نمایندگی تعمیرات ویرپول

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

نحوه تعویض موتور جاروبرقی

شاید با خودتان بگویید که چگونه می توان موتور جاروبرقی را از آن جدا کرد و کار سخت و دشواری به نظر بیاید! اما در واقعیت این گونه نیست و شما عزیزان می توانید با مطالعه این مقاله به آسانی موتور آن را از جایگاهش جدا نموده و یا آن را عوض کنید. برای انجام عمل تعویض هم نیاز به داشتن وسیله خاصی نیستید و صرفا با یک انبردست یا پیچ گوشتی هم انجام این کار ممکن خواهد شد.

فقط باید حواستان باشد که تمامی اقدامات را با دقت بالا انجام دهید و در صورتی که هر سوالی دارید از نمایندگی رسمی ویرپول بپرسید. ما به عنوان بهترین نمایندگی در زمینه تعمیر جاروبرقی ویرپول در تهران می توانیم به شما کمک کنیم تا تعویض موتور دستگاه خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

مراحل تعویض موتور جاروبرقی

خیلی از افراد از ما می پرسند که چه زمانی موتور وسیله شان را باید عوض کنند؟ برای رسیدن به پاسخ سوالتان این بخش را حتما بخوانید و از دست ندهید. زمانی که مشکل مکش به وجود می آید باید چندین کار را انجام دهید تا از سالم بودن فیلترش مطمئن شوید. برای مثال برس جاروبرقی کلاهک را از لوله خرطومی اش جدا نمایید و به تست کردن بخش های برس، لوله و لوله خرطومی بپردازید که مبادا بر اثر گرفتگی مانع خوب کار کردن جاروبرقی شوند این کار برای آزمودن مکش بیشتر کاربرد دارد و اگر همچنان ناقص بود بدانید که زمان تعویض موتور جاروبرقی فرا رسیده است.

– ابتدا فیلتر جارو را به آرامی از جایگاهش جدا کنید.

– سپس پیچ هایی که کیسه در ان جایگذاری شده است را باز نمایید و آن را از قابش بیرون بکشید.

– هنگامی که سیم ها بهم متصل شدند، موتور مکش را هم از محفظه اش بیرون بیاورید.

– پلاستیکی که بیشتر از جنس فوم می باشد را از موتور جدا کنید.

– در این مرحله نوبت به سیم های موتور می رسد که باید آن ها را هم از موتور جدا بکنید.

– در نهایت با جدا کردن سیم ها از هم باید موتور را بیرون کشید.

– حالا سیم ها را به موتور جدید وصل کنید.

– لبه های فوم را در اطراف جاروبرقی بگذارید موتور را جاسازی نمایید.

– درب موتور را دوباره ببندید و همه پیچ ها را نصب نموده  و محکم بر سر جایشان قرار دهید.

– فیلتر را هم در قسمت عقب جاروبرقی بگذارید و پوشش آن را هم بر سر جایی که قبلا بود قرار دهید و نصب کنید.

دوستان عزیز به خاطر داشته باشید که در زمان بروز مشکلاتی در وسیله برقی و پر کاربردی شما مانند جاروبرقی، اولین و آخرین راه حلی که به ذهن می رسد تعویض موتور آن می باشد. درپوش پلاستیکی مانندی را مشاهده می کنید که باید از دستگاه خارج شود.

در چه مواقعی باید موتور جاروبرقی را عوض کنیم؟

1) در برخی از اوقات به علت پایین آمدن قدرت مکش، می توان گفت که یکی از دلایل آن ایراد موتور جاروبرقی باشد که در این صورت می بایست موتور آن را سریعا عوض کنید.

2) اگر در طول زمانی که از دستگاهتان استفاده می کنید بوی سوختنی یا دود احساس کردید، موتور را سریعا تست نمایید چون امکان سوختن آن خیلی بالا است و فورا رفع مشکل کنید.

3) در مواردی که می خواهید جارو بزنید و دستگاه به هیچ وجه روشن نمی شود، توصیه می کنیم ابتدا اتصالات و کیت الکترونیکی را امتحان نموده چون احتمال این که عیب از موتور باشد خیلی زیاد است.

در چه مواقعی باید حتما موتور جاروبرقی را عوض کنیم؟

برای جلوگیری از تعویض موتور جاروبرقی چه باید کرد؟

از آن جایی که هدف ما رضایت شما عزیزان است و به منظور جلوگیری از هزینه های زیاد و اضافی، این بخش را خیلی خوب مطالعه کنید زیرا پیشگیری از چنین اتفاقاتی سبب می شود تا کمتر ضرر ببینید. یکی از این موارد در مورد جاروبرقی هایی است که صرفا برای جمع کردن گرد و غبار و خاک کارایی دارند و باید بدانید که مبادا آن را بر روی فضای خیس و مرطوب بکشید. در غیر این صورت عمر موتورتان را کاهش می دهید.

همچنین به قانون 5-10 نیز باید توجه کرد. درباره این قانون چه می دانید؟ از جاروبرقیتان در طول روز چقدر استفاده می کنید؟ در کنارش تا چه میزان به وسیله تان استراحت می دهید؟ قانون 5-10 یعنی این که باید پس از هر ده دقیقه، 5 دقیقه به این وسیله پر کاربرد استراحت بدهید و خاموشش کنید. دستگاه شما طبیعتا از یکسری وسایل مانند لوله خرطومی، برس، فیلتر و پاکت تشکیل شده است. بهتر است در هر بار استفاده از آن تمامی موارد نام برده شده را چک نمایید تا از عدم گرفتگی، خالی و تمیز بودنشان اطمینان پیدا کنید.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اگر تصمیم گرفتید موتور جاروبرقیتان را تعویض کنید، حتما از همان برند اولیه موتور را تهیه نمایید تا دستگاهتان مثل روز اولش به شما کارایی بدهد و از آن راضی باشید. موتور فابریک خیلی اهمیت دارد برای نمونه اگر موتور شما ناسیونال است، صد درصد باید از موتور هفت سیم فابریک ژاپنی بهره مند شوید. اگر این کار را انجام ندهید شک نکنید که نه تنها از عمر مفید آن کم می شود بلکه مکش خوبی نیز نخواهد داشت.

نتیجه گیری

اگر صاحب هر برند جاروبرقی هستید باید بدانید که در زمان تعویض موتور قلق خاصی وجود دارد و از متخصصان این برند ها باید کمک بگیرید تا از هر گونه آسیب جلوگیری کنید. مثلا در برند ویرپول، به دلیل این که یک مارک اصیل و خاصی است حساسیت فراوانی دارد.

موتور جاروبرقی ویرپول باید به هنگام عوض شدن باید خیلی با دقت بالا در بین دو لاستیک ابتدا و انتها قرار بگیرد و به طرز صحیحی جایگذاری شود چون ممکن است چرخش پیدا کند و به قطعاتی که در درون جارو قرار دارند صدمه و آسیب بزند.

در نهایت نکته کلیدی این است که بایستی هر موتوری را به متخصصین خودش بسپارید تا بتوانید در دراز مدت از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و جلوی هر گونه ضرر و آسیب را بگیرید. ما به عنوان اولین نمایندگی مجاز ویرپول می توانیم لوازم خانگی شما را به بهترین نحو ممکن تعمیر کنیم. در ادامه سایر خدمات این نمایندگی را به شما معرفی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

سایر نوشته ها

رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
رله استارت یخچال چیست؟ علت و علائم خرابی آن
بوی سوختگی یخچال
بوی سوختگی یخچال، نشانه چیست؟
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
علائم خرابی اورلود یخچال چیست؟
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی
تنظیم تایمر ماشین لباسشویی | چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟
-متوقف-شدن-ماشین-لباسشویی-حین-کار--شاخص
علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
برخی از مشکلات ماشین لباسشویی
علت صدای موتور یخچال چیست
علت صدای موتور یخچال چیست؟ دلیل اصلی صدا دادن کمپرسور یخچال
جمع شدن آب در لباسشویی
دلیل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی + روش حل