نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت اورلود کمپرسور یخچال ویرپول چیست؟

علت اورلود کمپرسور یخچال ویرپول چیست؟

اورلود کمپرسور یخچال ویرپول چیست؟ اورلود کمپرسور یخچال ویرپول چه زمانی رخ می دهد؟ علت اورلود کمپرسور یخچال ویرپول چه می تواند باشد؟ اگر در زمینه تعمیرات یخچال های ویرپول اطلاعاتی داشته باشید، قطعا با واژه اورلود مواجه شده اید و می دانید که چرا و چگونه ایجاد می شود. اما اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید با این مقاله از مجموعه مقالات تخصصی تعمیرات یخچال ویرپول همراه باشید تا تمامی اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهد.

اورلود کمپرسور یخچال ویرپول چیست؟

اورلود یک قطعه در یخچال های ویرپول می باشد که جهت حفاظت از دستگاه طراحی شده است. با توجه به آنکه کمپرسور یخچال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و جزو گران قیمت ترین قطعات شناخته می شود، پس نگهبانی و حفاظت از آن باید به صورت کاملا انجام شود تا میزان آسیب های وارده به آن به صفر برسد.

این حفاظت توسط اورلود صورت می گیرد، به این صورت که با قرار دادن این قطعه در کنار کمپرسور تمامی تنش ها و جریانات نامتعارف را خنثی نموده و از ایجاد شوک و آسیب به کمپرسور جلوگیری می کند.

اورلود کمپرسور یخچال ویرپول در واقع یک قطعه بسیار کوچک از خانواده فیوز های حرارتی می باشد که جریانات برق ورودی به کمپرسور را رصد می کند. زمانی که شدن جریان ورودی به کمپرسور بیش از حد آستانه باشد، این قطعه وارد عمل شده و همانند یک سد از ورود جریان به داخل کمپرسور جلوگیری می کند تا از خرابی این قطعه گران قیمت جلوگیری شود.

مقالات مرتبط: خاموش شدن یخچال ویرپول

اصلی ترین وظایف اورلود کمپرسور یخچال ویرپول چیست؟

در بخش بالا به ماهیت این قطعه به خوبی آشنا شدید و دانستید که نقش مهمی در حفظ سلامت یخچال های ویرپول را بر عهده دارد. حال بیایید باهم بررسی کنیم که اصلی ترین وظایف و علت های اورلود کمپرسور یخچال ویرپول چیست و در صورت نبود آن چه خطراتی دستگاه را تهدید می کند.

علت اورلود کمپرسور یخچال ویرپول برای انجام درست وظایف آن می باشد که اگر بخواهیم به صورت مختصر به اصلی ترین وظایف اورلود کمپرسور یخچال ویرپول اشاره کنیم، موارد زیر از مهمترین های آنها می باشد:

  • جلوگیری از داغ شده بیش از حد کمپرسور
  • جلوگیری از ورود جریانات نامتناوب به داخل کمپرسور
  • بررسی وجود جریانات اضافی
  • قطع عملکرد دستگاه در صورت وجود اتصالات کوتاه
  • جلوگیری از دمای بالای موتور
  • جلوگیری از جریانات اضافی در موتور یخچال

اصلی ترین وظایف اورلود کمپرسور یخچال ویرپول چیست؟

زمانی که جریان برق از حالت متناوب خود خارج شود، اورلود مانع از ورود جریان به داخل سیستم می شود و به صورت کامل آن را قطع می کند. با قطع جریان برق مدار، حدود 1 تا 3 دقیقه زمان می برد تا اورلود مجددا اجازه ورود برق به داخل مدار یخچال را صادر نماید. با صدور مجوز، کمپرسور و موتور مجددا شروع به فعالیت نموده و چرخه کاری یخچال ویرپول مجددا آغاز می شود.

پس از آنکه جریان برق به صورت کامل برقرار شد، اگر جریانات اضافی مشاهده شود و یا دمای کمپرسور بالا باشد، مجددا جریان را قطع نموده تا عملکرد دستگاه به حالت نرمال خود برگردد.

مقالات مرتبط: علت گرم شدن یخچال ویرپول

علت های اورلود یخچال ویرپول

اگر نمی دانید که چه مواردی به عنوان علت های اورلود کمپرسور یخچال ویرپول شناخته شده و باعث فعال شدن این قطعه محافظ می شوند، این بخش را مورد به مورد بررسی نمایید تا به خوبی با دلایل فعال شدن آن آشنا شوید.

اصلی ترین علت های اورلود یخچال ویرپول به شرح زیر می باشند:

  1. نوسان در اتصالات
  2. قطع و وصل شدن جریان
  3. داغ شدن کمپرسور
  4. کاهش ولتاژ برق
  5. بالا رفتن ناگهانی ولتاژ
  6. خراب شدن موتور و یا کمپرسور
  7. آسیب دیدن ترموستات
  8. کم بودن حجم گاز یخچال
  9. گرفتگی خطوط انتقال گاز
  10. محیط اطراف کمپرسور دارای دمای بالایی باشد.

هر یک از موارد گفته شده در این بخش موجب اورلود کمپرسور یخچال ویرپول می شوند تا از اصلی ترین قطعات یخچال یعنی موتور و کمپرسور محافظت شود.

انواع مدل های اورلود کمپرسور یخچال ویرپول

در حالت کلی دو نوع اورلود در یخچال های ویرپول تعریف شده است که در انواع اورلود حرارتی و مغناطیسی قرار می گیرند. هر یک از موارد گفته شده به حالت فعال شدن این قطعه اشاره می کنند و که در این بخش به بررسی هریک از آنها خواهیم پرداخت.

1) اورلود حرارتی کمپرسور یخچال ویرپول

اورلود حرارتی از دو تیغه فلزی تشکیل شده است که جنس تیغه ها با یکدیگر متفاوت است و در اثر اعمال حرارت، هر تیغه به صورت جداگانه منبسط شده و تغییر شکل داده و در نهایت جریان ورودی را قطع می کند.

زمانی که شدت جریان ورودی به کمپرسور بیش از حد مجار باشد، موجب داغ شده موتور می شود. با توجه به آنکه این قطعه در مجاورت موتور قرار دارد، منبسط شده و تغییر شکل می دهد که با این عمل، جریان برق را به صورت کامل قطع می نماید.

بزرگترین عیب اورلود های حرارتی این می باشد که تا زمانی که به دمای انبساط نرسند، جریان برق را قطع نمی کنند که ممکن از حرارت موتور و یا کمپرسور بیش از حد مجاز شود و در نهایت آسیب ببینید.

2) اورلود مغناطیسی کمپرسور یخچال ویرپول

نوع دیگر اورلود کمپرسور یخچال ویرپول، نوع مغناطیسی می باشد که با ایجاد یک میدان مغناطیسی مانع از ورود جریان به مدار می شود. ساختار این نوع اورلود از یک هسته مغناطیسی و چند دور سیم تشکیل شده است که عملکرد سریع تری به نسبت نوع حرارتی دارد.

زمانی که جریانات نامتعارف به داخل سیستم ورود کنند و یا اتصالات کوتاهی در دستگاه وجود داشته باشد، میدان مغناطیسی این قطعه فعال شده و جلوی جریان را می گیرد.

مقالات مرتبط: علت نوسان دما یخچال ویرپول

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی علت اورلود کمپرسور یخچال اشاره کردیم و در حالاتی که موجب فعال شدن این قطعه می شود را نام بردیم. همچنین انواع اورلود کمپرسور یخچال ویرپول را نیز معرفی نمودیم تا به خوبی با مدل های مختلف آن آشنا شوید.

در آخر باید بدانید که زمانی یخچال ویرپول اورلود می کند که خطراتی موتور و کمپرسور دستگاه را تهدید نماید. زمانی که این قطعه فعال می شود، بهتر است یک مدت زمان کوتاهی را منتظر بمانید تا دمای بخش های داخلی دستگاه پایین آمده و مجددا جریان برق در داخل دستگاه به گردش درآید.

اگر علت اورلود کمپرسور یخچال ویرپول به دلیل موارد دیگری بود، می توانید مراتب کار را با نمایندگی تعمیرات ویرپول در میان بگذارید تا تمامی مشکلات پیش آمده را به صورت کامل بررسی و آنها را برطرف نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل