نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

دلایل لرزش و تکان خوردن لباسشویی

دلایل لرزش و تکان خوردن لباسشویی

احتمالا شما هم جزو آن دسته از افراد یا زنان خانه‌داری هستید که با معضل لرزش در ماشین لباسشویی مواجه اید. تکان خوردن ماشین لباسشویی علاوه بر ایجاد سر و صدا، می‌تواند باعث بروز احساس ناخوشایند در افراد نیز شود. بسیاری از مشکلات این دستگاه فنی هستند و باید به دست تکنسین حرفه‌ای حل و برطرف شوند، اما مشکلاتی مثل لرزش لباسشویی حین کار در اغلب موارد قابل عیب‌یابی توسط خود صاحب دستگاه خواهد بود. البته این مشکل می‌تواند در انواع لباسشویی‌ها علت خاص خود را نیز داشته باشد، برای مثال علت تکان خوردن یک لباسشویی با درب بالا، می‌تواند متفاوت از یک دستگاه با درب جلو باشد، به همین علت در ادامه مشکلات مربوط به هر نوع دستگاه را بررسی و چگونگی رفع عیب آن‌ها را شرح خواهیم داد.

دلایل تکان خوردن و لرزش ماشین لباسشویی

در بسیاری از لباسشویی‌ها کمی لرزش نه تنها عجیب نیست، بلکه کاملا هم طبیعی و روندی از کار لباسشویی به نظر می‌رسد، اما صدای بلند و لرزش زیاد را نمی‌توان جزو این مورد دانست. این مسئله می‌تواند برای ساکنین خانه و آپارتمان‌های زیرین هم آزاردهنده باشد و از طرف دیگر باعث آسیب دیدن ماشین لباسشویی خواهد شد. در ادامه به ترتیب دلایلی که باعث به وجود آمدن لرزش و تکان در لباسشویی‌های مختلف می‌شوند را بررسی می‌کنیم.

  1. پر بودن بیش از اندازه دستگاه

یکی از بدترین اتفاقات و بلاهایی که می‌توانید بر سر لباسشویی خود بیاورید، پر کردن بیش از اندازه مخزن مخصوص لباس است. این مسئله می‌تواند خیلی زود به قطعات مختلف دستگاه آسیب وارد کند، برای مثال یکی از عادت‌های نامطلوبی که بسیاری از افراد پیدا کرده‌اند، شستن پتو، روفرشی و فرش‌های کوچک در ماشین لباسشویی بدون توجه به حجم و ظرفیت استاندارد آن است. این سری از وسیله‌ها می‌توانند در یک سمت دستگاه جمع شوند و وزن اصلی خود را روی یک بخش قرار دهند که می‌تواند باعث ایجاد لرزش در دستگاه شود. برای رفع این مشکل تنها یک راهکار دارید و آن هم این است که از میزان بار لباسشویی کم کنید.

  1. تراز نبودن دستگاه

یکی دیگر از مشکلات شایعی که می‌تواند منجر به ایجاد لرزش و در پی آن تکان خوردن عجیب ماشین لباسشویی شود، تراز نبودن آن است. برای رفع این مشکل کار خاصی پیش رو نخواهید داشت، کافیست دستگاه را خاموش و آن را خالی کنید، سپس اقدام به تنظیم و تراز کردن لباسشویی کنید.

دلایل تکان خوردن و لرزش ماشین لباسشویی

  1. قطعات فرسوده

اگر سال‌های زیادی است که از عمر دستگاه شما می‌گذرد، برخی از عوامل می‌توانند باعث بروز چنین مشکلی شوند. یکی از آن‌ها خراب شدن میله‌های تعلیق است، برای رفع این مشکل دستگاه را خاموش و آن را از پشت باز کنید. پس از برداشتن تمام لوله‌های آب و خالی کردن آن‌ها، باز کردن پیچ‌ها و روکش‌ها می‌توانید به این میله‌ها دسترسی داشته باشید. برای برداشتن آن کافیست میله را بلند کرده و سوکت آن را بردارید، سپس آن را تعویض کنید.

تکان خوردن ماشین لباسشویی با درب جلو

در چنین دستگاه‌هایی هم علل تکان و لرزش دستگاه مختلف است که البته برخی از آن‌ها با لباسشویی درب بالا یکسان خواهد بود؛ اما به صورت خلاصه و کلی در اینجا هم آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  1. حجم بیش از اندازه لباس‌ها یا وزن یک‌طرفه آن‌ها

هر زمانی که ماشین لباسشویی را پر می‌کنید، حتما باید از اندازه لباس‌ها و از طرف دیگر یک دست قرار گرفتن آن‌ها در دستگاه مطمئن شوید. خصوصا اگر قصد شستن ملافه‌های سنگین یا وسایلی از این دست را دارید، باید به این مسئله بیشتر توجه کنید. کار کشیدن بیش از اندازه از لباسشویی، می‌تواند باعث خراب شدن بلبرینگ‌های این دستگاه و خراب شدن دیگ لباسشویی شود. این مسئله علاوه بر ایجاد دردسر، می‌تواند هزینه زیادی را به صاحب دستگاه نیز تحمیل کند.

  1. تراز نشدن واشر

تمام لباسشویی‌ها مجهز به پایه‌هایی هستند که به صورت دستی یا خود تراز در زیر دستگاه قرارگرفته‌اند. برای اینکه از تراز شدن دستگاه در همان ابتدا مطمئن باشید، باید اقدام به تنظیم واشرها کنید. با گذشت زمان هر چند وقت یک‌بار یک تنظیم مجدد نیاز خواهد بود.

  1. فرسوده‌شدن ضربه‌گیر

ماشین لباسشویی‌های با درب جلو، دارای امکانات مختلفی هستند که می‌توانند کیفیت کار دستگاه را بالا ببرند. یکی از آن‌ها نوع بلبرینگ‌های مدرن‌تری به نظر می‌رسد که چندین ویژگی و مزیت خاص را به دنبال خواهد داشت. از طرف دیگر ضربه‌گیرهای دستگاه قرار دارند که باعث می‌شوند لرزش بیش از حد در لباسشویی کنترل شود. این ضربه‌گیرها ۴ عدد هستند که ممکن است با گذشت زمان و کارکرد بیش از اندازه دچار فرسایش شوند. البته این لرزش کاملا طبیعی خواهد بود، خصوصا اگر از ماشین لباسشویی خود زیاد استفاده کرده باشید.

برای دسترسی به این ضربه‌گیرها و چک کردن آن‌ها باید دستگاه را از برق بکشید و بسته به نوع دستگاه، صفحه دسترسی به عقب لباسشویی را جدا کنید. تمامی اجزایی که ممکن است در کار شما خلل وارد کنند را جدا کرده و کمک‌فنرها را تست کنید. اگر به راحتی جدا شدند، یعنی باید حتما تعویض شوند. برای نصب ضربه‌گیر جدید باید آن را درون قاب دستگاه قرار دهید و قطعه را بچرخانید تا در جای خود قفل شود. برای چفت شدن قسمت بالای قطعه باید آن را با زاویه حدود ۹۰ درجه بچرخانید تا در جای خود قفل شود. همین کار را برای ضربه‌گیرهای جلو نیز انجام دهید. توجه داشته باشید که به احتمال زیاد چهار ضربه‌گیر به یک اندازه فرسوده شده‌اند، پس آن‌ها را با هم تعویض کنید.

تکان خوردن ماشین لباسشویی با درب جلو

  1. جدا شدن وزنه‌های بالانس

در برخی دیگر از موارد، وزنه‌های بالانس که یکسری قطعه در لباسشویی هستند، می‌توانند از دستگاه جدا شده و باعث ایجاد لرزش شوند. با بررسی و قرار دادن آن‌ها در جای مناسب می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

  1. معیوب شدن قطعات

قطعه فولی یا همان فلکه آبکشی از دیگر اجزای ماشین لباسشویی محسوب می‌شود که معیوب شدن آن تاثیر زیادی در ایجاد لرزش و تکان خوردن در این دستگاه دارد. از طرفی تاخو قرار دارد که یک قطعه برای تنظیم برق دستگاه است و عدم رسیدگی به آن با بروز لرزش در لباسشویی برابر خواهد بود. برای عیب یابی و برطرف کردن این مشکلات می توانید با نمایندگی تعمیرات لباسشویی ویرپول تماس بگیرید.

در این مقاله شما را با انواع دلایل و عواملی که سبب بروز برخی از مشکلات لباسشویی ویرپول می‌شوند، آشنا کردیم. شما می‌توانید در صورت بروز چنین مشکلی، این عوامل را مورد بررسی قرار دهید و مشکل پیش آمده را برطرف سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − شانزده =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل