نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

چرا پس از شستشو در ماشین ظرفشویی کف میماند؟

چرا پس از شستشو در ماشین ظرفشویی کف میماند؟

هر چند ماشین‌های ظرفشویی بخش عمده‌ای از زحمات خانم های خانه دار را متقبل شده‌اند و به ویژه پس از مهمانی ها که ظروف کثیف زیادی در آشپزخانه به چشم می خورد، از منفعت بسیار زیادی برخوردارند، ولی گاهی اوقات خود همین ماشین های ظرفشویی نیز دچار مشکلاتی می شوند که باید به آنها پرداخته شود. در مورد علت سر و صدای ماشین ظرفشویی قبلاً با شما صحبت کردیم. در این پُست قصد داریم تا شما را با علت جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی نیز آشنا کنیم. پس برای افزایش دانش عمومی خود در مورد لوازم خانگی و به ویژه ماشین ظرفشویی، به شما پیشنهاد می‌کنیم این پست را با دقت مطالعه کنید.

دلایل ماندن کف در ماشین ظرفشویی

همان طور که می‌دانید در ماشین‌های ظرفشویی، از قرص و مایع برای شستشو استفاده می‌شود. گاهی اوقات کف و حباب ایجاد شده به وسیله این مواد شوینده در دستگاه انباشته می‌شوند. اما این که چه عواملی باعث این انباشتگی مواد شوینده می‌شوند، پرسشی است که در ادامه می خواهیم به تک تک عوامل آن بپردازیم:

1. استفاده از مواد شوینده غیر استاندارد

به طور کلی مواد شوینده تقلبی و غیر استاندارد گذشته از آن که به دستگاه ظرفشویی شما آسیب وارد می‌سازند، کف بیش از حدی تولید می‌کند و سطح ظروف را مات و کدر می‌سازند. بنابراین ضمن هماهنگی با نمایندگی فروش سعی کنید از برندهای مرغوب و استاندارد مواد شوینده ماشین‌های ظرفشویی استفاده کنید.

2. استفاده بیش از حد از مواد شوینده

برخی افراد همچنان پیرو این تفکر قدیمی هستند که اگر مواد شوینده بیشتری در دستگاه بریزند، امکان تمیزتر شدن ظروف نیز افزایش پیدا می‌کند. لذا این مطلب نه تنها درست نیست، بلکه دارای تبعاتی نیز می‌باشد که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • آسیب رسیدن به ماشین ظرفشویی و خود ظروف
  • باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی و روی سطح ظروف

دلایل ماندن کف در ماشین ظرفشویی-استفاده بیش از حد از مواد شوینده

3. پر بودن مخزن ماشین ظرفشویی

تا حد امکان مخزن ماشین ظرفشویی را بیش از حد پر نکنید. برای این منظور راهکارهای زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • استفاده از مواد شوینده به میزان لازم
  • توجه به علامت ماکسیمم هک شده در محفظه جاپودری ماشین ظرفشویی

4. ایجاد اختلال در شیر برقی ماشین ظرفشویی

هر گونه اختلال در شیر برقی و اتصالات پشت آن می‌تواند باعث ازدحام کف و انباشته شدن آن در ماشین ظرفشویی شود. در چنین مواقعی باید با کمک یک سرویس‌کار مجرب، شیر برقی دستگاه را تعمیر یا تعویض نمود.

5. گرفتگی پمپ تخلیه

اگر پمپ تخلیه دچار گرفتگی شده باشد، در جمع کردن کف و خروج آن از دستگاه عملکرد خوبی نخواهد داشت و به همین دلیل کف در ماشین ظرفشویی باقی می‌ماند.

6. خرابی دریچه ورودی آب

برای رفع خرابی دریچه ورودی آب به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • مسدود بودن یا گرفتگی دریچه
  • تعویض شیر ورودی
  • تاب خوردن شلنگ آب ورودی باشد

7. عدم تنظیم برنامه انتخابی با میزان مایع شستشو دهنده

برای هر برنامه شستشو، باید مقدار مناسبی ماده شستشو دهنده استفاده شود. به عنوان مثال اگر از برنامه شستشوی سریع (Quick) استفاده می‌کنید، و مایع شستشوی زیادی نیز به کار می برید، ممکن است انباشتگی کف در ماشین ظرفشویی بیشتر باشد؛ که در این صورت باید از برنامه تخلیه درین (Drain) استفاده کنید

عدم تنظیم برنامه انتخابی با میزان مایع شستشو دهنده-دلایل ماندن کف در ماشین ظرفشویی

8. معیوب بودن پمپ گردش آب

اگر پمپ گردش آب از عملکرد استاندارد خود برخوردار نباشد، نمی‌تواند آب مناسب را به درون مخزن ماشین ظرفشویی انتقال دهد. در نتیجه فرآیند شستشو با آب کم‌تری انجام می‌شود و کف زیادی از آن باقی می ماند. برای این منظور باید پمپ گردش آب را بررسی و در صورت نیاز درخواست تعمیر آن را صادر نمود. توجه داشته باشید که گاهی اوقات پمپ گردش آب سالم است؛ اما اتصالات پشت آن دچار اختلال شده اند که در این صورت به راحتی قابل رفع است.

اختلال در عملکرد بازو یا اسپری آب و همچنین وجود نقص در شناور یا میکروسوئیچ شناور نیز می‌تواند باعث انباشته شدن کف در ماشین  ظرفشویی شود.

تمیز کردن کف از ماشین ظرفشویی

ابتدا چرخه شستشو را یک بار با آب سرد انجام دهید تا کف‌ها شسته شوند. سپس نصف فنجان نمک خوراکی در مخزن بریزید تا کف را از بین ببرد. اگر باز هم کف و آب در ماشین ظرفشویی باقی مانده باشد، دستگاه را خاموش کنید و آن را خشک نمایید. برای این منظور از یک حوله یا اسفنج نرم استفاده کنید.

در بسیاری از موارد مربوط به باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی، نیاز به مراجعه یک نفر سرویس‌کار حرفه‌ای دارد تا دستگاه به طور کامل مورد بررسی و رفع نقص قرار گیرد.

سخن پایانی

همان طور که اشاره شد، ماندن کف در ماشین ظرفشویی گذشته از مخاطراتی که برای خود دستگاه دارد، به لحاظ بهداشتی نیز دارای پیامدهای خاص خود است. چرا که ظروف به خوبی آبکشی و تمیز نمی‌شوند و بقایای مواد شوینده بر روی آنها قرار می‌گیرد. لذا موضوع جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی را جدی بگیرید و آن را بی درنگ مورد پیگیری قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 4 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل