نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

مهمترین دلایل نوسان دما یخچال ویرپول

مهمترین دلایل نوسان دما یخچال ویرپول

یخچال فریزر ویرپول جزء لوازم خانگی هایی محسوب میشود که به علت کیفیت بسیار بالا و شکل ظاهری زیبا مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است به همین خاطر در بین برندهای موجود در بازار فروش بیشتری دارد. با این وجود یخچال فریزر وسیله ای است که خواه ناخواه پس از مدتی استفاده دچار مشکلاتی میشود. نوسان دما یخچال ویرپول یا سرد و گرم شدن یخچال ویرپول از مشکلاتی است که ممکن است به صورت ناگهانی برای یخچال شما اتفاق بیفتد و دچار سردرگمیتان شود. البته امروزه تشخیص چنین عیبی در یخچال ها به علت تعبیه شدن نمایشگر دما در آنها راحت شده است زیرا با وجود این نمایشگر شما میتوانید دمای یخچال را ببینید و متوجه نوسان دمای آن شوید.

دقت داشته باشید دمای استاندارد برای فضای داخلی یخچال 37+ فارنهایت یا 3+ سانتی گراد و برای فریزر صفر درجه فارنهایت و یا 18- سانتی گراد است. در صورتی که متوجه سرد و گرم شدن یا نوسان دما یخچال ویرپول خود شدید شک نکنید که یکی از قطعات آن دچار مشکل و خرابی شده است. اگر میخواهید به چنین مشکلی بر نخوردید بهتر است هر 6 ماه یک بار با نمایندگی تعمیرات ویرپول تماس گرفته و درخواست کنید تعمیرکاری را جهت سرویس یخچال ویرپول به آدرس شما بفرستند.

اگر بعد از مدتی استفاده با مشکل نوسان دمای یخچال روبرو شدید به خودتان ناراحتی راه ندهید چرا که این مطلب تحت نظر متخصصین ماهر نوشته شده تا در صورت بروز گرم و سرد شدن یخچال بتوانید علت نوسان دمای یخچال ویرپول را متوجه شوید و هرچه زودتر برای تعمیر آن اقدام کنید. ما در ادامه هر آنچه که باعث نوسان دمای یخچال ویرپول میشود را کاملا شرح داده ایم. بنابراین توصیه میکنیم این مطلب را بخوانید تا بتوانید خیلی زود این عیب یخچال را تشخیص دهید و به بهترین نحو آن را برطرف کنید.

علاوه بر این، این امکان برای شما فراهم شده تا بعد از خواندن این مقاله اگر هنوز سؤالی داشتید بتوانید به طور رایگان با مشاوران ما در ارتباط باشید و مشاوره لازم را در این خصوص دریافت کنید. از شایع ترین علت های نوسان دما یخچال ویرپول عبارتند از:

– خرابی ترموستات یخچال

– خرابی فن اوپراتور یخچال

– خرابی در برد پاور یخچال

– نوسانات برق ورودی به یخچال

خرابی ترموستات یخچال

ترموستات قطعه ای است که در عملکرد درست یخچال نقش بسیار مهمی را ایفا میکند به طوریکه اگر ترموستات دچار مشکل و خرابی شود دمای یخچال کم و زیاد میشود و در نتیجه موجب نوسان دمای یخچال خواهد شد. همچنین اگر ترموستات خراب شود دیگر این قدرت را ندارد که به کمپرسور یا موتور یخچال فرمان روشن و خاموش شدن بدهد به همین خاطر باعث نوسانات دما در یخچال میشود. برای تشخیص سالم بودن ترموسات میتوانید دمای فضای داخلی یخچال را روی 3 درجه سانتی گراد بگذارید و یک لیوان آب را داخل یخچال قرار دهید اگر بعد از 24 ساعت دمای آبی که درون یخچال بوده بین 3 تا 5 درجه سانتی گراد بود ترموستات هیچ گونه مشکلی ندارند و کاملا سالم است.

خرابی و مشکل ترموستات

خرابی فن اوپراتور یخچال

ممکن است یک روز بدون هیچ مشکل قبلی ناگهان از یخچال فریزر ویرپول خود صداهای بسیار بدی بشنوید. در بعضی مواقع این صداها میتواند کاملا طبیعی باشد و سریع برطرف شود ولی گاهی اوقات هم اینطور نیست. اگر متوجه صدای ناجوری شدید که اصلا طبیعی به نظر نمیرسید امکان دارد مشکل از فن اوپراتور یخچال باشد. به هرحال فن یخچال به مرور زمان دچار فرسودگی میشود که بهتر است هر از گاهی آن را روغن کاری کنید. بی توجهی به صدای فن اوپراتور یخچال باعث میشود با گذشت زمان صداهای بدتری را بشنوید و در نهایت نوسان دمای یخچال ویرپول را به همراه داشته باشد.

خرابی فن اوپراتور یخچال

خرابی در برد پاور یخچال

برد پاور حکم مغز را در یخچال دارد به گونه ای که اگر برد پاور دچار مشکل و خرابی شود دیگر یخچال به درستی کار نخواهد کرد. در بیشتر مواقع علت نوسان یخچال ویرپول، خرابی در برد پاور است زیرا اگر برد به درستی وظایف خود را انجام ندهد یخچال مدام سرد و گرم میشود و در نهایت موجب فاسد شدن مواد غذایی داخل یخچال میشود. البته اصلا جای نگرانی نیست چرا که امروزه در تمامی یخچال های تولید شده ویرپول نمایشگری تعبیه شده که با نمایش ارور شما را متوجه خرابی برد پاور میکند. به هیچ وجه خودتان برای تعمیر آن دست بکار نشوید و حتما از نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال ویرپول درخواست تعمیرکار کنید.

خرابی در برد پاور یخچال

نوسانات و قطع و وصل شدن برق یخچال

نوسانات و قطع و وصل شدن برق یخچال به هر علتی موجب میشود دمای یخچال دچار نوسان شود. برخی مواقع ممکن است علت قطع و وصل شدن برق یخچال از خرابی پریزی باشد که یخچال به آن متصل میشود یا خود دو شاخه یخچال دچار مشکل شده باشد اما گاهی هم علت قطع و وصل شدن مدام برق منطقه ای است که در آن سکونت دارید. پس اگر تمام موارد بالا را بررسی کردید و هیچ مشکلی نداشتند حتما سری به پریز و دو شاخه برق یخچال بزنید و از سالم بودن آنها اطمینان پیدا کنید.

هرآنچه که توضیح داده شد علت نوسان دما یخچال ویرپول بود تا شما بتوانید با بررسی قطعاتی که ذکر شد به راحتی علت سرد و گرم شدن یخچال خود را تشخیص داده و در اسرع وقت برای تعمیر آن اقدام نمایید. در صورت بروز چنین مشکلی نباید آن را نادیده بگیرید چرا که بی توجهی به آن موجب فاسد شدن مواد غذایی درون یخچال و آسیب بیشتر به یخچال میشود.

نمایندگی لوزام خانگی ویرپول در تهران به عنوان بهترین نمایندگی آماده ارائه بهترین خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد. مشاوران ما به صورت 24 ساعته پاسخگوی سؤالات شما هستند و در صورتی که درخواست تعمیر داشته باشید تعمیرکاری حرفه ای و کاربلد که در دوره تعمیرات لوازم خانگی شرکت کرده اند و تخصص بالایی دارند را در اولین فرصت به محل زندگیتان میفرستند.

نوسانات و قطع و وصل شدن برق یخچال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 6 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل