نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

تعمیر المنت ساید ویرپول

تعمیر المنت ساید ویرپول

تعمیر المنت ساید ویرپول یکی از مهمترین اقدمات برای حفظ سلامت و عملکرد دستگاه می باشد چرا که این قطعه از اهمیت و نقش بسیار پررنگی برخوردار است.

در سیستم سرمایشی یخچال‌های ویرپول، هیتر المنت یا المنت های گرمایشی از نقش و اهمیت چشمگیری برخوردارند. هیتر المنت در بیشتر یخچال‌ها وجود دارد؛ اما این قطعه مهم ممکن است بر اثر عوامل متعددی با مشکل مواجه شود.

همان گونه که می‌دانید، هر گونه اختلال در سیستم هیتر المنت یخچال ویرپول می‌تواند عملکرد کلی یخچال شما را با مشکل مواجه کند. به همین دلیل در این جا قصد داریم تا شما را با چگونگی تعمیر المنت ساید بای ساید ویرپول آشنا کنیم.

جهت تعمیر یخچال خود در تعمیرگاه مرکزی یخچال ویرپول با شماره 22225007-021 تماس حاصل نمایید.

هیتر المنت ساید ویرپول چیست؟

عملکرد صحیح سیستم سرمایشی یخچال، به میزان گرمایشی که از سیستم گرمایش به وجود می‌آید بستگی دارد. در واقع این طور بیان کنیم که بدون گرمایش، سرمایشی در یخچال اتفاق نخواهد افتاد. چرخه سرمایش ساید ویرپول با فشرده شدن یک گاز (گاز خنک کننده) به وسیله کمپرسور آغاز می‌شود، سپس این فرایند با چگالش و توسعه ادامه پیدا می‌کند و در نهایت به تبخیر منجر می‌شود. هیتر المنت ساید ویرپول بخشی از چرخش گرمایشی آن است که عملکرد اصلی در سیستم سرمایش یخچال را بر عهده دارد.

هیتر المنت ساید ویرپول چیست؟

علاوه بر این، هیتر المنت گذشته از نقش کلیدی که در تکمیل چرخه سرمایش ساید ویرپول دارد، در پیشگیری از برفک و یخ زدن یخچال فریزر هم تأثیر بسزایی دارد. در واقع نخستین قطعه‌ای که در زمان برفک زدن باید مورد بررسی قرار بگیرد، المنت است.

المنت چیست؟

ساختار کلی المنت به صورت یک سیم است که قادر به تحمل گرمای بسیار زیادی می‌باشد. سیم المنت برخلاف سیم های معمولی دیگر می‌تواند بدون آن‌که آسیب ببیند، تا مدت زمان طولانی دمای بسیار زیادی را تحمل کند. المنت‌ها قطعاتی هستند که در یخچال‌ها و سایدها مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا سیم های معمولی از توانایی لازم برای تحمل جریان الکتریکی و گرمای بالا برخوردار نیستند و خیلی زود ذوب می‌شوند.

آیا همه یخچال های ویرپول هیتر المنت دارند؟

برخی از یخچال‌ها که فرایند برفک زدایی و یخ زدایی را به صورت خودکار انجام می‌دهند، برای انجام این کار نیاز به هیتر المنت ندارند. چرخه گاز خنک کننده در این یخچال‌ها به وسیله شیر برقی معکوس شده و این فرآیند به ‌خودی ‌خود صورت می‌پذیرد. در واقع گاز این یخچال‌ها به همان ترتیب که باعث خنک شدن و تولید یخ و برف می‌شود، می‌تواند به ذوب کردن آنها هم کمک کند. البته این یخچال ها در مقایسه با یخچال های دیگر مصرف انرژی بیشتری دارند و باید به صورت پیوسته مورد بررسی قرار گیرند.

علائم نیاز به تعمیر المنت ساید ویرپول

زمانی که با هر نوع اختلال در عملکرد ساید ویرپول مواجه می‌شوید، یکی از قطعاتی که باید مورد بررسی قرار گیرد، المنت ساید ویرپول است. لذا در صورتی که در ساید بای ساید ویرپول با علائم زیر مواجه می‌شوید، المنت آن را مورد بررسی قرار دهید:

علائم نیاز به تعمیر المنت ساید ویرپول

1) سرمایش بیش از حد و یا عدم سرمایش کافی یخچال

این دوگانگی در سرد شدن یا سرد نشدن ساید بای ساید ویرپول، هر دو می‌تواند به هیتر المنت دستگاه ارتباط داشته باشد. چون در هر حال این دو رخداد نامطلوب، بستگی به آسیب دیدگی هیتر المنت دارند. در این صورت اگر یخچال ویرپول شما روشن و در حال کار باشد، و هیچ سرمایی تولید نکند، و یا داخل کابین آن مملو از برفک و یخ باشد، ممکن است المنت آن سوخته باشد.

2) یخ بستن اواپراتور ساید ویرپول

اگر اواپراتور یخچال به دلیل خرابی المنت یخ بزند، یخچال نمی‌تواند به دمای از پیش تعیین شده خود برسد. برای بررسی این موضوع باید با اواپراتور را مورد بررسی قرار دهید. اواپراتور یخچال ویرپول در پشت آن قرار گرفته است. برای این منظور اگر بر روی اواپراتور، یخ‌های بزرگ تشکیل شود، این می‌تواند نشانه خراب بودن هیتر المنت و نیاز به تعویض آن باشد.

3) گرم نبودن قسمت پشت ساید ویرپول

همان‌طور که می‌دانید، همیشه پشت یخچال‌ها گرم است. اگر هیتر المنت ساید ویرپول شما خراب شده باشد و وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد، شما نیز گرمایی در پشت آن احساس نخواهید کرد. بنابراین یخچالی که پشت آن سرد است، می‌تواند از نقص در عملکرد المنت برخوردار باشد.

4) اقدامات لازم در زمان خراب شدن المنت ساید ویرپول

المنت ساید بای ساید ویرپول در پشت قسمت فریزر و یا در زیر یخچال آن قرار دارد. به همین دلیل دسترسی به آن نیاز به ابزار و مهارت خاصی دارد و باید تمامی اجناس، قفسه‌ها و قسمت‌های مختلف فریزر بیرون بیایند.
توصیه اکید می‌کنیم که اگر از دانش و مهارت کافی برای دسترسی به المنت و سازوکار تعویض آن برخوردار نیستید، هرگز به این کار مبادرت نکنید.

چگونگی تست کردن المنت ساید ویرپول

برای تست کردن هیتر المنت ساید بای ساید ویرپول این مراحل را به ترتیب انجام دهید:
ابتدا هیتر المنت را پیدا کنید. سپس تمامی قطعات جلوی آن، از جمله قفسه‌ها، کشوها و مواد غذایی را خارج کنید. برای باز کردن المنت، پیچ و مهره‌های آن را جدا کنید.

چگونگی تست کردن المنت ساید ویرپول

المنت را از جای خود خارج نمایید. حالا المنت را با مولتی متر یا مولتی تستر تست کنید. اگر عدد روی مولتی تستر، بی نهایت باشد، نشان دهنده خراب بودن قطعی هیتر المنت است و باید عوض شود. همچنین اگر عدد روی مولتی متر بر روی مقاومت ۶۰ اهم ثابت باقی بماند، باز هم نشان دهنده خراب بودن آن است. یک هیتر المنت سالم دارای مقاومت ۱۰۰ تا ۵۰۰ اُهم می‌باشد.

تعمیر المنت ساید ویرپول چه زمانی ضروری است؟

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از خراب شدن المنت ساید بای ساید ویرپول، شناسایی تمام عواملی است که می‌توانند منجر به خراب شدن آن شوند. این عوامل عبارتند از:

تعمیر المنت ساید ویرپول چه زمانی ضروری است؟

  • نرسیدن آب به المنت
  • تمام شدن گاز خنک کننده یخچال
  • اختلال در عملکرد کمپرسور یخچال ویرپول
  • باز شدن بیش از حد درب یخچال
  • هر گونه خراب شدن واشرهای لاستیکی دور درب یخچال

سخن پایانی

المنت یخچال ساید بای ساید ویرپول یکی از مهم‌ترین قطعات آن است؛ که بنا به دلایلی ممکن است خراب شود. برای هرگونه تعمیر المنت ساید ویرپول باید از تعمیرکار حرفه ای یخچال ها و ساید بای ساید ویرپول استفاده کنید فراموش نکنید که هر
گونه مداخله خودسرانه و بدون مهارت لازم در این مورد می‌تواند هزینه‌های بیشتری را به شما تحمیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل