نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی ویرپول

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی ویرپول

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی ویرپول یکی از موضوعاتی می باشد که در حفظ سلامت دستگاه بسیار پر اهمیت است. این موضوع سبب شده است تا یک مقاله جامع در خصوص اصول تمیز کردن ماشین ظرفشویی ویرپول تهیه نمایید و آن را با تمامی جزئیات در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم.

به طور کلی افزایش راندمان لوازم خانگی و طول عمر آنها بستگی به یک سری موارد جانبی و حاشیه‌ای آنها دارد؛ که از جمله آنها می‌توان به چگونگی تمیز نگه داشتن لوازم خانگی اشاره کرد. این موضوع شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما در افزایش طول عمر دستگاه و حفظ راندمان کاری آن بسیار تاثیرگذار است.

باید بدانید که ظرفشویی ویرپول از ظرافت کاری بسیار بالایی برخوردار است نظافت و تمیرکردن آن بسیار مهم است. توجه نکردن به این موضوع موجب کاهش کیفیت کار ماشین و در نهایت خرابی برخی از بخش های آن می شود. اگر قصد دارید که ماشین ظرفشویی شما به صورت کامل چکاب شود و تمامی بخش های آن مورد بررسی قرار گیرد می توانید از بخش سرویس ظرفشویی ویرپول در نمایندگی مرکزی استفاده نمایید.

زمان مناسب برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی ویرپول

زمان تمیز کردن ماشین ظرفشویی بستگی به چگونگی استفاده شما از دستگاه دارد. مثلاً اگر هر روز از ماشین ظرفشویی خود استفاده می‌کنید، بهتر است که هر ماه یک بار آن را به خوبی پاکسازی نمایید و اگر زیاد از ماشین ظرفشویی خود استفاده نمی‌کنید، بهتر است پس از هر بار شستشو، فیلتر کف و پمپ تخلیه را نیز تمیز کنید و هر سه ماه یک بار برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی را تکرار نمایید.

مراحل تمیز کردن ماشین ظرفشویی ویرپول

این بخش به صورت اختصاصی توسط نمایندگی مجاز تعمیرات ویرپول تهیه شده است که در آن تمامی روال و اصول تمیز کردن ظرفشویی ویرپول گفته شده است. برای رسیدن به هدف نهاییی و نظافت تمامی بخش های دستگاه مراحل گفته شده در این بخش را به صورت کامل در پیش گیرید.

1. تمیز کردن بخش خارجی ماشین ظرفشویی

توجه داشته باشید که نحوه تمیز کردن بخش خارجی ماشین ظرفشویی بستگی به جنس بدنه آن دارد که از استیل یا پلاستیک باشد.
اگر جنس بدنه ماشین ظرفشویی ویرپول شما از پلاستیک باشد، ابتدا یک محلول آب گرم و مایع ظرفشویی آماده کنید و با یک ابر یا اسفنج به روی قسمت بیرونی دستگاه بکشید. برای تمیز کردن پنل کنترل ماشین ظرفشویی ویرپول نیز از دستمال مخصوص برای این سطوح استفاده کنید. برای بدنۀ پلاستیکی هرگز از مواد شوینده قوی و سفیدکننده استفاده نکنید.

اگر جنس ماشین ظرفشویی ویرپول شما از استیل باشد، می‌توانید با یک اسپری شوینده مخصوص استیل، بخش‌های بیرونی آن را شستشو دهید. در هر صورت دقت داشته باشید که صفحه نمایش ماشین ظرفشویی را با مواد شیمیایی تماس ندهید و برای تمیز کردن آن قسمت تنها از یک اسفنج یا دستمال مرطوب استفاده کنید.

2. تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی ویرپول

اگر ماشین ظرفشویی ویرپول شما مشکل تخلیه دارد، یا بوی بدی می‌دهد، باید در برنامه شستشوی خود بازنگری به عمل آورید. بدین ترتیب که پس از اتمام شستشوی ظروف، بقایای مواد غذایی انباشته شده در فیلتر را از آن جدا کنید. برای این منظور فیلتر ماشین ظرفشویی ویرپول که در قسمت پایین آن و کف دستگاه تعبیه شده است، بر خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و بیرون بکشید. حالا فیلتر را زیر آب گرم بگیرید و با مسواک تمیز کنید. صافی که در داخل فیلتر نصب شده است را نیز از داخل فیلتر ظرفشویی ویرپول خارج کرده و با آب و صابون بشویید.

3. بررسی شلنگ خروجی آب ماشین ظرفشویی ویرپول

برای تمیز کردن شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی ویرپول کافیست شیلنگ تخلیه را از زیر سینک که به پمپ وصل است باز کنید و کاملاً با آب بشویید و پس از چند بار تخلیه کردن آن مطمئن شوید که هیچ گونه گرفتگی ندارد. گیر کردن بقایای مواد غذایی در داخل شیلنگ می‌تواند یکی از عوامل بوی بد ماشین ظرفشویی باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع ماشین ظرفشویی ویرپول

4. تمیز کردن سیستم آبپاش ماشین ظرفشویی ویرپول

بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی ویرپول نیز ممکن است دچار رسوب شوند و سوراخ‌های آنها گرفته شود. برای تمیز کردن سیستم آب پاش ظرفشویی ویرپول، نخست آبپاش‌های بالا و پایین را از میله شافت اصلی جدا کنید و بست‌ها را باز کرده و با یک ضربه ملایم رسوبات آنها را جدا نمایید. سپس محلول سرکه، آب گرم و مایع ظرفشویی را آماده کنید و آن را به داخل آب پاش‌ها بریزید. پس از چند دقیقه، با استفاده از یک سوزن، سوراخ‌ها را باز کنید و آبپاش‌ها را تکان دهید تا بقایای رسوبات آنها جدا شوند. سپس با استفاده از آب داخل آب پاش‌ها را شستشو دهید تا بقایای سرکه و مایع ظرفشویی نیز از آن خارج شوند.

5. شستشو و تمیز کردن سبدهای ماشین ظرفشویی ویرپول

برای شستشوی سبد ماشین ظرفشویی ویرپول که بهتر است ماهی یک بار انجام شود، نخست سبدها را از ماشین ظرفشویی خارج کنید و با استفاده از یک برس یا مسواک آنها را تمیز کنید. سپس با استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده و برس سبد ظرفشویی شستشو دهید تا تمیز شود.

6. شستشوی واشر درب ماشین ظرفشویی ویرپول

واشر درب ماشین ظرفشویی ویرپول می‌تواند به مرور زمان رطوبت را به خود جذب کند و تبدیل به یک محل مناسب برای رشد میکروب‌ها و سایر مواد آلاینده شود و به ایجاد بوی بد دستگاه کمک کند. برای این منظور با استفاده از یک پارچه یا اسفنج و مواد شوینده مثل سرکه و جوش شیرین، واشر پلاستیکی درب ماشین ظرفشویی ویرپول را شستشو دهید.

مواد مناسب برای شستشوی ماشین ظرفشویی ویرپول

بهترین مواد برای شستشوی ماشین ظرفشویی ویرپول که هیچ گونه آسیبی به آن نمی‌رسانند عبارتند از:

مواد مناسب برای شستشوی ماشین ظرفشویی ویرپول

  • سرکه
  • جوش شیرین
  • جرم‌گیر ظرفشویی
  • بوگیر ظرفشویی

نکات مهم برای تمیز ماندن ماشین ظرفشویی ویرپول

  1. ظرف‌ها را به فاصلۀ کمی پس از استفاده، در داخل ماشین ظرف شویی قرار دهید و بشویید تا آثار کثیفی بر روی آنها خشک نشود.
  2. قبل از قرار دادن ظروف در داخل دستگاه، بقایای مواد غذایی را با استفاده از یک دستمال از آنها جدا کنید.
  3. به چیدمان صحیح ظروف در داخل ماشین ظرفشویی ویرپول که در دستورالعمل آن قید شده است، پایبند باشید.
  4. ماشین ظرفشویی ویرپول خود را به صورت دوره‌ای مورد بازدید قرار دهید.
  5. بسته به میزان استفاده از ماشین ظرفشویی ویرپول، آن را مورد جرم‌گیری قرار دهید.
  6. سرویس سالیانه ماشین ظرفشویی خود را جدی بگیرید.
  7. اگر برای مدت طولانی از ماشین ظرفشویی ویرپول خود استفاده نمی‌کنید، آهنگ رسوب‌گیری دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای حفاظت از عملکرد استاندارد ماشین ظرفشویی ویرپول این است که به صورت دوره‌ای دستگاه را مورد ارزیابی، شستشو و سرویس دوره‌ای قرار دهید. ما در این مقاله تنها بر روی نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی ویرپول با شما صحبت کردیم. توجه داشته باشید که اگر دستگاه ماشین ظرفشویی ویرپول شما پاکیزه نباشد،

قطعاً نمی‌تواند ظروف تمیزی را به شما تحویل دهد و آنها همواره همراه با بوی بد و لکه خواهند بود. بنابراین مهم‌ترین اهمیت تمیز کردن ماشین ظرفشویی ویرپول آن است که به عملکرد بهتر دستگاه کمک می‌کند و باعث افزایش سطح پاکیزگی ظروف شما خواهد شد.

چنان‌چه در زمینه چگونگی تمیز کردن ماشین ظرفشویی ویرپول پرسش یا ابهامی دارید، و یا در جریان اجرای آن با مشکل خاصی برخورد کرده‌اید، حتماً با تیم مشاوران تلفنی رایگان ما در ارتباط باشید و طبق دستورالعملی که به صورت شفاهی به شما ارائه می‌شود، عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هفده =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل