Warning: Undefined array key "options" in /home/u763472934/domains/whirlpoolrepairco.com/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
انواع لولای درب یخچال و آموزش تعمیر و تعویض آن ✔️

نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

لولای درب یخچال، انواع، تعمیر و تعویض آن

لولای درب یخچال، انواع، تعمیر و تعویض آن

ممکن است تا به الان به اهمیت لولا ها درب یخچال فکر نکرده باشید اما این قطعات جزء مهم ترین اجزای یخچال هستند و درب دستگاه بر روی آنها قرار دارد. اگر لولا ها کهنه، ساییده و یا خشک شوند شما با مشکلات زیادی مواجه می شوید، به طور مثال درب یخچال به سختی باز خواهد شد و یا هنگام بستن آن سر و صدا های آزاردهنده ای را خواهید شنید. امروز در این مقاله قصد داریم ابتدا انواع لولای درب یخچال را برایتان بیان کنیم و سپس نحوه ی تعمیر و تعویض آنها را به شما آموزش دهیم. پس تا انتهای مقاله همراه نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر ویرپول باشید و مطالب را با دقت بخوانید تا اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید و بتوانید خودتان بدون کمک دیگران مشکلات را برطرف کنید.

انواع لولا های درب یخچال

لولا ها با توجه به نوع و مدل یخچال ها در نوع ها و شکل های مختلفی ساخته شده اند که در این قسمت از مقاله قصد داریم آنها را برایتان نام ببریم تا اطلاعات بیشتری بدست آورید.

انواع لولا های درب یخچال

  1.  لولا دریچه فلاپر
  2.  لولا و یاتاقان های درب یخچال
  3.  کیت دندانه

لولا های درب یخچال چه وظیفه ای دارند؟

همانطور که در پاراگراف های بالا بیان کردیم درب یخچال بر روی لولا ها قرار دارد. اگر بخواهیم به زبان ساده تر بیان کنیم باید گفت لولا ها جزء اجزای نگهدارنده ی درب یخچال هستند و مزایای بسیار زیادی دارند. این قطعات باعث می شوند تا باز و بسته کردن درب برای ما راحت تر و اسان تر شود. همچنین با وجود لولا ها از لرزش درب جلوگیری خواهد شد. اگر به مرور زمان این قطعات کهنه و معیوب شوند باید در اسرع وقت اقدام به تعویض یا تعمیر آنها کنید؛ در غیر این صورت مشکلات زیادی برای شما به وجود خواهد آمد. در ادامه برایتان بیشتر درباره ی تعمیر و تعویض لولای درب یخچال توضیح خواهیم داد.

تعمیر لولا های درب یخچال

1- معمولا در یخچال هایی که یخساز دارند یک لولا در قسمت بیرونی و خروج دنده یخ قرار گرفته که توسط یک سیم پیچ باز و به کمک یک فنر بسته می شود. در صورتی که این قطعات دچار مشکل شدند باید با یک تعمیرکار ماهر یا یک فرد متخصص تماس بگیرید و از او کمک بخواهید، زیرا این قطعه ها داخلی هستند و تعمیر آنها یک کار تخصصی است.
2- در یخچال های معمولی، لولا ها محل اصلی چرخش درب هستند، از همین رو اگر این قطعات آسیب ببینند برای درب مشکلاتی زیادی به وجود خواهد آمد. به طور مثال درب به سختی باز می شود و یا هنگام بسته شدن درب صدا های ناهنجار و عجیبی ایجاد خواهد شد. برای برطرف کردن مشکل می توانید ابتدا کمی روغن کاری کنید. اگر نتیجه ی خوبی دریافت نکردید لولا ها را تعویض نمایید.

تعمیر لولا های درب یخچال
3- در بعضی از یخچال های ساید بای ساید، در قسمت لولا یک کیت دندانه قرار گرفته که جنس آنها از پلاستیک سخت یا نایلون می باشد. این دندانه های در آرام بسته شدن درب یخچال تاثیر بسیار زیادی دارند. اگر این قطعات معیوب شوند باید در اسرع وقت اقدام به تعویض آنها کنید.

تعویض لولاهای درب یخچال

برای تعویض لولاهای درب یخچال بهتر است از یک تعمیرکار ماهر و یا یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید زیرا این کار تخصصی است و به دانش و اطلاعات فنی نیاز دارد. اگر خودتان قصد تعویض لولا ها را دارید حتما مطالب زیر را موشکافانه بخوانید تا اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید، در غیر این صورت مشکلات بزرگ تر و جدی تری را برای دستگاه و خودتان به وجود می آورید.
1- برای رعایت نکات ایمنی باید ابتدا یخچال را از برق بیرون بکشید و مطمئن شوید که به طور کامل خاموش شده است.
2- سپس باید لوازم مورد نیاز را آماده کنید. (پیچ گوشتی، دریل مخصوص، کاردک، دم باریک، آچار فرانسه)
3- در مرحله ی بعدی برای باز کردن لولا ها از آچار استفاده کنید.
4- برای روان کردن حرکت لولا های جدید باید مقداری ماده پلی ویتیل کلراید و پلی پروپین را در محل نصب شدن این قطعات قرار دهید و برای مدتی صبر کنید تا محلول خشک شود.

تعویض لولاهای درب یخچال
5- در آخر لولاهای جدید را جایگزین قطعات قبلی کنید و به خوبی آنها را سفت نمایید.
امروز در این مقاله ابتدا شما را با انواع لولای درب یخچال آشنا کردیم و سپس برایتان درباره ی تعمیر و تعویض این قطعات توضیح دادیم. امیدواریم که با خواندن مطالب، اطلاعات کافی را بدست آورده باشید. در صورتی که احساس می کنید هنوز دانش و تخصص فنی مورد نیاز را ندارید، حتما با یک تعمیرکار کاربلد در نمایندگی تعمیرات ویرپول Whirpool تماس بگیرید تا به شما کمک کند. هیچ وقت خودسرانه کار های تحصصی را انجام ندهید زیرا ممکن است هم به خودتان و هم به دستگاه آسیب های بزرگ و جبران ناپذیری را وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 17 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل