نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

راهنمای تنظیم درست درجه یخچال در تابستان

راهنمای تنظیم درست درجه یخچال در تابستان

تنظیم مناسب و انتخاب درست درجه یخچال در تابستان با توجه به دمای محیط جزو چالش هایی است که کاربران یخچال فریزر با آن روبرو می شوند. یخچال فریزرها از آن دسته وسایلی هستند که به صورت روزانه با آن سروکار دارید و علی الخصوص در فصل تابستان به دلیل دمای زیاد هوا و نیاز شما به مواد غذایی خنک احتیاج دارید که دمای یخچال را متناسب تنظیم کرده تا بتوانید از دستگاه خود به صورت بهینه استفاده کنید.

اما سوال اصلی این است که دمای مناسب برای یخچال در فصل تابستان چند درجه است؟ درجه یخچال در تابستان را روی چند تنظیم کنیم؟ درجه مناسب برای یخچال در فصول گرم چقدر باشد تا به دستگاه هم فشار وارد نشود؟

برای اینکه چالش تنظیم درست درجه یخچال در تابستان را برای همیشه حل نمایید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

(در صورتی که برای دریافت خدمات تعمیر و بررسی تخصصی انواع مدل یخچال فریزر ویرپول نیاز به یک مجموعه قابل اعتماد داشتید، می توانید با نمایندگی رسمی تعمیر یخچال ویرپول تماس بگیرید.)

درجه یخچال در تابستان روی چند باشد؟

سوال “درجه یخچال در تابستان روی چند باشد؟” یک سوال کلی است و نمی توان به صورت کلی هم پاسخ را درج کرد.

تنظیم درست دمای یخچال به عواملی مانند دمای محل زندگی شما، دمای محیط اطراف یخچال، مدل و برند یخچال، قدیمی یا جدید بودن دستگاه، مقدار مواد غذایی قرار داده شده در یخچال، سلامت کامل آن و همچنین عوامل دیگر بستگی دارد.

برای مثال تنظیم درجه در یخچال های مدل قدیمی با استفاده از ولوم های چرخشی و برای مدل های جدیدتر با استفاده از پنل و به صورت دیجیتالی انجام می شود.

درجه یخچال در تابستان روی چند باشد؟

به طور کلی بهتر است دمای یخچال در تابستان بین +2 تا +4 درجه سانتیگراد تنظیم شود. باز هم تاکید می کنم که در نهایت عوامل مختلفی می تواند روی تنظیم این دما تاثیر بگذارد.

اگر محل زندگی شما گرم است و مقدار مواد غذایی موجود در یخچال شما زیاد است، دما را روی +2 تنظیم نمایید تا بهترین عملکرد و نتیجه را از یخچال خود دریافت کنید.

درجه فریزر در تابستان را چند درجه تنظیم کنیم؟

حالا می خواهیم در مورد درجه فریزر در تابستان صحبت کنیم. تنظیم درست و متناسب درجه یخچال و یا فریزر در فصل های گرم مثل تابستان باعث می شود که علاوه بر اینکه شما به هدف خود می رسید، به دستگاه نیز فشار زیادی وارد نمی شود؛ و این مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار است!

معمولا دمای فریزر را بین اعداد -18 تا -22 تنظیم می کنند. بستگی به مدل،  دمای محیط و مقدار مواد غذایی می توانید بیشترین یا کمترین دمای این بازه را برای فریزر خود تنظیم نمایید.

نحوه تنظیم دمای یخچال قدیمی در تابستان و زمستان

برای تنظیم دمای یخچال های قدیمی معمولا یک ولوم چرخشی داخل محفظه یخچال مشاهده می کنید که روی آن اعداد 0 تا 7 حک شده است. باید توجه داشته باشید که تنظیم و اندازه گیری دما در این مدل یخچال فریزرها با استفاده از ترموستات انجام می شود. برای همین هم هست که به این سری دستگاه ها، ترموستاتی نیز می گویند.

درجه 0 روی ولوم به منزله ی خاموشی دستگاه و درجه 7 بالاترین سرما را در دستگاه اعمال می کند. بهترین درجه برای این یخچال ها در تابستان، درجه 4 است. در صورتی که نیاز به سرمای بیشتری داشتید، درجه را روی 5 قرار دهید.(هر چه درجه تنظیم شده بیشتر باشد، سرمای داخل محفظه بیشتر می شود)

در فصل زمستان نیز می توانید درجه را روی 3 تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: علت بوی بد آبسردکن یخچال و نحوه رفع آن

چطور دمای داخل یخچال را اندازه بگیریم؟

این مورد هم از سوالات رایجی است که برای تنظیم درست دمای یخچال ممکن است برایتان پیش بیاید؛ اینکه اصلا چطور دمای داخل یخچال را اندازه بگیریم و متوجه شویم که یخچال به درستی کار می کند.

برای این کار کافیست یک دماسنج را داخل یک پارچ آب قرار دهید. پارچ آب را شب در یخچال گذاشته و بگذارید تا صبح فردا داخل محفظه بماند. سعی کنید شب تا صبح درب یخچال را باز نکنید یا کم باز و بسته کنید. سپس صبح روز بعد پارچ را درآورده و بلافاصله دمای روی دماسنج را بخوانید تا از صحت عملکرد یخچال خود اطمینان حاصل کنید.

چطور دمای داخل یخچال را اندازه بگیریم؟

برای اینکه دمای تنظیم شده توسط شما داخل یخچال اعمال شود، حداقل 5 ساعت زمان می برد. بنابراین ممکن است با تغییر ناگهانی دمای یخچال فریزر، در ساعات اولیه تفاوتی حس نکنید؛ خصوصا اگر اختلاف دمای اولیه و دمای تنظیم شده زیاد باشد.

در صورتی که با گذشت 24 ساعت دمای یخچال با دمای مورد نظر شما نزدیک به هم نبودند، احتمالا مشکل از قطعات داخلی دستگاه شما می باشد. برای حل آن می توانید با نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر تماس بگیرید.

تاثیر دمای مناسب بر کیفیت مواد غذایی و عملکرد یخچال

برای اینکه بتوانید به صورت کلی تاثیر دمای مناسب بر کیفیت مواد غذایی را بدانید، باید 2 نکته را مد نظر قرار دهید. این نکات عبارت اند از:

  • دمای هر طبقه از یخچال یا فریزر با طبقه های دیگر متفاوت است.
  • میکروب و باکتری های بیماری زا در دمای بالاتر از 4 درجه سانتیگراد زنده مانده و ممکن است برای شما یا اطرافیانتان مشکل ساز شوند.

با توجه به 2 نکته مهم بالا، در می یابیم که مواد غذایی را باید در طبقه درست خود قرار دهید. برای مثال برای نگهداری درست از میوه و سبزیجات، دمای 10 درجه سانتیگراد کفایت می کند. بنابراین می توانید آن ها را در جامیوه ای یخچال قرار دهید؛ زیرا در این بخش به طور معمول، دما بالاتر(گرمتر) از قسمت های دیگر یخچال است.

تاثیر دمای مناسب بر کیفیت مواد غذایی و عملکرد یخچال

مورد بعدی هم این است که سعی کنید دمای یخچال را حداکثر روی 4 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا از شر باکتری ها هم راحت شوید.

سوال بعدی این است: تنظیم دمای مناسب بر عملکرد یخچال فریزر چه تاثیری خواهد داشت؟

این تاثیر کاملا مشهود است. یعنی اگر دمای تنظیم شده در یخچال یا فریزر شما مناسب با حجم مواد غذایی، مدل دستگاه، فصل تابستان یا زمستان و … باشد، به وضوح مشاهده می کنید که یخچال فریزر بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد. در این حالت به کمپرسور فشار زیادی وارد نمی شود و در نتیجه همه این ها مشاهده می کنید که مبلغ قبض برقتان از ماه های دیگر کمتر شده است.

چه عواملی باعث گرم شدن دمای داخل یخچال فریزر می شوند؟

بعد از صحبت در مورد تنظیم درجه یخچال وقت آن رسیده است که در مورد عواملی صحبت کنیم که به طور مستقیم روی دمای داخلی یخچال تاثیر گذاشته و عملکرد آن را دچار مشکل می کند. در زیر لیستی از این موارد را می توانید ببینید:

  • یخچال فریزر را کنار وسایلی که گرما تولید می کنند، مانند اجاق گاز، آبگرمکن و …، تا حد امکان قرار ندهید. 
  • خیلی بهتر است که یخچال فریزر خود را در محلی قرار ندهید که امکان تابش مستقیم نور آفتاب بر آن وجود داشته باشد. برای مثال از قرار دادن دستگاه در بهارخواب یا کنار پنجره های آفتابگیر اجتناب کنید.
  • فاصله یخچال را با دیوار حفظ کنید. کمپرسور برای انتقال گرمای خود به هوای بیرون، نیاز به فضای کافی دارد. در صورتی که موتور نتواند گرمای اضافی را با هوای بیرون تبادل کند، این گرما دوباره به داخل یخچال برگردانده شده و به عملکرد دستگاه آسیب می رساند.

جمع بندی

در فصول گرم سال، گرمای محیط اطراف می تواند روی عملکرد یخچال فریزر شما نیز تاثیر گذاشته و در نتیجه موجب گرم شدن هوای درون یخچال فریزر شود. برای همین است که تنظیم مناسب درجه یخچال در تابستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این مقاله سعی کردیم در مورد دما و درجه مناسب برای فصل تابستان و زمستان صحبت کنیم و در مورد نحوه تنظیم دما در یخچال های دیجیتالی و ترموستاتی نیز توضیحاتی ارائه دادیم.

مواردی مانند قرار دادن یخچال در محل مناسب یا تنظیم درجه آن با توجه به فصل و مقدار مواد غذایی که داخلش قرار دارد، می تواند در بهبود عملکرد یخچال فریزر شما کمک شایانی نماید.

از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم.

در صورتی که برای شما در این مورد یا موارد دیگر سوالی پیش آمده، می توانید در بخش نظرات کاربران با ما به اشتراک گذاشته تا کارشناسان مجموعه در اسرع وقت پاسخ شما را در همانجا درج نمایند.

سوالات متداول

برای تنظیم درجه کشویی یخچال خود چه کنیم؟

این مدل هم مانند یخچال های ترموستاتی(ولوم چرخشی) هستند که معمولا هر چه نشان به سمت راست حرکت کند، سرمای یخچال بیشتر خواهد شد. در این مدل ها بهترین دما برای یخچال، وسط درجه کشویی است.

اگر دمای تنظیم شده با دمای داخل محفظه یکی باشد اما نمایشگر عدد اشتباهی را نمایش دهد، مشکل از کجاست؟

احتمالا خرابی از ترموستات و یا صفحه نمایشگر است. برای رفع این مشکل می توانید با 22225007-021 تماس حاصل فرمایید.

در صورتی که دمای یخچال نوسان می کند، چه کنیم؟

در این حالت ممکن است قطعات داخلی یخچال فریزرتان دچار مشکل شده است. سعی کنید هر چه سریعتر با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 18 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل