Warning: Undefined array key "options" in /home/u763472934/domains/whirlpoolrepairco.com/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
علت کار نکردن ریموت کنترل گازی | whirlpool

نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

دلایل کار نکردن ریموت کنترل گازی چیست؟

مقاله های زیادی را درباره درست کار نکردن ریموت کولر گازی، ریست کردن آن و خرابی دکمه ریموت آن ارائه داده ایم و راه حل های زیادی را پیش رویتان قرار دادیم تا بتوانید در زمان بروز چنین مشکلاتی بهترین تصمیم گیری ها را داشته باشید و دچار استرس نشوید. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

در صورتی که هر گونه سوالی در زمینه تعمیرات کولر گازی ویرپول دارید می توانید با شماره 22225007-021 تماس حاصل فرمایید و مشکل دستگاه خود را به تعمیرکاران ما بگویید. در کمتر از یک ساعت یک تعمیرکار کولر گازی حرفه ای را به منزل شما می فرستیم تا دستگاه را به بهترین نحو ممکن تعمیر کند.

چرا کولر گازی خراب می شود و چگونه آن را باید تعمیر کرد؟

اگر از کولر گازی های دو زمانه استفاده می کنید شاید با خراب شدن دکمه ریموت آن مواجه شده باشید همچنین در مورد این که ریموت ها چگونه کار می کنند هم اطلاعاتی داشته باشید و می دانید که از راه دور دمای داخل محوطه را با آن کنترل می نمایند. حالا تصور کنید که این ریموت به خوبی کار نکند یا از کار بیفتد در این زمان باید چه کاری انجام دهیم؟ در بخش بعد به بیان نحوه عملکرد آن ها می پردازیم.

ریموت های کنترل کننده کولر های گازی چگونه عمل می کنند؟

این ابزارک های کنترل کننده از راه دور دارای دو قسمت ریموت کنترل و برد گیرنده می باشند که جنس پلاستیکی دارند و همچنین دارای قطعه های الکترونیکی، فنر های باتری و دیود فرستنده به همراه مادون قرمز با لامپ های ال ای دی هستند. تمامی این وسیله ها دست به دست هم می دهند و یک ریموت را به وجود می آورند که کم بودن تعداد آن ها در جست و جوی عیب ایجاد شده اثر دارد.

نحوه عملکردشان هم به شرح زیر است:

1) کلید ریموت را نگه می دارید و مواردی مانند آی سی، مکان مورد نظر و کد مربوط به آن را به ترتیب مشخص می کنید و این اطلاعات و سیگنال ها به ترانزیستور داده می شود.

2) کار ترانزیستور تقویت و بهبود داده های ورودی است که همه موارد تنظیم شده بالا را تحویل می گیرد و بهبود می بخشد سپس به فرستنده های مادون قرمز تحویل می دهد.

3) در این بین بخشی به نام کریستال بر روی برد گیرنده وجود دارد که به نوعی یک فرکانس خاصی را تولید می نماید که به این کار نوعی نوسان سازی نیز می گویند.

ریموت های کنترل کننده کولر های گازی چگونه عمل می کنند؟

نحوه تست کردن ریموت کولر گازی و رفع خرابی آن

کنترل کولر های گازی از جمله وسیله هایی است که ساختار و قطعات کم و ساده ای دارد به همین دلیل تاکید فراوان داریم که تعمیر آن ها کار دشواری نیست و خیلی آسان می توانید مشکل را جست و جو کنید و به رفع آن بپردازید. درست کار نکردن ریموت ها دلایل مختلفی دارد برای مثال:

الف) باتری ریموت تمام شده باشد.

ب) ریموت کنترل خراب شده باشد.

ج) برد ریموت دچار مشکل شده باشد.

در بخش بعدی این 3 مورد را به صورت جامع و کامل برایتان بیان می کنیم.

الف) دلیل اول:

زمانی که باتری تمام می شود در نتیجه جریان برق نیز با مشکل مواجه شده و این باعث می شود که مدار به خوبی کار نکند و در نهایت جریان برق قطع خواهد شد. باتری های قلمی کتابی و یا باتری های ساعتی دو نوع از باتری هایی هستند که برای ریموت ها از آن ها استفاده می کنیم. اگر به هر دلیلی آن ها جریان برق رسانی را ضعیف کنند، در نتیجه ریموت کنترل هم به خوبی کار نخواهد کرد.

راه حل پیشنهادی ما تعویض سریع آن ها با نوع جدیدشان می باشد. سپس باید عملکرد و کاراییشان را بررسی کنید تا دریابید که آیا مشکل بر طرف شده است یا نه! طبیعی است اگر ریموت به درستی کار کرد یعنی دیگر مشکلی وجود ندارد و اگر عکس چنین چیزی اتفاق افتاد باید سراغ دیگر موارد بروید که در بخش های بعدی برایتان خواهیم گفت.

ب) دلیل دوم:

خرابی ریموت هم به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلا اگر دکمه ها کار نکنند، قسمت کریستال یا رزوناتور موجود بر روی برد ریموت دچار مشکل شده است و با شکستگی پایه های کریستال که در اثر ضربه این گونه شده اند مواجه می شوید یا می تواند به خوبی کار نکند و بسوزد. علاوه بر این ها ممکن است لامپ ال ای دی جلوی ریموت بسوزد که با تعویض آن با یک نوع دیگر از لامپ ها به رفع این مشکل بپردازید.

ج) دلیل سوم:

تست کردن ریموت به دو شیوه انجام می شود یکی قرار دادن لامپ های ال ای دی جلوی یک دوربین عکاسی به منظور مشاهده روشن شدن لامپ. اگر چنین چیزی را دیدید لامپ سالم است و دیگری این است که ریموت را در کنار یک رادیو بگذارید که روشن می باشد و دکمه اش را فشار دهید. اگر در همین حین رادیو شروع به نویز انداختن کرد و یا صداهایی مانند خش خش کردن شنیدید، به سالم بودن ریموت پی ببرید.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره ریموت ها برایتان توضیحاتی دادیم تا هم با عملکردش و هم با تعمیرات آن آشنا شوید در واقع شما می توانید خیلی آسان در مدت زمان کمی عیب به وجود امده را بر طرف نمایید این کار مانع از این می شود که به دنبال مراکزی باشید تا ریموت ها را تعمیر کنند. البته گاها شرایطی به وجود می آید که مجبور هستید با کارشناسان در این حیطه تماس بگیرید یا به صورت حضوری سراغشان بروید و از ان ها کمک بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 18 =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل