نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

دلایل ارور ماشین ظرفشویی ویرپول

دلایل ارور ماشین ظرفشویی ویرپول

ماشین‌های ظرفشویی نیز مثل ماشین‌های لباسشویی دیجیتالی، در زمان بروز هر گونه مشکل اقدام به صدور کد خطا یا ارور می کنند. از جملۀ این ماشین های ظرفشویی که در این پست نمایندگی تعمیرات ویرپول به ارورهای آن بپرداخته، ماشین ظرفشویی ویرپول است. لذا اگر شما ماشین ظرفشویی ویرپول دارید، به شما توصیه می‌کنیم برای آشنایی با کد خطاهای ماشین ظرفشویی ویرپول این پست را با دقت مطالعه کنید.

فهرست ارورهای ماشین ظرفشویی ویرپول و نحوه رفع آنها

در ادامه ما لیستی از مهم ترین علت های ارور ماشین ظرفشویی همراه با نحوه برسی و رفع آن ها را برای شما به صورت کامل واضح توضیح داده ایم.

کد خطا: F0

اگر سنسور ماشین ظرفشویی ویرپول خراب شده باشد، کد خطای F0 را مشاهده خواهید کرد. در این وضعیت می‌توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی ویرپول چگونگی تست دستگاه را مطالعه کنید. سپس به سراغ حسگرها بروید و صحت عملکرد و ارتباط آنها با برد دستگاه را بررسی کنید و در صورت نیاز به تعمیر حتماً با نمایندگی مجاز ویرپول تماس بگیرید.

کد خطا: F1

معمولاً ارور F1 زمانی ظاهر می شود که سنسور دما فعال شده باشد. برای رفع این کد ارور باید از دمای استاندارد آب اطمینان حاصل کنید. چون سنسور دما زمانی فعال می‌شود که دمای آب داخل ماشین ظرفشویی به پایین‌تر از 3 درجه و بالاتر از ۸۵ درجه سانتی‌گراد رسیده باشد. البته این احتمال را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است سنسور دما خراب شده باشد؛ که در این صورت باید نسبت به تعویض آن اقدام شود.

کد خطا: F2

دومین کد رایج ماشین ظرفشویی ویرپول، کد F2 است که بر اثر نشت آب بر روی صفحۀ نمایشگر دیجیتال نشان داده می‌شود و بعد از آن باید به سرعت نشتی دستگاه تشخیص و برطرف شود. برای رفع کد خطای F2 نخست ماشین ظرفشویی را تخلیه کنید و نشتی آن را پیدا کرده و با کمک یک نفر تکنسین ماهر آن را برطرف کنید.

ارور ماشین ظرفشویی ویرپول

کد خطا: F3

کد خطای F3 نشان دهندۀ خراب بودن سیستم گرمایشی ماشین ظرفشویی ویرپول است. گرم شدن ماشین ظرفشویی باید سریع انجام شود. در غیر این صورت این ارور ظاهر می‌گردد. خراب شدن المنت هیتر نیز می‌تواند در نمایش  این کد خطا تأثیرگذار باشد. همچنین اگر اتصال بین کنترل پنل و هیتر نیز مختل شده باشد، این ارور ظاهر می‌شود.

کد خطا: F4

این کد خطا مربوط به عدم تخلیه درست سیستم است. برای رفع کد F4 ماشین ظرفشویی ویرپول باید پمپ و شیلنگ تخلیه را بررسی کنید تا در صورت بسته بودن، ترمیم شوند. گاهی اوقات گیر کردن یک جسم کوچک یا بقایای مواد غذایی در داخل شیلنگ تخلیه باعث می‌شود تا تخلیه آب به خوبی صورت نپذیرد. اگر پس از تمیز کردن پمپ تخلیه، کد ارور F4 همچنان ظاهر شود، باید پمپ را عوض کنید. به این نکتۀ ساده توجه داشته باشید که گاهی اوقات ارتفاع کم شیلنگ باعث می‌شود که آب به خوبی تخلیه نشود. لذا پس از برطرف کردن این مشکل نیز می‌توانید انتظار داشته باشید که کد خطای F4 برطرف شده باشد. در واپسین مرحله نیز می‌توانید به بررسی برد کنترل الکترونیکی دستگاه بپردازید که در صورت معیوب بودن، تعمیر آن از عهده شما خارج است و باید از یک سرویس کار مجرب دعوت کنید.

کد خطا: F5

کد خطای F5 به دلیل انسداد روتور است. در صورت مشاهدۀ این کد خطا، باید قطعۀ چرخنده روتور ماشین ظرفشویی را تعمیر یا تعویض کرد.

کد خطا: F6

اگر آب‌گیری دستگاه به درستی انجام نشود، این کد خطا ظاهر می‌شود؛ که یکی از رایج‌ترین خطاهایی است که ماشین‌های ظرفشویی نشان می‌دهند. در این صورت آب به درستی وارد دستگاه نمی شود و دلیل آن می‌تواند وجود ایراد در بخش دریچه ورود آب باشد. البته بسته بودن شیلنگ ورودی آب دستگاه نیز می‌تواند باعث بروز خطای F6 شود. یکی دیگر از عوامل بروز خطای F6، کم بودن فشار آب و یا فعال بودن قطعه‌ای به نام فلومتر است که در این صورت از آبگیری ماشین ظرفشویی پیشگیری به عمل می‌آورد.

ارور ماشین ظرفشویی ویرپول

کد خطا: F7

این کد مرتبط با کد F6 است. کد F7 زمانی ظاهر می‌شود که عملکرد فلومتر مختل شده باشد. گرفتگی یا پیچ خوردگی شیلنگ عامل اصلی بروز کد خطای F7 است. همچنین اگر سوپاپ ورودی آسیب ‌دیده و شیر آب دسته باشد نیز خطای F7 ظاهر می‌شود. 

کد خطا: F8

میزان آب ماشین ظرفشویی باید در یک سطح استاندارد باشد که اگر از آن بیشتر شود، کد خطای F8 ظاهر می‌شود. برای رفع این کد خطا باید فیلتر را مورد بررسی قرار دهید. زیرا هر گونه گرفتگی در آن باعث می‌شود تا آب اضافی دستگاه تخلیه نشود. البته استفاده از مواد شوینده بیش از حد مجاز نیز در بروز این کد خطا مؤثر است.  برطرف کردن این کد خطا نیاز به مهارت خاصی دارد و از عهده شما خارج است.

کد خطا: F9

چنان‌چه آب به طور پیوسته وارد دستگاه ماشین ظرفشویی شود و نتوان آن را کنترل کرد، کد خطای F9 ماشین ظرفشویی ویرپول مشاهده خواهد شد. دلیل این کد خطا اختلال در عملکرد سوپاپ ورودی یا خراب شدن برد کنترل است که باید تعویض شود.

سخن پایانی

همانطور که خواندید ارور های ماشین ظرفشویی خیلی سخت نیستن و به دست خود شما قابل حل  شدن است، اما اگر هرگونه مشکل پیش آمد که نتوانستید از پس آن بربیاید حتما با تعمیرات ظرفشویی ویرپول تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن مشکل شما را حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 2 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل