نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت های جرقه زدن مایکروفر و راه های جلوگیری از آن

علت های جرقه زدن مایکروفر و راه های جلوگیری از آن

این مقاله به شما کمک می کند تا با علت ها و دلیل های جرقه زدن مایکروفر آشنا شوید و حتی در مورد راه حل ها و ترفند های جلوگیری از آن نیز با شما صحبت خواهیم کرد تا در این زمینه نیز اطلاعاتتان بالا برود حتما تاکید می کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید چون قرار است مطالب بسیار مفیدی را با شما در میان بگذاریم و مشکل های پیش آمده را بررسی نماییم. در واقع جرقه زدن چگونه اتفاق می افتد؟ سوال های متداولی را کاربران از ما می پرسند که همه آن ها در این مقاله سود مند در اختیارتان قرار گرفته شده است. مطمئنا از همراهی با ما پشیمان نمی شوید.

علت جرقه زدن مایکروفر چیست؟

هر معلولی یک علتی دارد بنابراین علت جرقه زدن این وسیله برقی نیز علت های خاص خودش را دارد. در این بخش و بخش ها دیگر می خواهیم بیشتر، مفصل تر و کامل تر در این باره به این موضوع بسیار مهم بپردازیم و طبیعتا چنین چیزی یک امری طبیعی است که هر دستگاهی می تواند با هر برند و مارکی خرابی های لازم را داشته باشد. پس همه این ها نشان دهنده این نیست که سیستم ما کیفیت پایین یا جنس خوبی ندارد. برای نمونه خرابی لامپ مگنترال، وجود جسم فلزی داخل دستگاه، نچرخیدن سینی مایکروفر و … از جمله دلیل های شایعی است که می تواند نشان دهنده و سبب بروز جرقه دستگاه برقی خانه و آشپزخانه شما باشد.

چه موقع مایکروفر جرقه خواهد زد؟

در ابتدای کار باید به شما بگوییم که جرقه زدن مشکل یا امری نیست که بتوانید به سادگی از آن عبور کنید چون شاید سبب اتفاق های دیگری همچون آتش سوزی یا حتی برق گرفتگی نیز بشود پس به شما یاد می دهیم که اگر در منزل یا در محیط کارتان بودید چه اقداماتی انجام دهید یا دلیل این گونه مشکلات از چیست؟ به عبارت های زیر که در مورد زمان جرقه زدن می باشد بسیار دقت کنید این موارد عبارتند از:

  • قرار گرفتن هر نوع جسم یا شیء فلزی در درون دستگاه
  • آسیب دیدن دیواره عایق مایکروفر یا خرابی آن
  • آسیب دیدگی یا خراب شدن صفحه میکا که در اصطلاح به آن خرابی پوشش انتشار امواج نیز می گویند.
  • خرابی لامپ مگنترال

تمامی این موارد را به خاطر داشته باشید چون قصد داریم که یک به یک آن ها را به صورت جامع و کلی به ترتیب برایتان شرح بدهیم. ولی قبل از هرچیز :

1- از تمیزی مایکروفر خود اطمینان حاصل کنید.

شاید پیش پا افتاده به نظر برسد اما در اکثر اوقات این مشکل ناشی از کثیف شدن دستگاه شما است، زیرا که با استفاده ی مکرر از مایکروفر و جمع شدن پسمانده ها و لکه های غذا در مایکروفر ما شاهد جرقه زدن و آسیب رسیدن دستگاه شما هستیم . پس اولا توجه داشته باشید که به طور مرتب با توجه به میزان استفاده از دستگاه خود، آنرا تمیز کنید و همچنین در صورت بروز مشکل جرقه زدن در وهله ی اول اقدام به تمیز کردن دستگاه خود کنید و اگر مشکل بر طرف نشد ادامه ی مقاله را مطالعه فرمایید.

علت جرقه زدن مایکروفر چیست؟ 1

2- وجود جسم فلزی داخل مایکروفر

وجود جسم فلزی تنها و تنها می تواند معلول و ناشی از بی دقتی و حواس پرتی ما باشد بنابراین بهتر است در چنین زمان هایی از قرار دادن هر گونه شیء فلزی مانند قاشق در درون ظرف ها جلوگیری کنیم. حتی ظرف های لب پر شده یا تزیینی نیز می توانند سبب آتش سوزی شوند.

3- رنگ رفتگی دیواره ها

اگر رنگ دیواره های وسیله برقی آشپزخانه شما به مرور زمان برود و حالت رنگ پریدگی پیدا کند، مطمئن باشید که اشعه های آن به دیواره هایش سرایت نموده و در نتیجه سبب ایجاد جرقه و در نهایت آتش سوزی می شود. در این مورد جرقه زدن سر و صدای زیادی خواهد داشت.

4- صفحه میکا

صفحه میکا در واقع صفحه ای بوده است که گرما را بر روی مواد غذایی شما همسو می کند (متعادل و پخش گرما بر روی غذا) حال در این حالت کلی با خراب شدن چنین صفحه ای علاوه بر وارد شدن مواد غذایی بر لامپ مگنترال، امواج و اشعه ها نیز با دیواره های مایکروفر نیز برخورد می کنند و با وجود چنین چیزی جرقه زدن حتمی خواهد بود. بنابراین بسیار دقت در این موارد بیان شده داشته باشید.

5- لامپ مگنترال

اگر لامپ مگنترال خراب شود، افزون بر صفحه میکا که در بالا به آن اشاره کردیم آنتن سیستمتان نیز با خرابی مواجه می شود. همان طور که در بالا اشاره کردیم لامپ مگنترال نیز یکی دیگر از اجزای این وسیله برقی می باشد.

علت جرقه زدن مایکروفر چیست؟ 2

6- توجه به کارایی دستگاه

دستگاه هایی که از 3 پایه فلزی برخوردار هستند، برای کارایی های خاصی استفاده می شوند برای نمونه شما می توانید از آن ها برای کیک و شیرینی پزی بهره بگیرید و جرقه درست در زمانی اتفاق می افتد که این پایه ها به صورت کاملا نا درست ساخته شده و تعبیه شده باشند. نکته ای که در این مورد باید در نظر داشته باشید و حواستان باشد این است که بر سر هر پایه ای، عایقی پلاستیکی قرار داده شده باشد.

همه مواردی که برایتان به صورت کامل و جامع شرح دادیم تنها به این علت بود که مانع آتش سوزی شویم شما نباید فراموش کنید که هر وسیله برقی که برای خانه یا حتی محیط کارتان استفاده می کنید، برای نگهداری نیاز به مراقبت دارد و هر گونه سهل انگاری در آن باعث بروز خطر های زیادی می شود که شاید برخی از آن ها را نتوان به هیچ عنوان جبران کرد.

دائما مراقب باشید که جسم فلزی در درون سیستم جا نگذاشته باشید یا صفحه میکا را کنترل نمایید که حتما به خوبی کار کند و خبری از هر گونه ساییدگی نباشد. از سلامت دیود و موارد دیگری که بیان کردیم حتما اطمینان حاصل نمایید.

نتیجه گیری نهایی

ما در این مقاله تلاش کردیم به رایج ترین علل حرقه زدن مایکروفر بپردازیم. در اکثر اوقات تیم تحقیقاتی ما مقاله هایی را برای شما بیان کرده اند که با گفتن آن ها علاوه بر افزایش سطح دانایی هایتان، توانسته اید اطلاعاتتان را هم بالا ببرید و این گونه دریافته اید که با وسیله برقیتان چگونه به درستی برخورد کنید حتی تصور می کنیم که در بسیاری از مواقع اگر کسی سوالی در این زمینه داشته باشد شما آن را راهنمایی می کنید. در نتیجه نهایی تمام صحبت هایمان از شما می خواهیم که به راهنمایی ها و توصیه هایی که به شما کرده ایم بسیار دقت کنید که مبادا تنها با یک خطای جبران نا پذیر به مشکلی بر بخورید و این گونه نتوانید آن ها را جبران کنید. در مورد علت جرقه زدن مایکروفر دانستید و کماکان می توانید با نمایندگی تعمیرات مایکروفر ویرپول تماس گرفته و توسط مشاوران ما به رایگان مشاوره و راهنمایی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 20 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل