نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

مهمترین دلایل خاموش شدن یخچال ویرپول

مهمترین دلایل خاموش شدن یخچال ویرپول

یخچال فریزر جزء وسایل ضروری هر منزلی است و نمیتوان وجود آن را نادیده گرفت به طوریکه میتوان گفت امروزه گذران زندگی بدون یخچال امکان پذیر نخواهد بود. از آنجایی که یخچال فریزر در طول شبانه روز دائم روشن است و کار میکند باید در هنگام خرید از کیفیت و کارایی آن مطمئن شد. البته مراقبت و نگهداری در طول عمر یخچال نیز بسیار اهمیت دارد به این معنا که هرچه قدر قبل از بروز عیب آن را سرویس کنید میتوانید مدت زمان بیشتری از یخچال فریزر ویرپول استفاده کرده و متحمل هزینه اضافی نشوید.

اما این احتمال وجود دارد که بدون اینکه شما متوجه مشکل خاصی در آن شوید یک روز هنگامی که به آشپزخانه میروید و به یخچال سر میزنید بفهمید یخچال خاموش شده و تلاش زیادی کنید تا مجددا روشن شود و یخچال دیگر روشن نشود. قطعا روزهای گذشته را مرور میکنید تا به علت خاموش شدن یخچال ویرپول خود پی ببرید ولی به نتیجه ای نمیرسید. هزاران سؤال ذهن شما را درگیر میکند که علت روشن نشدن یخچال چیست؟ چه قطعه ای خراب شده که باعث خاموش شدن یخچال شده؟ تعمیر آن چقدر هزینه دارد؟ به چه کسی برای تعمیر آن میتوانم اعتماد کنم؟ آیا بعد از تعمیر آن کارایی قبلی را خواهد داشت یا نه؟

برای حل چنین مشکلی اصلا نیاز نیست نگران و ناراحت باشید زیرا با خواندن این مقاله میتوانید علت خاموش شدن یخچال ویرپول  خود را به راحتی متوجه شوید و با راهکار درست برای پیدا کردن عیب آن آشنا شوید. با مطالعه این مطلب از سردرگمی بیرون میآیید چراکه ممکن است آنطور هم که فکر میکنید مشکل خاصی برای یخچال شما پیش نیامده باشد. اگر باز هم سؤالی بود که بعد از خواندن این مقاله به جواب آن نرسیدید میتوانید از امکان مشاوره رایگان ما بهره مند شوید و هر سؤالی در مورد تعمیر یخچال ویرپول خود دارید از کارشناسان ما بپرسید. در ادامه به طور کامل دلایلی که امکان دارد باعث خاموش شدن یخچال شود توضیح داده شده است.

– خرابی برد الکترونیکی یخچال

– خرابی و مشکل ترموستات

– خرابی کمپراسور یا موتور یخچال

– خرابی دیفراست یخچال

خرابی برد الکترونیکی یخچال

برد الکترونیکی در واقع قلب یخچال به حساب می آید که در یخچال فریزرهای ویرپول، بیشتر اوقات به علت عمر بالا و یا اتصالات برق مشکل پیدا کرده و خراب میشود. برد الکترونیکی در یخچال وظیفه کنترل کمپرسور و فن را بر عهده دارد که علاوه بر آن در یخچال های جدید امروزی به علت اینکه یخچال انرژی کمتری مصرف کند آن را جایگزین تایمر دیفراست قرار داده اند. با وجود این همه وظایف اگر برد مشکل پیدا کند و یا خراب شود یخچال روشن نخواهد شد. در صورتی که یخچال شما علائمی مانند علائم زیر داشته باشد به احتمال خیلی زیاد روشن نشدن یخچال به علت خرابی برد الکترونیکی است.

– سوختن اتصالات برق یخچال

– سوختن سیم های داخل کمپرسور

– کار نکردن فن کمپرسور

– خاموش شدن موتور یخچال به مدت طولانی

– گرم شدن مواد غذایی داخل یخچال

خرابی برد الکترونیکی یخچال

خرابی و مشکل ترموستات

ترموستات قطعه ای است که وظیفه ثابت نگه داشتن دمای داخلی یخچال را دارد. ترموستات سیستمی است که کاملا مکانیکی است و به صورت اتوماتیک دمای فضای داخلی یخچال را تنطیم میکند. در واقع این قطعه به موتور یا کمپرسور یخچال فرمان روشن و خاموش شدن را میدهد. به گونه ای که شما وقتی اهرم ترموستات را روی دمای خاصی تنظیم میکنید، تا زمانی که دمای داخلی یخچال به مقدار تنظیم شده نرسد ترموستات به موتور اجازه کار کردن میدهد و بعد از آنکه دمای یخچال به آن مقدار رسید به صورت خودکار کمپرسور متوقف میشود.

اگر ترموستات سالم باشد همیشه دمای یخچال همان مقداری است که توسط شما تنطیم شده است و تغییر نخواهد کرد و زمانی که این مقدار تغییر کند و فضای داخلی یخچال گرم شود ترموستات دوباره به کمپرسور فرمان میدهد که شروع به کار کند و دما را به مقدار تنطیم شده برساند.

تا اینجا با نحوه کار ترموستات آشنا شدید در ادامه نکاتی را توضیح میدهیم که نشان می دهد علت روشن نشدن یخچال ویرپول شما از ترموستات باشد. متداول ترین علائم خرابی ترموستات عبارت اند از:

– اگر متوجه شدید دمای داخلی یخچال بالا رفته و دیگر سرد نیست، حتما ترموستات یخچال دچار مشکل و خرابی شده است. چون اگر ترموستات به درستی کار میکرد میتوانست دمای داخلی یخچال را تشخیص دهد و با فرمان به موتور یا کمپرسور دما را کاهش میداد.

– کار کردن موتور یا کمپرسور یخچال به طور دائم نیز نشان دهنده خرابی ترموستات میباشد. زیرا در این حالت ترموستات قادر نخواهد بود دمای یخچال را تشخیص دهد و موتور بدون وقفه در حال کار کردن است.

– گاهی اوقات ممکن است سیم های ترموستات پس از اینکه از بدنه یخچال فریزر جدا شوند به یکدیگر وصل شده باشند و با این وجود یخچال روشن شود. بدون شک در این حالت علت خاموش شدن یخچال ویرپول از خرابی ترموستات است.

– شنیدن صدای کلیک به صورت مداوم از یخچال ویرپول خود یکی دیگر از نشانه های خرابی ترموستات میباشد. اگر ترموستات سالم باشد پس از اینکه ترموستات دستور کار به موتور را میدهد باید فقط یک صدای کلیک شنیده شود ولی اگر ترموستات مشکلی داشته باشد بعد از صدای کلیک، کمپرسور نه تنها کار نمیکند بلکه صدای کلیک را به مدت طولانی خواهید شنید.

– سردی موتور یا کمپرسور خود بیان گر خرابی ترموستات است. برای تشخیص آن کافی است به پشت یخچال رفته و با دست دمای موتور را بررسی کنید. اگر سرد بود مطمئن شوید علت روشن نشدن یخچال ویرپول شما از خرابی ترموستات است.

در نظر داشه باشید که تعمیر و تعویض ترموستات نیاز به مهارت و دانش یک تعمیرکار دارد. به همین خاطر توصیه میکنیم که دست به کار شدن را کنار بگذارید و بیش از این به یخچال خود آسیب وارد نکنید. با تماس با نمایندگی مجاز تعمیرات ویرپول،22225007-021، می توانید در کمتر از یک ساعت تعمیرکار را به منزل خوئ بیاورید تا بدون دردسر یخچال را عیب یابی کند و به بهترین نحو ممکن آن را تعمیر کند.

خرابی و مشکل ترموستات

خرابی کمپرسور یا موتور یخچال

موتور یا کمپرسور از اجزای اصلی و مهم هر یخچالی است به طوریکه اگر خراب شود دیگر یخچال روشن نخواهد شد و دیگر کار نمیکند. کمپرسور همان موتور یخچال است و هیچ فرقی با هم ندارند که با استفاده از لوله هایی که در پشت یخچال تعبیه شده اند باعث خنک شدن فضای داخلی یخچال میشود.

اما شاید برای شما سؤال پیش بیاید که از کجا متوجه شویم علت خاموش شدن یخچال ویرپول به خاطر خرابی کمپراسور و یا موتور است؟ از نشانه های خرابی موتور میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– اگر اتصالات برق سوخته باشد نشان دهنده خرابی موتور است.

– اگر سیم های داخلی موتور نیز سوخته باشد نشان دهنده خرابی کمپرسور است.

– اگر فن موتور برای مدت زیادی از کار افتاده باشد نشان دهنده خرابی کمپرسور است.

– اگر فضای داخلی یخچال به اندازه کافی خنک نشود نشان دهنده خرابی موتور است.

– اگر مواد غذایی داخل یخچال خراب و یا گرم شوند نشان دهنده خرابی کمپرسور است.

خرابی کمپرسور یا موتور یخچال

خرابی دیفراست یخچال

دیفراست در یخچال قطعه ای است که وظیفه دارد برفک یخچال را آب کند و کار شما را راحت کرده است به طوریکه دیگر نیاز نیست هرازگاهی برای یخ زدایی یخچال وقتی را صرف کنید. عملکرد سیستم دیفراست در یخچال فریزرهای ویرپول این گونه است که به طور اتوماتیک هر 6 تا 8 ساعت فعالیت خود را شروع میکند و به قطعه ای به نام هیترالمنت فرمان میدهد تا برفک های یخچال را ذوب کند. این فرایند حدودا 12 تا 25 دقیفه زمان خواهد برد.

اگر متوجه برفک های زیاد و دمای بسیار زیاد داخل یخچال شدید اطمینان پیدا کنید که هیترالمنت دیگر از طرف دیفراست فرمانی را برای آب کردن برفک ها دریافت نکرده است و تایمر دیفراست یخچال ویرپول شما دچار مشکل و خرابی شده است. چنان چه حس کردید علت خاموش شدن یخچال ویرپول شما از خرابی تایمر دیفراست است، زمان بندی آن را بررسی کنید.

در این مطلب تمامی علت های خاموش شدن یخچال ویرپول توضیح داده شد تا به شما در تشخیص عیب روشن نشدن یخچال ویرپول تان کمک کند. فراموش نکنید که تعمیر یخچال ویرپول به تخصص نیاز دارد و بدون دانش و تجربه نمیتوان آن را تعمیر کرد بلکه موجب خسارت بیشتر نیز میشود. توصیه میکنیم در صورت بروز هرگونه مشکل با نمایندگی مجاز یخچال ویرپول، 22225007-021، تماس بگیرید.

ما در شهر تهران به عنوان بهترین نمایندگی تعمیر لوازم خانگی ویرپول در اسرع وقت تعمیرکاری حرفه ای را با هزینه ای بسیار مناسب و معقول به محل زندگی شما می فرستیم. با ما تماس بگیرید تا از خدمات ویژه ما بهره مند شوید.

خرابی دیفراست یخچال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 6 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل