نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

نکاتی مهم درباره نگهداری از یخچال

برای افراد اهل خانه، هیچ چیز نمی تواند دلسرد کننده تر از مواد غذایی که قابل خوردن نیستند، باشد. برای بعضی افراد، غذای گرم باید گرم و غذای سرد باید کاملا سرد باشد.متاسفانه، بسیاری از افراد، یخچال ها را تجهیزاتی رمز آلود می دانند و بسیاری از آنها از کیفیت مواد غذایی نگهداری شده درون آنها راضی نیستند. همانطور که می دانید، یخچال ها باید تا حد امکان تراز باشند. مدل های اخیر کمتر به این موضوع حساسیت دارند، اما به هنگام تراز بودن قطعا کارآیی بهتری خواهند داشت.
بنابراین یک دستگاه تراز همیشه در موقع نصب همراه خود داشته باشید و تراز بودن دستگاه خود را بررسی کنید. اگر تراز نبود، محل آن را دوباره تنظیم کنید. به هنگام سشتشوی آشپزخانه و در زمان تمیز کردن پشت یخچال ممکن است موقعیت آن تغییر کند بنابراین در هنگام پایان کار، بهتر است آن را مجددا تراز کنید.در این مقاله می خواهیم نکاتی را در خصوص نگهداری از یخچال به شما آموزش دهیم تا بتوانید سالیان متمادی از دستگاه خود استفاده کنید. با ما همراه باشید.

قبل از قرار دادن مواد غذایی در یخچال چه کار کنیم؟

بهتر است یخچال خود را یک روز قبل از اینکه غذا را درون آن قرار دهید، روشن کنید. روشن کردن، به خصوص اگر گاز آن تمام شده باشد و تازه آنرا تعمیر کرده باشید یا برای مدتی طولانی خاموش بوده باشد، می تواند یک مرحله آماده سازی موثر به حساب آید.

 

نکته مهم در اینجا این است که قبل از قرار دادن مواد غذایی در آن، میزان خنکی آنرا بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که درجه آن به خوبی تنظیم شده باشد.

هنگامی که خنکی یخچال به حد مطلوب رسید مواد غذایی را درون آن قرار دهید. توصیه می کنیم آنرا از قبل روشن کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند و سپس شروع به استفاده از آن کنید.

پس از اینکه برای چند ساعت کار کرد، دست خود را درون فریزر فرو کرده و کویل های خنک کننده را در پشت آن بررسی کنید.

پس از گذشت این مدت زمان، آنها باید قطعا سرد شده باشند. این نشانه ای است که شما می توانید یخچال خود را ترک کنید تا زمانیکه بخواهید مواد غذایی خود را درون آن قرار دهید.

وقتی غذا را درون یخچال قرار می دهید، مطمئن شوید غذا به اندازه کافی سرد باشد. یخچال های خانگی توانایی بالایی در خنک کردن مواد غذایی دارند اما در صورت قرار دادن مواد غذایی گرم درون آن، باعث بیشتر کار کردن دستگاه خواهید شد.

مطمئنا، می توانید چند نوشیدنی نسبتا گرم را درون آن قرار دهید، اما بهتر است چیزی که درون آن قرار می دهید تا حدی سرد باشد.

هنگام خرید مواد غذایی، ما همیشه سعی می کنیم مواد غذایی را که اخیرا در یخچال پر شده است و احتمالا تازه تر باشد، را انتخاب کنیم.

لازم به ذکر مجدد است که قرار دادن مواد غذایی گرم درون یخچال ها، باعث فشار آمدن به کمپرسور برای پایین آوردن دمای مواد غذایی می شود.

بسته نگه داشتن درب تا حد امکان نیز کمک خواهد کرد که هوای سرد درون دستگاه شما باقی بماند.

قبل از قرار دادن مواد غذایی در یخچال چه کار کنیم؟

مشکلات یخچال که خودتان می توانید رفع کنید

مواردی وجود دارند که می توانند عملکرد یخچال شما را با مشکل مواجه کنند. یک مشکل رایج در بخش خنک کننده می باشد. یخچال و فریزرها از گاز فرئون برای خنک سازی درون خود استفاده می کنند.

 

در بعضی موارد، برفک ایجاد شده مانع از انجام این کار می شود که باید به طور مداوم بررسی شود و در صورت وجود، رفع شود تا عملیات خنک سازی را با مشکل مواجه نکند.

اگر یخچال شما خنک نمی شود و برفکی هم درون آن تشکیل نشده است، ممکن است مشکل مربوط به پشت آن باشد دقت کنید شبکه های پشت آن کثف نشده باشند یا مسیر عبور هوا در پشت یخچال آزاد باشد تا بتواند بخوبی تبادلات گرمایی را انجام دهد.

یکی از موادی که باعث خنک نشدن می شود نوار دور درب آن می باشد اگر نوار دور درب خراب باشد و درب را مهر و موم نکند هوای گرم بیرون به داخل نفوذ کرده و یخچال نمی تواند خنکی مطلوب را ایجاد کند.

از طرف دیگر کمپرسور باید بیشتر از قبل کار کند و همین امر باعث می شود هزینه های برق بالا رفته و امکان خرابی کمپرسور زیاد شود. با انجام این کارها یخچال شما عملیات خنک سازی را مجددا شروع خواهد کرد.

مشکلات یخچال که خودتان می توانید رفع کنید

در صورت نیاز به تعمیر یخچال ویرپول می توانید برای گرفتن بهترین نتیجه با نمایندگی ویرپول تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 4 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل