نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علل کار کردن مداوم یخچال ویرپول

علل کار کردن مداوم یخچال ویرپول

اگر یخچال ویرپل شما بطور مداوم در حال کار باشد می تواند صدمات جدی به موتور و دیگر اجزا داخلی یخچال وارد کند. نمایندگی تعمیرات ویرپول این مقاله را در راستای راهنمایی های اولیه برای شما عزیزان آماده کرده است ولی اگر تخصصی در زمینه تعمیرات ندارید این کار را به نمایندگی تعمیرات یخچال ویرپول بسپارید.

سیم پیچ های کندانسور کثیف است

سیم پیچ های کندانسور معمولا در زیر یخچال قرار دارند. آنها از طریق عبور گاز خنک کننده، حرارت یخچال و فریزر را از بین می بردند. اگر بقایای مواد مختلف بر روی سیم پیچ ها انباشته شوند، یخچال باید برای از بین بردن حرارت بیشتر کار کند. اگر سیم پیچ ها به طور قابل ملاحظه ای کثیف باشند، یخچال یا فریزر برای خنک کردن خود باید به طور مداوم کار کند. سیم پیچ های کندانسور یخچال شما باید دو بار در سال تمیز شوند.

دمای فریزر شما بیش از 10 درجه فارنهایت (-12 درجه سانتیگراد) است

اگر دمای فریزر شما بالاتر از 10 درجه فارنهایت (-12 درجه سانتیگراد) باشد، یخچال به اندازه کافی سرد نخواهد بود. اگر یخچال به اندازه کافی سرد نباشد، برای سرد کردن خود باید بیشتر کار کند. در نتیجه، باید به طور مداوم کار کند. دمای فریزر شما باید بین 0 تا 5 درجه فارنهایت (15- تا 18- درجه سانتیگراد) تنظیم شود. اگر دمای فریزر خیلی بالا باشد، مطمئن شوید که سیم پیچ کندانسور تمیز بوده و به درستی کار می کند. علاوه بر این، بررسی کنید که آیا برفک بر روی سیم پیچ های تبخیر کننده انباشته شده است یا خیر. اگر برفک هایی بر روی سیم پیچ های تبخیرکننده مشاهده کردید، به این معناست که بخشی از سیستم برفک زدایی احتمالا معیوب است.

دمای فریزر شما بیش از 10 درجه فارنهایت (-12 درجه سانتیگراد) است

مونتاژ گرمکن برفک زدا

مونتاژ گرمکن برفک زدا چند بار در روز روشن می شود تا هر گونه برفک که ممکن است بر روی سیم پیچ های تبخیرکننده انباشته شده باشد را ذوب کند. اگر این مونتاژ گرماده معیوب باشد، یخچال عملیات برفک زدایی را به درستی انجام نخواهد داد و برفک های زیادی بر روی سیم پیچ های تبخیر کننده انباشته خواهند شد. اگر این برفک ها ایجاد شوند، یخچال و فریزر برای از بین بردن گرما باید بیشتر کار کند تا گرما را از بین ببرد. در نتیجه، یخچال و فریزر باید به طور مداوم کار کند تا دمای خود را کاهش دهد. برای تعیین اینکه آیا سیستم گرمکن برفک زدا معیوب است، از یک مولتی متر برای آزمایش پیوستگی آن استفاده کنید. اگر پیوستگی لازم را نداشته باشد، آن را تعویض کنید.

ترموستات برفک زدا

اگر یخچال و فریزر به طور مداوم کار می کند، ترموستات برفک زدا ممکن است معیوب باشد. چند بار در روز سیستم گرمکن برفک زدا برای چند دقیقه روشن می شود تا هر گونه برفک ایجاد شده در یخچال یا فریزر یا بر روی سیم پیچ های تبخیر کننده را ذوب کند. برای این کار، ترموستات باید تشخیص دهد که سیم پیچ ها به اندازه کافی سرد هستند. اگر سیم پیچ ها به اندازه کافی سرد باشند، گرمکن برفک زدا روشن خواهد شد.

اگر ترموستات معیوب باشد نمیتواند درجه حرارت سیم پیچ ها را تشخیص دهد و در نتیجه قادر نخواهد بود گرمکن برفک زدا را روشن کند. اگر گرمکن برفک زدا روشن نشود، برفک هایی بر روی سیم پیچ ها ایجاد می شود و در نهایت هوا نمی تواند درون سیم پیچ ها جریان یافته و کل سیستم را خنک کند. پیوستگی عملکرد ترموستات برفک زدا را می توانید بررسی کنید. این مورد باید پیوستگی داشته باشد تا به پایین ترین درجه حرارت در محدوده عملکرد خود دست یابد.

درزگیر درب

اگر یخچال و فریزر به طور مداوم کار می کند، درزگیر یا لاستیک درب ممکن است فرسوده یا پاره شده باشد و اگر درب یخچال یا فریزر شما به طور کامل بسته نشود، هوا می تواند وارد یخچال شود و باعث ایجاد برفک هایی بر روی سیم پیچ های تبخیرکننده شود. این به این دلیل است که هوای مرطوب اتاق از طریق سوراخ های موجود بر روی درزگیر به داخل یخچال و فریزر وارد می شود. به محض اینکه رطوبت در تماس با سرمای سیم پیچ های تبخیرکننده قرار می گیرد، متراکم شده و یخ می زند. به طور معمول سیستم برفک زدا این یخ و برفک را از بین می برد. با این حال، اگر درزگیر درب معیوب باشد، برفک های زیادی به سرعت بر روی سیم پیچ های تبخیرکننده ایجاد می شود و سیستم برفک زدا قادر نخواهد بود با کارکرد معمول آنها را ذوب کند.

درزگیر درب

موتور فن تبخیر کننده

اگر یخچال شما به طور مداوم کار می کند، موتور فن تبخیرکننده ممکن است خراب شده باشد. هر یخچال و فریزر دارای مجموعه ای از سیم پیچ ها است که تحت عنوان تبخیرکننده شناخته می شوند. یخچال می تواند یک یا چند موتور فن تبخیر کننده بسته به مدل و موقعیت قرارگیری تبخیر کننده ها داشته باشد. موتور فن تبخیرکننده، هوای سرد را از طریق سیم پیچ ها در محفظه های یخچال به گردش در می آورد. اگر تنها یک تبخیرکننده وجود داشته باشد، قطعا در سمت فریزر قرار می گیرد. اگر فن به درستی کار نمی کند، هوای سرد کمتر در محفظه های یخچال به گردش در می آید و با این حال فریزر ممکن است هنوز هم سرد باشد.

صفحه کنترل برفک زدا

اگر یخچال و فریزر به طور مداوم کار می کند، صفحه کنترل برفک زدا ممکن است معیوب باشد. صفحه کنترل برفک زدا بر چندین شرایط نظارت می کند و تعیین می کند که چه زمانهایی چرخه برفک زدا شروع به کار کند. اگر این صفحه کنترل معیوب باشد، یخچال نمی تواند وارد چرخه برفک زدایی شود. در نهایت، برفک هایی بر روی سیم پیچ های تبخیرکننده ایجاد می شود و سپس یخچال و فریزر نمی تواند به اندازه کافی سرد شود. این بستگی به محل قرارگیری تبخیرکننده نیز دارد. قبل از تعویض صفحه کنترل برفک زدا، یک اقدام محتاطانه این است که پیوستگی عملکرد گرمکن برفک زدا و ترموستات را بررسی کنید.

تایمر برفک زدا

اگر یخچال و فریزر شما به طور مداوم کار می کند، تایمر برفک زدا ممکن است معیوب باشد. تایمر برفک زدا باید دو یا سه بار در روز گرمکن برفک زدا را روشن کند تا هر گونه برفک انباشته شده بر روی سیم پیچ های تبخیرکننده را ذوب کند. اگر این تایمر خراب باشد، نمی تواند گرمکن را روشن کند.

تایمر برفک زدا

صفحه کنترل اصلی

اگر یخچال و فریزر به طور مداوم کار می کند، صفحه کنترل اصلی ممکن است معیوب باشد. چند بار در روز صفحه کنترل باید سیستم خنک کننده را خاموش کرده و گرمکن برفک زدا را روشن کند تا هر گونه برفک ایجاد شده بر روی سیم پیچ های تبخیرکننده را ذوب کند. اگر این صفحه کنترل معیوب باشد باعث می شود که سیستم هرگز نتواند وارد چرخه برفک زدایی شود.

موتور فن کندانسور

اگر یخچال شما به طور مداوم کار می کند، ممکن است یک شیء در مسیر حرکت تیغه های موتور فن قرار گرفته باشد، یا موتور فن کندانسور ممکن است معیوب باشد. موتور فن كندانسور، هوای سرد را بر روی سیم پیچ های کندانسور پخش می کند تا آنها را خنک کند. موتور فن كندانسور در زیر یخچال یا فریزر و در نزدیکی پشت آن قرار دارد. یخچال را از دیوار بیرون بکشید و پانل دسترسی را جدا کنید تا به این بخش دست پیدا کنید.

موتور فن کندانسور

این نمایندگی بطور رسمی در زمینه تعمیرات لوازم خانگی ویرپول فعالیت دارد، یکی دیگر از تخصصات این مجموعه تعمیر ساید بای ساید ویرپول می باشد پس معطل نکنید و همین حالا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 4 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل