نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت نچرخیدن لباسشویی ویرپول

علت نچرخیدن لباسشویی ویرپول

گاهی اوقات، حتی با رعایت تمامی نکات ایمنی مربوط به ماشین لباسشویی ویرپول، باز هم متوجه می‌شوید که دیگ ماشین لباسشویی ویرپول نمی‌چرخد. این عدم چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ویرپول می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد؛ که ما در این مقاله از مجموعه مقالات نمایندگی مجاز تعمیرات ویرپول می‌خواهیم به بیان این عوامل و نحوه برطرف شدن آنها اشاره کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

علت نچرخیدن لباسشویی ویرپول چیست؟

موارد متعددی در نچرخیدن لباسشویی ویرپول دخیل می باشند که هریک از آنها به نحوه مانعی بر سر راه دیگ ایجاد می کنند. در حالت کلی نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ویرپول می‌تواند به دو صورت باشد:

علت نچرخیدن لباسشویی ویرپول چیست؟

  • صورت اول به این ترتیب است که تمام مراحل شستشو انجام می‌شود؛ ولی دیگ دارای یک چرخش کُند است.
  • صورت دوم به این ترتیب است که دیگ به هیچ وجه چرخش ندارد و مراحل شستشو نیز انجام می‌شود.

علت های نچرخیدن لباسشویی ویرپول

در این بخش قصد داریم به مواردی اشاره کنیم در عملکرد لباسشویی اختلال ایجاد می نماید و موجب می شود که لباسشویی نچرخد. این موارد هریک به نحوی در نچرخیدن لباسشویی ویرپول دخیل می باشند که در روال تعمیرات و برطرف سازی مشکلات، به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرند.

علت های نچرخیدن لباسشویی ویرپول

دفت داشته باشید که برخی از موارد را خود به راحتی می توان برطرف نمود اما برخی از موارد به دلیل تخصصی بودن، باید توسط نیروی متخصص تعمیر لباسشویی ویرپول صورت پذیرد. برای درخواست تعمیرکار متخصص می توانید با شماره های نمایندگی مرکزی تعمیرات لباسشویی ویرپول که در صفحه قرار داده شده است، تماس حاصل نمایید.

1. نچرخیدن لباسشویی ویرپول به علت اضافه وزن لباس و کوپلینگ

هنگامی که ظرفیت لباس وارد شده به ماشین لباسشویی بیش از حد مجاز باشد، مکانیزم حفظ تعادل میزان بار که در لباسشویی‌های ویرپول وجود دارد، باعث می‌شود که دیگ لباسشویی نچرخد. انتقال نیرو به موتور لباسشویی به وسیله قطعه کوپلینگ موتور انجام می‌شود و اگر وزن لباس‌ها بیش از حد مجاز باشد، کوپلینگ برای حفظ موتور لباسشویی از آسیب دیدگی، مانع چرخش دیگ لباسشویی ویرپول می‌شود. به همین دلیل قطعه کوپلینگ خراب می‌شود تا موتور لباسشویی سالم بماند. لذا نخستین اقدام در زمان مشاهدۀ چرخیدن دیگ لباسشویی ویرپول این است که مقداری از لباس‌های خود را از داخل آن خارج کنید. البته این مشکل می‌تواند از دو ارور E32 و F32 نیز استفاده کند که هر دو نشان دهنده یکنواخت نبودن و عدم تعادل لباس‌ها هستند.

2. نچرخیدن لباسشویی ویرپول به علت اختلال در عملکرد پمپ

تخلیه نشدن آب از داخل دیگ لباسشویی ویرپول یکی دیگر از علل نچرخیدن آن است. این امکان وجود دارد که تخلیه شدن به آهستگی انجام شود و زمان‌بَر باشد. به همین دلیل خشک کن فعال نخواهد شد و دیگر نخواهد چرخید.

برای بررسی این موضوع بهتر است ابتدا شیلنگ تخلیه را مشاهده کنید تا اگر دچار گرفتگی شده باشد، برطرف شود؛ و سپس درست بودن یا شکسته بودن پروانه‌های پمپ را مورد بررسی قرار دهید که برای این موضوع حتماً باید از یک نفر متخصص کمک بگیرید.

سعی کنید فیلتر لباسشویی همیشه تمیز باشد. برای این منظور از قسمت پایین جلوی دستگاه، درپوش فیلتر را بردارید و با چرخاندن پیچ آن، فیلتر را بیرون بیاورید و آن را با یک مسواک یا برس تمیز کنید.

ارور مربوط به تخلیه آب لباسشویی، E31 یا F31 است؛ که با مشاهده هر یک از آنها بر روی صفحه نمایشگر باید شیلنگ تخلیه پمپ فیلتر و شیلنگ هیدروستات را بازرسی کنید.

3. نچرخیدن لباسشویی ویرپول به علت خرابی میکروسوئیچ

همان‌طور که می‌دانید، در تمامی برندها تا درب ماشین لباسشویی به طور کامل بسته نشده باشد، دستگاه شروع به کار نخواهد کرد. اگر درب به علت خرابی اجزای آن بسته نشود، باید قفل درب، زبانه و میکروسوئیچ را مورد بررسی قرار دهید. زیرا ممکن است قفل درب لباسشویی ویرپول شما سالم باشد؛ اما به طور کامل بسته نشده باشد.

اگر ماشین لباسشویی هوشمند ویرپول بسته بودن درست درب را تشخیص و ارور دهد، شما با شنیدن صدای بوق متوجه خواهید شد که درب لباسشویی شما ایراد پیدا کرده است. توجه داشته باشید که تا این مشکل برطرف نشود، دیگ لباسشویی ویرپول نخواهد چرخید. در مورد این عارضه، با ارورهای E16 و یا F16 مواجه خواهید شد.

4. نچرخیدن لباسشویی ویرپول به علت فرسودگی بلبرینگ

وظیفه چرخاندن لیگ در ماشین لباسشویی به عهده بلبرینگ است که یک حرکت روان و آسانی را برای دیگ به همراه دارد. ولی با گذشت زمان بلبرینگ دچار فرسایش می‌شود و ضمن ایجاد سر و صدای زیاد، دیگ لباسشویی را به درستی نمی‌چرخاند و به مرور زمان توانایی خود برای چرخاندن دیگ را به طور کلی از دست می‌دهد.

اگر ایراد نچرخیدن لباسشویی ویرپول شما به واسطه فرسودگی بلبرینگ‌های آن باشد، شما با یک فرایند پیچیده مواجه هستید؛ که حتماً باید از یک نفر تعمیرکار متخصص و باتجربۀ ماشین های لباسشویی ویرپول دعوت به عمل آورید.

5. نچرخیدن لباسشویی ویرپول به علت خراب شدن کلاچ، روتور و استاتور

اگر روتور با استاتور دستگاه بیش از حد درگیر شود، باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی قوی می‌شود و اجازه چرخیدن دیگ لباسشویی ویرپول را نمی‌دهد. کلاچ نیز به عنوان سامانه انتقال نیرو عمل می‌کند و حرکت منظم دیگ لباسشویی را تنظیم می‌نماید و دور چرخش دیگ را در یک میزان متناسب نگه می‌دارد.

اگر کلاچ آسیب ببیند، این انتقال نیرو به درستی صورت نخواهد گرفت و دور چرخش دیگ از تعادل لازم برخوردار نخواهد بود و به مرور زمان دیگ نخواهد چرخید.

بیشتر بخوانید: علت کثیف شستن ماشین لباسشویی

6. نچرخیدن لباسشویی ویرپول به علت بروز اختلال در برد

برد الکترونیکی مهم‌ترین قطعه و مغز اصلی ماشین‌های لباسشویی به حساب می‌آید که در تمامی مراحل ابتدایی تا پایان شستشو فرمان‌های لازم را به قسمت‌های مختلف دستگاه ارسال و به کمک سنسورها فرایندهای منظم لباسشویی را پیگیری می‌کند.

هر گونه اختلال در عملکرد برد الکترونیکی لباسشویی می‌تواند کار شستشو را با اختلال جدی مواجه کند. هر نوع اختلال در عملکرد برد الکترونیکی و میکروسوئیچ درب لباسشویی ویرپول می‌تواند به وسیله ارورهای F34، F35 یا F36 گزارش داده شود.

7. نچرخیدن لباسشویی ویرپول به علت اختلال در موتور

تا زمانی که موتور ماشین لباسشویی کار خود را آغاز نکند، دیگ ماشین لباسشویی نیز نخواهد چرخید. اگر موتور ماشین لباسشویی یا هر یک از قطعات آن خراب شوند، شما این خرابی و اختلال را از طریق نچرخیدن دیگ لباسشویی متوجه خواهید شد. برای این منظور حتماً باید با یک متخصص ماشین های لباسشویی ویرپول تماس بگیرید.

8. نچرخیدن لباسشویی ویرپول به علت بروز ایراد در اسپیلن های موتور

اسپیلن های موتور لباسشویی، محور موتور را به دیگ وصل می‌کنند. اگر اسپیلن‌ های موتور ماشین لباسشویی ویرپول ایراد پیدا کنند، چرخش به کُندی صورت می‌پذیرد. بروز هر گونه ایراد در عملکرد این اسپیلن ها باعث می‌شود که موتور از توانایی لازم برای چرخاندن دیگ لباسشویی برخوردار نباشد.

سخن پایانی

یکی از مشکلاتی که در مورد ماشین های لباسشویی ویرپول مشاهده می‌شود، آن است که دیگ ماشین لباسشویی چرخش خود را آغاز نکند و یا از یک چرخش بسیار کند برخوردار باشد؛ که در هر دو حال دستگاه از اجرای عملکرد خود که تمیز کردن لباس‌ها است، ناتوان خواهد بود.

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با دلایل نچرخیدن لباسشویی ویرپول آشنا کنیم. لذا در هر یک از فرایندهایی که نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه ماشین لباسشویی ویرپول وجود دارد، بهتر است با متخصص ماشین‌های لباسشویی ویرپول در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل