این قطعه انرژی ذخیره شده خود را هنگام استارت، وارد سیم پیچ موتور کرده و باعث راه اندازی و کار کردن موتور می شود. خازن راه انداز برای شروع کار دور کند یا تند دیگ لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت خرابی این قطعه، لباسشویی قادر به انجام دور تند خود نخواهد بود و شما با مشکل کار نکردن دور تند و خشک نشدن لباس ها مواجه خواهید شد.

جمع بندی

در این مقاله 10 موردی که می تواند سبب کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی شود، به صورت کامل بررسی کردیم. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید و قادر به رفع آن نیستید، بهتر است با یک نمایندگی تعمیرات ویرپول تماس بگیرید تا مشکلتان را در اسرع وقت حل کنند.

عدم چرخش دیگ با دور تند در ماشین های لباسشویی با هر برندی اتفاق می افتد و جزو موارد رایجی است که کاربران به این مجموعه گزارش داده اند؛ پس اگر شما هم به آن برخوردید، نگران نباشید! چرا که این مورد دلیلی برای عدم کیفیت ماشین لباسشویی شما نیست.

سوالات متداول

آیا می توان بدون دور تند ماشین لباسشویی، آب اضافی لباس ها را گرفت؟

دور تند لباسشویی برای گرفتن آب اضافی لباسها و در نتیجه راحتی کاربران طراحی شده است. اما اگر شما فضا و زمان کافی دارید که لباسهایتان خود به خود خشک شوند، بدون دور تند لباسشویی هم مشکلی برایتان ایجاد نمی شود.

آیا پاره شدن تسمه دیگ باعث کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی می شود؟

پاره شدن تسمه دیگ باعث می شود دیگ کلا نچرخد. برای تعویض تسمه دیگ می توانید با نمایندگی تعمیرات لباسشویی ویرپول با شماره تماس 22225007-021 تماس بگیرید.

برای استفاده از دور تند به تنهایی چه کنیم؟

معمولا در ماشین های لباسشویی یک گزینه 15 دقیقه ای دارد که کاربران برای آبگیری لباسهای خیس از آن استفاده می کنند. برای استفاده از دور تند ماشین لباسشویی می توانید از این گزینه استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل