نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت صدا دادن ماکروفر ویرپول

علت صدا دادن ماکروفر ویرپول

علت صدا دادن ماکرفر ویرپول می تواند ناشی از موارد و دلایل مختلفی همچون سینی، کوبل، موتور گردان، دیود، ترانس ها، فن، برد و برخی دیگر از موارد باشد که در هنگام عیب یابی و رفع نواقص باید مورد بررسی قرار گیرند.

ماکروفر در حالت عادی فاقد صدا می باشد و تنها صدایی که از آن شنیده می شود صدای فن خنک کننده لامپ مگنترون می باشد. در صورتی که دستگاه با صدا های غیرطبیعی همراه باشد باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و منشاء ایجاد این دسته از صدا بررسی شود.

اگر در حال استفاده از مایکرفر می باشید و صدا ها و نویز های متفاوتی از آن می شنوید، باید کار با دستگاه را متوقف کنید و غذای قرار داده شده در آن را خارج نمایید و موارد ابتدایی ایجاد کننده صدا را بررسی نمایید.

در این مقاله مجموعه مقالات نمایندگی تعمیرات ویرپول، ما تمامی موارد و دلایلی که به عنوان علت صدا دادن ماکروفر ویرپول شناخته می شوند را مورد بررسی قرار خواهیم دارد و در نهایت نحوه برطرف سازی هریک را به شما عزیزان خواهیم گفت.

به خاطر داشته باشید برخی از مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد کاملا تخصصی بوده و امکان برطرف سازی آن توسط خود شما وجود ندارد پس برای رفع این دسته از مشکلات باید از نیروی متخصص تعمیر ماکروفر ویرپول استفاده نمایید. برای درخواست نیروی متخصص و آشنا با رفع تمامی نواقص ایجاد شده در مایکروفرهای ویرپول با شماره های قرار داده شده در سایت تماس حاصل نمایید.

علت های صدا دادن ماکروفر ویرپول

صدا دادن غیر طبیعی ماکرفر ویرپول نشان از ایجاد نقص در دستگاه می باشد پس نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشید و در همان لحظه به دنبال علت های صدا دادن در ماکرفر باشید. در صورت وجود سروصدا در دستگاه و استفاده از آن، امکان ایجاد آسیب های جدی به دستگاه را به شدت افزایش می دهید که در برخی از حالات جبران خسارت های وارد شده بسیار سنگین می باشد.

علت های صدا دادن ماکروفر ویرپول

برای یافتن علت های صدا دادن ماکروفر ویرپول، ابتدایی ترین کاری که باید انجام دهید، خارج کردن دستگاه از جریان برق می باشد. بعد از انجام این کار هر یک از موارد گفته شده در زیر را به صورت دقیق دنبال کنید تا دلیل اصلی صدا دادن را بیابید.

1) صدا دادن مایکروفر ویرپول به علت قرار نگرفتن سینی

یکی از علت های صدا دادن مایکروفر ویرپول، قرار نگرفتن سینی در جای خود است. زمانی که سینی یا همان کفی به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد، از خود صدا تولید می کند که این صدا ها کاملا غیر طبیعی می باشد.

2) صدا دادن ماکروفر ویرپول به علت کثیفی مسیر ریل

غذاهایی که در داخل ماکروفر گرم می شوند از خود جرم به جای می گذارند که باید به صورت دوره ای نظافت شود و جرم زدایی انجام شود. در صورتی که انباشت جرم در کف کابین ماکروفر زیاد شود در حرکت ریل اختلال ایجاد می کند. اگر غلتک های ریل به درستی نچرخند سروصدا تولید می کند که این موعات به عنوان علت صدا دادن ماکروفر ویرپول شناخته می شود.

3) صدا دادن ماکروفر ویرپول به علت خرابی موتور

در زیر سینی یک موتور قرار دارد که باعث گردش آن می شود. تحت هر عنوانی که موتور آسیب ببینید از خود صداهایی تولید می کند که کاملا غیر طبیعی است. برای برطرف سازی این مورد از علت های صدا دادن ماکروفر ویرپول باید از نیوری متخصص استفاده نمایید چرا که باید دستگاه باز و موتور گردان سینی بررسی شود.

بیشتر بخوانید: تاثیر قطع برق بر لوازم خانگی ویرپول

4) صدا دادن مایکروفر ویرپول به علت اعمال وزن زیاد

موتور سینی تا یک وزن مشخص را می تواند بچرخاند و زمانی که از حد مجاز خارج شود به آن فشار وارد می شود. زمانی که موتور توان چرخاندن سینی را نداشته باشد، یک صدای خاص مانند ویییزززز از خود تولید می کند که این مورد با برداشتن وزن اعمال برطرف می شود.

5) صدا دادن مایکروفر ویرپول به علت خرابی شفت

شفت قطعه ای است که گشتاور ایجاد شده توسط موتور را به سینی منتقل می کند. زمانی که شفت خراب باشد یا تحت هر عنوانی آسیب دیده باشد، نمی تواند گردش موتور را به سینی منتقل کند. در این حالت صدایی مانند صدا رد کردن از خود تولید می نماید.

6) صدا دادن ماکروفر ویرپول به علت سوختن ترانس

ترانش های قرار داده شده در داخل ماکروفر ویرپول برای تبدیل جریان 220 ولت شهری به ولتاژ 2000 تا 3000 ولت می باشد. زمانی که این قطعه آسیب دیده باشد علاوه بر بوی سوختگی، جرقه هایی را تولید می نماید که با صدا همراه است. با توجه به اینکه این مورد به ساختار برقی دستگاه مربوط است باید بلافاصله برطرف گردد.

7) صدا دادن ماکروفرو ویرپول به علت خرابی خازن

لامپ های مگنترون موجود در مایکروفر با اعمال جریان از سمت خازن فعالیت می کند. این قطعه جریان را برای شروع به کار مگنترون نگه می دارد تا ولتاژ منظمی به سمت لامپ هدایت شود. در بعضی مواقع خرابی خازن به عنوان یکی از علت های صدا دادن ماکروفر ویرپول شناخته می شود.

8) صدا دادن ماکروفر ویرپول به علت خرابی دیود

یکی دیگر از مواردی که به عنوان علت های صدا دادن مایکروفر ویرپول شناخته می شود خرابی دیود دستگاه می باشد. دیود مورد استفاده در مایکروفر برای افزایش جریان مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که دیود دستگاه آسیب ببینید در برخی از موارد از خود صداهایی تولید می نماید که غیر طبیعی بوده و باید آن را برطرف کرد.

قرار گیری دیود در سیستم مدار برق دستگاه موردی نیست که توسط شخص مورد بررسی قرار گیرد پس برای برطرف سازی این مورد باید از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

نحوه برطرف سازی صدا دادن ماکروفر ویرپول

مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم تنها برخی از دلایل ایجاد سروصدا در ماکروفر ویرپول می باشد که برخی از آنها را خود شما به سادگی می توانید برطرف نمایید و برخی دیگر باید توسط تعمیرکار مجرب انجام شود.

نحوه برطرف سازی صدا دادن ماکروفر ویرپول

در این قسمت می خواهیم در خصوص روش های برطرف سازی علت های صدا دادن ماکروفر ویرپول صحبت کنیم و نحوه بکارگیری هریک از آنها را شرح دهیم.

  1. سینی را یکبار برداری و دوباره بر روی کوپل قرار دهید. اگر صدا از این مورد باشد با این اقدام برطرف می شود.
  2. کف کابین را مرتب تمیز نمایید تا جرم های قرار گرفته در آن برطرف گردد. این عمل هم به عنوان پیشگیری می باشد و هم صدا های ایجاد شده به خاطر کثیفی را برطرف می سازد.
  3. از قرار دادن وزن سنگین بر روی سینی خود داری کنید. اگر صدا به این خاطر باشد با کم کردن وزن خوراکی، مشکل برطرف می شود.
  4. اگر سینی نمی چرخد و صدا تولید می کند، احتمال خرابی موتور یا شفت زیاد است. برطرف سازی این مورد را زیر نظر تعمیرکار پیش ببرید.
  5. اگر صدا جرقه در دستگاه به گوش می رسد باید ترانس و دیود مورد بررسی قرار گیرند و با تعمیر و یا تعویض هریک، مشکل پیش آمده را برطرف ساخت.
  6. به صورت دوره ای فن های دستگاه را سرویس نمایید تا علت صدا دادن مایکروفر ویرپول نباشند.

سخن پایانی

علت صدا دادن ماکروفر ویرپول به سبب دلایل گفته شده در طول مقاله می باشد پس برای برطرف سازی این مشکل باید موارد گفته شده را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید تا منشا تولید صدا مشخص شود.

برطرف سازی موارد تخصصی را زیر نظر تعمیرکار مجرب پیش ببرید. انجام اقدامات خودسرانه می تواند خسارت های بسیار بالایی داشته باشد و در نهایت موجب آسیب به برد دستگاه شود. برای استفاده از نیروی متخصص تعمیرات مایکروفر ویرپول می توانید با شماره های قرار داده شده در داخل سایت تماس حاصل نمایید و درخواست اعزام تعمیرکار را ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل