نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول

علت تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول

با آنکه ویرپول یکی از برند های نامدار و دارای اعتبار بسیار بالایی می باشد اما گاهی اوقات همانند سایر برند های مطرح جهانی، برخی از بخش های آن با مشکل مواجه می شود و نیاز به تعمیر و مراقبت بیشتر دارد.

یکی از شایع ترین مشکلاتی که در لباسشویی های ویرپول مشاهده می شود، مشکل عدم تخلیه کامل آب داخل دیگ می باشد. این موضوع برای مصرف کنندگان این برند به یک چالش تبدیل شده است که در این خصوص گزارشات متنوعی را مشاهده می کنیم.

تعمیرگاه مرکزی لباسشویی ویرپول در این مقاله قصد دارد به علت تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول بپردارد و تمامی موارد که به عنوان علت های ایجاد چنین موردی شناخته می شوند را به صورت کامل دقیق در یک مقاله جامع مورد بررسی قرار دهد.

برخی از مواردی که موجب تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول می شوند توسط خود کاربران قابل برطرف می باشد اما برخی از آنها جزو موارد تخصصی به شما می آیند و نیاز به بررسی توسط تعمیرکار متخصص دارد. پس از انجام اقدامات خودسرانه بشدت خودداری نمایید تا از بروز مشکلات جدی در دستگاه جلوگیری شود.

مهمترین موارد در تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول

تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول به علت های مختلفی صورت می گیرد که هریک از آنها به نحوی مانع از خروج آب داخل دیگ می شوند. مواردی که در زیر بیان شده است به عنوان اصلی ترین علت های تخلیه نکردن آب لباسشویی ویرپول شناخته می شود که هریک آنها در طول مقاله به صورت کامل مورد بررسی قرار می گیرند.

  • انسداد فیلتر پمپ
  • کیپ بودن شلنگ تخلیه
  • عدم عملکرد دقیق پمپ تخلیه
  • عدم عملکرد دقیق برد
  • گرفتگی مسیر خروجی دیگ
  • کار نکردن دکمه تخلیه آب
  • کار نکردن شیر برقی دستگاه
  • استفاده ناصحیح از مواد شوینده

مهمترین موارد در تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول

همانطور که گفتیم این موارد در تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول تاثیر بسیار زیادی دارند و موجب تجمع آب در داخل دیگ می شوند. حال بیایید هر یک از موارد گفته شده در این بخش را به صورت دقیق باهم بررسی نماییم.

بررسی علت های تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول

در این بخش قرار است موارد گفته شده در بالا را به صورت تک به تک مورد بررسی قرار دهیم و بگوییم که چرا هریک از این موارد موجب تجمع آب در داخل دیگ و تخلیه نکردن ماشین لباسشویی ویرپول می شوند.

بررسی علت های تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول

1) تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول به علت مسدود بودن فیلتر پمپ

در ماشین های لباسشویی برای تخلیه آب داخل دستگاه از پمپ های تخلیه استفاده می شود تا در حین فعالیت به صورت مکرر آب داخل دیگ را تخلیه نمایند. برای افزایش دوام و طول عمر پمپ تخلیه، یک فیلتر در مقابل آن قرار داده شده است که رسوبات و ذرات تخلیه شده از دیگ را در خود نگه دارد.

مسدود بودن شدن فیلتر پمپ به دلیل تجمع ذرات، موجب تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول می شود چرا که پمپ توان مکش بالایی برای تخلیه آب ندارد. برای برطرف سازی این مشکل باید فیلتر را خارج کرده و آن را نظافت نمود. در صورت عدم امکان تمیز کردن فیلتر باید آن را تعویض و از یک فیلتر نو استفاده کرد.

2) تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول به علت مسدود بودن شیلنگ تخلیه

مسدود شدن شیلنگ تخلیه آب یکی دیگر از مواردی می باشد که در تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول نقش بسزایی دارد. این شیلنگ به دلیل مسدود شدن توسط ذرات و پرز های لباس ها، مسدود شدن و امکان تخلیه آب داخل دیگ از طریق آن وجود ندارد.

3) تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول به علت ناهماهنگی در پمپ تخلیه

عبور رسوبات و پرز های لباس از فیلتر و وارد شدن آنها در پمپ موجب ناهماهنگی و اختلال در عملکرد آن می شود. این ذرات موجب گرفتگی پرده های پمپ و در برخی از موارد موجب شکسته شده پرده ها می شود. فعالیت بالای پمپ نیز موجب فرسایش پرده ها و موتور آن می شود که در نتیجه تمامی موارد گفته شده، امکان تخلیه آب داخل لباسشویی ویرپول وجود ندارد.

4) تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول به علت خرابی برد یا تعمیر

دیگر موردی که به عنوان علت تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول شناخته می شود، خرابی برد یا تعمیر دستگاه می باشد. تمامی وظایف قطعات داخل دستگاه از سمت برد صادر می شود و اگر اختلالی در این مورد ایجاد شود، عملکرد تخلیه دستگاه با مشکل مواجه می شود.

5) تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول به علت گرفتگی مسیر خروجی دیگ

در برخی از موارد مشاهده شده است که یک تکه پارچه و یا جوراب از محفظه دیگه خارج شده و در مسیر خروجی و تخلیه آب قرار گرفته است. در این مورد اجازه تخلیه آب و هدایت به سمت پمپ به دستگاه داده نمی شود و آب در داخل دیگ جمع می شود.

علت تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول در این مورد به خاطر مسدود شدن مسیر خروجی توسط پسماند ها می باشد که برطرف سازی آن باید توسط یک نیروی متخصص صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: دلایل بوی سوختگی ماشین لباسشویی

6) تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول به علت خرابی دکمه قفل درب

یکی از دلایل تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول می تواند مربوط به دکمه قفل درب باشد. شاید در نگاه اول این موضوع مرتبط به نظر برسد اما در واقع عملکرد این دکمه می تواند از خالی شدن آب دیگ جلوگیری نماید.

زمانی که سیستم میکروسوئیچ از بسته بودن درب ماشین اطمینان حاصل نماید، مجوز فعالیت و گردش دیگ را صادر می نماید. دکمه قفل باز و بسته بودن درب ماشین اگر خراب باشد، سیستم میکروسوئیچ مجوز تخلیه و یا گردش را صادر نمی کند.

7) تخلیه نکردن ماشین لباسشویی ویرپول به علت خرابی شیر برقی

حجم آب مورد نیاز برای شستشوی لباسها توسط شیر برقی تامین می شود. زمانی که شیر برقی خراب باشد با در عملکرد آن اختلالی وجود داشته باشد، میزان آب مورد نیاز به داخل دیگ تخلیه نمی شود و یا بیش از مقدار لازم آب وارد دیگ می شود.

تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول به علت خرابی شیر برقی می تواند به سبب مسدود بودن فیلتر دستگاه و یا مشکل در برق رسانی و سیم پیچ شیر باشد. برای برطرف سازی این مشکل در گام اول باید دستگاه را از جریان برق جدا نمود و و پنل پشتی دستگاه باز و شیر الکتریکی دستگاه بررسی شود. اگر شیر مسدود شده باشد و یا دچار نشتی شده باشد باید اقدام به برطرف سازی آن نمود.

8) تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول به علت استفاده غیر اصولی از شوینده ها

مواد شوینده در زمان حل شدن در آب، کف زیادی را تولید می نماید که حجم بالای کف، در خروج آب اخلال ایجاد می کند. خالی نمودن حجم بالای کف به دستگاه فشار وارد کرده و در بعضی مواقع همراه با آب در داخل دیگ دستگاه ی ماند.

نحوه برطرف کردن علت های تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول

اولین گامی که در برطرف سازی های علت های تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول باید مشخص گردد، شناسایی دلیل ایجاد این شرایط است. بعد ار آنکه دلیل اصلی باقی ماندن آب در داخل دیگ را شناسایی کردید باید اقدامات گفته شده در زیر را پیش بگیرید.

نحوه برطرف کردن علت های تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول

  1. در ابتدا باید شیلنگ تخلیه دستگاه را جدا نموده و آن را با فشار بالایی آب شستشو دهید. اگر مورد خاصی مسیر خروجی را مسدود کرده باشد، فشار بالای آب آن را خارج و مسیر خروجی باز می شود.
  2. پمپ تخلیه و فیلتر ورودی آن باید به خوبی مورد بررسی قرار گیرد تا اگر موردی در این خصوص مشاهده شود بلافاصله برطرف گردد.
  3. به میزان تعیین شده در هر دستگاه از شوینده ها استفاده شود. استفاده بیش از حد می تواند موجب اختلال در تخلیه آب شود.
  4. اگر موارد گفته شده در دستگاه مشاهده نشد پس مشکل می تواند از سمت موارد تخصصی تر باشد که باید از نیروی متخصص تعمیرات ویرپول استفاده نمایید.

سخن پایانی

تخلیه نکردن لباسشویی ویرپول سبب ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه و باقی ماندن آب در داخل دیگ می شود. این موضوع می تواند ناشی از موارد متفاوتی باشد که هر یک از این موارد باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد. اگر علت های تخلیه نکردن ماشین لباسشویی ویرپول برطرف نگردد، سطح کیفی دستگاه به شدن پایین آمده و به مرور زمان موجب ایجاد خسارت کلی تر به دستگاه می شود.

برای برطرف سازی تمامی علت های گفته شده بهترین گزینه استفاده از متخصص تعمیرات لباسشویی ویرپول می باشد. نمایندگی تعمیرات ویرپول با بکارگیری قوی ترین متخصصان تعمیرات با سابقه ای بیش از 25 سال، آماده خدمات رسانی به شما کاربران عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + شش =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل